مهر بررسی می كند؛

21499 نفر تاکنون به سفر حج مشرف شدند

21499 نفر تاکنون به سفر حج مشرف شدند

به گزارش بتن آنلاین، برپایه اعلام سازمان هواپیمایی کشوری تا ۱۲ خرداد ماه حدود ۲۱۴۹۹ حاجی با ۹۱ پرواز به سفر حج مشرف شده اند.



به گزارش بتن آنلاین به نقل از مهر، برپایه برنامه ریزی های صورت گرفته از امروز شنبه (۱۳ خرداد) پروازهای زائرین ایرانی در فرودگاه جده به زمین خواهد نشست تا حجاج «مدینه دوم» بعد از محرم شدن در میقات جحفه راهی مکه مکرمه شوند.
طبق آمارهای داده شد از جانب سازمان هواپیمایی، شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و همینطور هواپیمایی هما حدود ۲۱ هزار و چهارصد و نود و نه نفر ایرانی به مکه سفر کرده اند.
حدود بیست و یک هزار نفر به حج سفر کرده اند
جعفر یارزلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی به خبرنگار مهر اظهار داشت: از ۳۱ اردیبهشت ماه تا ۱۲ خرداد ماه کل پرواز انجام شده از ایران به عربستان ۹۱ پرواز بوده که ۲۱۴۹۹ تعداد حاجی از کشور خارج شدند، تأخیر پروازها از ایران ۳۷ ساعت و میانگین تأخیر از ایران ۲۴ دقیقه بوده است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی اظهار داشت: این در جهت امر الهی و فریضه حج هست و در جهت فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت ج ا ا به انجام می رسد و نگاه انجام فریضه الهی بر سود اقتصادی و منفعت مالی چیره است و در این بین شرکت هواپیمایی هما تلاش بسزایی برای هماهنگی های لازم بین رسانه ها انجام داده است.
آغاز پرواز ایرانیان به جده
غلامرضا رضایی رئیس ستاد مکه مکرمه و معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت اظهار داشت: با آغاز پروازها از فرودگاه جده و ورود زائرین به مکه، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی در روز به زائرین مکه اضافه خواهد شد.
وی افزود: همین تعداد زائر هم که مدینه اول بودند با حضور در میقات شجره لباس احرام به تن خواهند کرد و با سفر به مکه و انجام اعمال عمره تمتع خویش را آماده انجام مناسک حج خواهند کرد. بدین سان از روز ۱۳ خرداد حدود ۵ هزار نفر زائر از دو شهر مدینه و جده وارد مکه مکرمه خواهند شد.



منبع:

1402/03/14
16:00:25
5.0 / 5
292
تگهای خبر: دولت , سازمان , سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد