شركت های هواپیمایی با ضرر ۲۵۰ میلیارد دلاری در سراشیبی ورشكستگی
بتن آنلاین: اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی از دولت ها خواست تا در كمك مالی به شركت های هواپیمایی جهان تعجیل كنند.
به گزارش بتن آنلاین به نقل از رویترز، با افزایش دو برابری (۲۵۰ میلیارد دلار) تخمین شركت های هواپیمایی جهان از ضرر ناشی از انتشار كرونا به این صنعت، اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی از دولت ها خواست تا در كمك مالی به این بخش تعجیل كنند.
«الكساندر دو جونیاك» دبیركل اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) اظهار داشت: واضح است كه خیلی زود و به صورت اضطراری به اقدامات گسترده نیازمندیم. شركت های هوایی سرتاسر جهان در بحبوحه افزایش محدودیت های مسافرتی كه به منظور كاهش سرعت انتشار كرونا طراحی شده اند، بخش عمده پروازهای خویش را برای ذخیره پول نقد لغو و زمین گیر كرده اند.
نتیجه این اقدام فشار زیاد بر نقدینگی شركت های هوایی بوده است، به اندازه ای كه اگر در پشتیبانی از این صنعت اقدامی صورت نگیرد، بیشتر از نیمی از آنها طی چند هفته آتی در خطر ورشكستگی قرار خواهند گرفت.
دو جونیاك اضافه كرد: بحران نقدینگی با تمام سرعت به سمت ما در حركت است، هیچ درآمدی نداریم و هزینه ها هنوز پرداخت نشده است ازاین رو ما شدیداً به نقدینگی نیاز داریم. جونیاك در حالی نسبت به این مورد اخطار داده است كه شركت رایان ایر بزرگ ترین شركت هواپیمایی ارزان قیمت اروپا به مشتریان خود اعلام نموده است كه پروازهای خویش را تا دو ماه آینده لغو كرده و همزمان یوروكنترل نهاد اداره كننده ترافیك هوایی اروپا دوشنبه اعلام نمود كه حجم پروازها در مقایسه با همین روز پارسال بیشتر از ۷۵ درصد كاهش یافته است.
جونیاك در ادامه اظهار داشت كه صنعت هواپیمایی بعد از تعدیل بحران كرونا همچنان به تلاشهای خود كه همین حالا هم در جهت محدود كردن انتشار آلاینده ها در دستور كار است، ادامه خواهد داد. در آمریكا، جمهوریخواهان با مخالفت با كمك مالی به مسافران و شركت های حمل بار، پیشنهاد كمكی را در چارچوب ۵۸ میلیارد دلار وام مطرح كرده و گفته است كه دولت می تواند در ازای این وام، سهام، قرارداد اختیار فروش یا سایر اوراق را دریافت كند.
اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی متشكل از حدود ۲۵۰ شركت هواپیمایی كه اكثراً بزرگ ترین شبكه های حمل و نقل جهان محسوب می شوند، اعلام نموده كه نشانه های یك ركود عمیق می تواند احیای صنعت مسافرت هوایی را به تأخیر بیاندازد درست برخلاف احیای سریع بعد از اپیدمی قبلی كه جهان را گرفتار كرد.
«برایان پیرس» اقتصاددان ارشد با اشاره به نمودار نشانگرهای احیای مسافرت هوایی بعد از اپیدمی جهانی ویروس سارس در سال ۲۰۰۳، اظهار داشت: این یعنی باید بیشتر از یك خط سیر ریكاوری وی شكل (V SHAPED)، انتظار خط سیری یو شكل (U-SHAPED) را داشته باشیم. IATA می گوید كه صنعت هواپیمایی ۲.۷ میلیون شغل را تحت پوشش خود دارد و این در شرایطی است كه هم اكنون ده ها هزار شغل به حالت تعلیق درآمده است.
منبع: بتن آنلاین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب