حبیب زاده عنوان كرد

اتمام حجت با شهرداری درمورد گود برج میلاد، توقف 50 درصد اتوبوس های بی آرتی

اتمام حجت با شهرداری درمورد گود برج میلاد، توقف 50 درصد اتوبوس های بی آرتی

بتن آنلاین: رئیس كمیته عمران شورای شهر تهران از اتمام حجت با معاونین شهردار در صورت عدم تعیین تكلیف مشكل حقوقی گود رها شده برج میلاد اطلاع داد.


به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، افشین حبیب زاده امروز در نشست خبری كه به منظور تشریح عملكرد كمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران برگزار شد، اظهاركرد: در حوزه عمرانی، 28 پروژه در دستوركار قرار دارد كه هفت مورد از این پروژه ها جدید هستند و مابقی پروژه ها از 9 تا 95 درصد پیشرفت فیزیكی دارند.
وی با اشاره به اینكه از معاونت فنی و عمرانی درخواست كردیم كه پروژه هایی را كه قابلیت سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی دارند را به ما معرفی كنند و آنها هم 10 پروژه به ما معرفی كردند، اظهار داشت: بر این اساس پروژه هایی همچون پاركینگ طبقاتی نیایش، برج طغرل، زیرگذر شهید متوسلیان، بزرگراه شوشتری، پل عابر پیاده اتصال دریاچه شهدای خلیج فارس به پارك چیتگر، احداث پاركینگ طبقاتی امیركبیر، احداث ساختمان شهر، اجرای طرح محور نیلوفری، طرح بلوار یادگارامام و... از طرح های آماده سرمایه گذاری هستند.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینكه كارشناسان كمیته عمران بیش از 500 پروژه را مورد بازدید قرار دادند اضافه كرد: خیلی از این بازدیدها به درخواست مردم بوده كه بعد از آن به مشكلات و گره هایی كه بوجود آورده بود رسیدگی شد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینكه آیا بخش خصوصی با اجرای پروژه های عمرانی موافقت می كند یا نه اظهار داشت: همانطور كه عنوان شد معاونت فنی وعمرانی حدود 10 پروژه را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی معرفی كردند كه می توان با روش های مختلف بر روی آنها سرمایه گذاری كرد كه البته سرمایه گذار هم باید از آنها بهره برداری كند كه یكی از روش ها این است كه سرمایه گذار در پروژه های بزرگ مقیاس مثل تونل و بزرگراه از مردم عوارض دریافت كند.
حبیب زاده با اشاره به اینكه سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های شهری مصوبه شورای شهر را دارد، درمورد وضعیت نامطلوب اتوبوس های بی آر تی اضافه كرد: بعد از گزارش های مردمی بازدیدی از سامانه های اتوبوسرانی داشتم كه متوجه شدم از 1183 دستگاه اتوبوس بی آر تی موجود حدود 50 درصد آنها در پایانه ها متوقف شدند كه به قول مسئولان این توقف به علت تعمیر است.
وی با اشاره به اینكه البته در بررسی ها مشخص شد كه خیلی از این اتوبوس ها نیاز به تعمیرات جزئی همچون تعویض باطری داشتند اظهار داشت: شخصا از یكی از این پایانه ها بازدید كرده و متوجه شدم حدود دو سال است كه تعداد 19 اتوبوس بی آر تی به علت نیاز به تعمیر در پایانه متوقف شده اند كه البته پس از تذكر من حدود 13 اتوبوس به چرخه برگشت داده شد.
عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال كه آیا نیتی پشت این اتفاق درمورد توقف 50 درصد اتوبوس های بی آرتی وجود دارد یا خیر؟ اظهار داشت: من نیت خوانی نمی كنم اما تابحال به مدركی در خصوص اینكه این اتوبوس ها با قصد و غرض متوقف شده اند، نرسیده ایم.
وی درمورد سرانجام گود رها شده برج میلاد و احتمال خسارت به بزرگراه های اطراف و ساختمان مركز همایش ها اظهار داشت: ما تمام معاونین و سازمان های مربوطه در شهرداری پیرامون این گود را جمع كرده و جلسه برگزار كردیم و به نظر می آید نهایت كاری كه ما می توانستیم انجام دهیم این باشد اما ما هم گله مند هستیم كه چرا هنوز در ارتباط با این گود اتفاقی نیفتاده است.
حبیب زاده اضافه كرد: البته مشكلات حقوقی با سرمایه گذار بوجود آمده و روند قطع همكاری با او ادامه دارد اما معتقدیم كه باید هرچه سریع تر مشكلات حقوقی رفع گردد و اگر باز هم نشد مجبور هستیم كه دوباره مسئولان مربوطه را دعوت كرده و با آنها اتمام حجت نماییم.



1397/06/26
13:58:28
5.0 / 5
4549
تگهای خبر: پروژه , خسارت , ساختمان , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد