هاشمی:

گزارش ۲۲ صفحه ای آلودگی هوای تهران روی میز رییس مجلس، تاب آوری مترو درمقابل زلزله ۸ ریشتری

گزارش ۲۲ صفحه ای آلودگی هوای تهران روی میز رییس مجلس، تاب آوری مترو درمقابل زلزله ۸ ریشتری

بتن آنلاین: رییس شورای شهر تهران از ضرورت تجهیز مترو برای پاسخگویی در حوادث اطلاع داد.



به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، محسن هاشمی بامداد امروز با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه سی و دوم شورای شهر تهران با اشاره به اینكه امروز اعضای شورای شهر تهران در مورد مسائل مختلفی همچون زلزله تذكر دادند اظهار داشت: یكی از مسائل مهمی كه امروز توسط یكی از اعضای شورای شهر تذكر داده شد در مورد عدم كارا بودن سامانه ۱۳۷ بود. به گونه ای كه یكی از اعضا با این سامانه تماس گرفته و عملكرد درستی نداشته است كه از همین جا از مسئولین می خواهم كه سامانه ۱۳۷ را جدی بگیرند چون كه درست عمل نمی كند و باید با جدییت كافی این سامانه عمل كند.

وی همینطور به حضور خوانساری، رییس اتاق بازرگانی در جلسه شورای شهر اشاره و اظهار نمود: در دورانی كه با ركود ساخت و ساز و مشكلات مالی مواجه هستیم جذب سرمایه گذار بخش خصوصی می تواند نقش زیادی در پیشبرد پروژه ها ایفا كند.

وی با اشاره به اینكه زلزله از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و بنابراین اعضای شورای شهر درخواست نمودند مسئولان ستاد بحران به شورای شهر بیایند تا در مورد اقداماتشان در مورد زلزله در مدیریت بحران توضحیاتی ارائه نمایند ادامه داد: این مسئله در هیات ریسه به بحث گذاشته خواهد شد.

هاشمی در مورد حذف آرم طرح ترافیك و بازنگری در این خصوص هم اظهار داشت: من این مورد را دقیقا نشنیدم اما روز گذشته صحبت هایی به نقل از پور سید آقایی در فضای مجازی عنوان شد اما نامه مكتوب و گزارشی در این خصوص دریافت نكردم و نباید صحبتی در این خصوص كه باعث تشویش اذهان عمومی داشته می شود، داشت.

وی با اشاره به اینكه طرح ترافیك بیش از ۲۰ سال است كه اجرایی می گردد اظهار داشت: می توانیم بهتر عمل نماییم و می توان از تجربیات سایر كشورها بهره برد و ببینیم كه آنها با عنایت به وضعیت فعلی تهران چگونه می توانستند عمل كنند.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینكه ایده های زیادی مطرح است همچون ایده ای كه معاون حمل و نقل عنوان كرده اظهار داشت: البته بنده بعنوان رییس شورای شهر ایده هایی دارم اما مطرح نمی كنم چون كه گمانه زنی ها باعث تشویش اذهان عمومی می گردد و دادستان هم به تشویش اذهان عمومی حساس هستند.

هاشمی همینطور در مورد اظهارات ضد و نقیض پلیس راهور و سازمان محیط زیست در مورد محدوده طرح ترافیك در روز جاری اظهار داشت: متاسفانه در كمیته ای كه در این خصوص تصمیم گیری می گردد ما حضور نداریم و باید نامه نگاری نماییم كه دراین كمیته حاضر شویم چون كه ما نمی توانیم نظارت دستوری داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا تك آرم های سالیانه طرح ترافیك تغییر می كند؟ اظهار داشت: هنوز برای بررسی به شورا نیامده و امسال درخواست كردیم زودتر به صحن شورا بیاید تا تصمیم گیری شود.

رییس شورای شهر تهران همینطور در مورد نقش اتوبوس ها در آلودگی ها اظهار داشت: اغلب اتوبوس های تهران گاز سوز هستند البته باید به سمت برقی كردن آنها پیش برویم.

وی همینطور در پاسخ به سوال ایسنا در دیدار اخیرش با لاریجانی و ارسال گزارش به مجلس برای بررسی مشكلات تهران در جلسه سران سه قوه اظهار داشت: نخستین گزارش توسط شهردار تهران در مورد وضعیت آلودگی هوا برای رییس مجلس ارسال شده است.

وی با اشاره به اینكه دو روز بعد از دیدار در اتوماسیون شهرداری دیدم كه شهردار تهران گزارش ۲۲ صفحه ای را ارسال كرده است اظهار داشت: یكی دیگر از موضوعاتی كه قرار بود گزارش آن را برای رییس مجلس بفرستیم، تاب آور ی تهران بود كه باید بگویم در مورد زلزله و امداد و نجات بر مبنای مصوبه سال ۸۹ هیات دولت ۸۶ كارگروه درگیر هستند كه در جلسه روز گذشته ستاد بحران از كارگروه های مختلف درخواست كردیم كه هر چه سریع تر عملكرد خویش را به ما بدهند تا در قالب گزارشی به رییس مجلس تحویل دهیم.



هاشمی همینطور در واكنش به مصاحبه اخیرش با یامین پور در برنامه جهان آراء اظهار داشت: ما در شورا كار سیاسی نمی نماییم چون كه معتقدیم فعالیت ما در شهر سیاسی نیست هرچند كه اعضا می توانند نظرات سیاسی داشته باشند اما این به معنای سیاسی كردن شورا نیست.

رییس شورای شهر همینطور با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز ۹ دی با اشاره به اینكه این مورد حساس است و من باید موضوعاتم را از رو بخوانم و مواظب باشم تا چیزی نگویم اظهار داشت: تظاهرات ۹ دی با فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به ریاست جنتی بوده است. این اقدام در واكنش به اعتراضات ناشی از عملكرد سال ۸۸بود چون كه در تاسوعا و عاشورا به مقام امام حسین (ع) توهین شد و عملا وقتی این ا تفاق افتاد دوستداران انقلاب به میدان آمدند و رهبر هم تعریفی از فتنه عرضه داشتند كه تعریف فتنه بسیار مهم است و گفتند كه افرادی با لباس دوست ولی با هدف دشمنی فعالیت می كنند؛ باید مواظب باشیم تا غبارها كنار بروند و حتی برخی كشورها سوار بر این مورد شدند و اختلافات را به سمتی می بردند كه برای كشور مشكلات تولید شود ؛ غبار كنار رفت و چهره خیلی ها رو شد كه با بصیرت و هوشیاری مردم سبب شد مشكلی تولید نشود.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا مترو توان مقابله با زلزله را دارد؟ اظهار داشت: ایستایی مترو بستگی به شدت زمین لرزه دارد اما متروی تهران تا هشت ریشتر را تحمل می كند.

هاشمی در پاسخ به این سوال كه در سالهای اخیر شاهد عجله در ساخت مترو بودیم؛ خطوط جدید هم تاب آوری زلزله هشت ریشتری را دارد یا نه؟ به ایسنا اظهار داشت: بر مبنای نرم های ساخت و ساز و اظهارات پیمانكاران خطوط جدید هم قدرت تحمل زلزله هشت ریشتری را دارند اما مترو با زلزله بالای هشت ریشتری دچار شكستگی می گردد اما ریزشی ندارد، اما دقت داشته باشید كه برای قابل استفاده كردن فضای داخل مترو، باید فضای داخل مترو تجهیز شود.

وی با اشاره به اینكه هم اكنون ۱۰۰ سوله مدیریت بحران در هر ناحیه داریم ادامه داد: معتقدم باید در هر محله یه سوله مدیریت بحران تولید شود. ما ۱۰۰ ایستگاه مترو داریم كه می توانیم سوله های بحران را در آنها تولید نماییم تا در مواقع ضرورت از آنها استفاده گردد.

هاشمی با اشاره به اینكه در زمان جنگ به بحث پناهگاه بودن خطوط مترو هم توجه شده اظهار داشت: اما همه اینها هزینه دارد و موقعیت را برای زمان بحران در مترو پیش بینی نماییم.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینكه اگر برق مترو قطع شود نهایتا تا سه ساعت روشنایی داریم اظهار داشت: اما می توان با تجهیز موتور برق وایجاد امكانات سوله های بحران از ظرفیت مترو در زمان بحران استفاده نماییم.





1396/10/03
15:00:57
5.0 / 5
5024
تگهای خبر: تولید , زلزله , ساخت و ساز , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد