رئیس شورای شهر تهران:

۱۰۰ كیلومتر زیرساخت مترو آماده اما هنوز تجهیز نشده است

۱۰۰ كیلومتر زیرساخت مترو آماده اما هنوز تجهیز نشده است

بتن آنلاین: رئیس شورای شهر تهران بر ضرورت تمركز برای تولید و یا تقویت سیستم حمل و نقل ریل پایه در كلانشهرها با هدف رفع مشكل ترافیك و كاهش آلاینده ها تصریح كرد.


به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، محسن هاشمی بامداد پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت در دومین اجلاس اعضای هیئت رئیسه شورای كلانشهرهای ایران كه به میزبانی شورای شهر شیراز برگزار شد، اظهار داشت: همه كلانشهرهای ایران دچار دردهای مشتركی هستند كه به تناسب پیشرفتگی میزانی از معضلات مشترك را به دوش می كشند.
وی با اشاره به اولین اجلاس شوراهای كلانشهرهای ایران كه سال قبل به ریاست شورای شهر مشهد برگزار گردید اشاره و تصریح كرد كه در این اجلاس مقرر شد كه مسئولیت بعضی از مصوباتی كه به تصویب رسید توسط شورای كلانشهرها پیگیری شود كه تابحال به نتیجه پیگیریها دست نیافته ایم.
رئیس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی كشور با اشاره به اینكه مبحث درآمد پایدار و راه حل های متفاوت آن در اجلاس مشهد عنوان شد اما این مهم هم همچنان بدون نتیجه مانده، عنوان كرد: هرچند در لایحه بودجه دولتی مسائلی از این مورد گنجانده شده اما باید قوی تر از گذشته در كارگروه مربوطه به آن پرداخته شود.
هاشمی با تصریح بر اینكه دولت در شرایطی قرار دارد كه حاضر است كمك نماید تا كلانشهرها از خام فروشی به سمت درآمد پایدار بروند، حمل و نقل عمومی و آلودگی هوا را از دیگر محورهایی برشمرد كه در اجلاس مشهد عنوان شد و به دنبال آن مقرر شده كه حمل و نقل ریل پایه با مكمل اتوبوس در دستور كار كلانشهرها قرار گیرد.
وی با اشاره به اینكه مدتهاست كه دولت سهم ۸۷ درصدی خویش را در بخش اتوبوسرانی پرداخت نكرده است، اظهار نمود: از هم اكنون شهرهای كوچك باید به دنبال شبكه حمل و نقل ریلی باشند تا دچار گرفتاریهای كلانشهری مانند تهران نشوند.
رئیس شورای شهر تهران با بیان این نكته كه بالغ بر ۹۰ تا ۱۰۰ كیلومتر زیرساختهای مترو در تهران آماده شده اما هنوز تجهیز نشده، تصریح كرد: با تجهیز آنها توان ریل پایه در این شهر افزایش می یابد.
هاشمی به مشكل پسماند و زباله ها در كلانشهرها هم اشاره و عنوان نمود كه به علت بالا بودن قیمت تمام شده زباله سوز برای وزرات نیرو، دچار بحران هستیم و سبب شده كه حدودا تمام شهرها به این معضل دچار شوند. در تهران تنها ۳ درصد مگاوات انجام شده كه به علت مقرون به صرفه نبودن، ادامه نیافته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تصمیم آمریكا در مورد برجام اشاره و اظهار نمود: این مورد نشان داده است كه توافق هسته ای یك توافق كارآمد بوده كه آمریكا تصمیم بر خروج از آن گرفته است.
رئیس شورای شهر تهران افزود: از نظر دیپلماسی بین المللی هم تردیدی وجود ندارد كه روش تدبیر و امید را باید مدنظر قرار داد و تلاش بر واكنش احساسی و شتاب زده به مبحث پیش آمده نشود.
هاشمی معتقد می باشد كه با به كارگیری دیپلماسی جدید باید تلاش شود كه تضمین های قوی تری از كشورهای باقی مانده گرفته شود تا منفعت ایران همچنان تداوم یابد.




1397/02/21
18:28:49
5.0 / 5
4456
تگهای خبر: دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد