معاون وزیر راه در گزارش بتن آنلاین تشریح كرد
تكمیل كنارگذر جنوبی تهران با ۳ و شش دهم هزارمیلیارد تومان اعتبار
به گزارش بتن آنلاین مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور از هزینه كرد ۲ هزار میلیارد تومانی و احتیاج به اعتبار ۳.۶ هزار میلیارد تومانی دیگر برای اتمام كنارگذر آزادراه جنوبی تهران اطلاع داد.
خیرالله خادمی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه های شرکت ساخت در بخش ساخت آزادراه تصریح کرد: امسال ۵ پروژه آزادراهی به طول ۵۱۸ کیلومتر در برنامه اجرایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل قرار دارد.
وی افزود: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران هم یکی از ابرپروژه های ما به حساب می آید که عملیات اجرایی آن در حال اتمام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: کنارگذر جنوبی تهران به طول ۱۶۰ کیلومتر از آبیک در استان قزوین شروع شده و از جنوب استان های البرز و تهران عبور می کند و بعد از تلاقی با آزادراه های تهران-ساوه و تهران-قم، به آزادراه حرم تا حرم (قم-گرمسار) از سمت چرمشهر شهرستان ورامین، متصل می شود.
وی خاطرنشان کرد: تمام خودروهایی که از محورهای غربی و جنوبی به استان های البرز و تهران وارد می شوند، می توانند با استفاده از این آزادراه وارد محورهای شرقی استان تهران شده و سپس تردد به سمت استان های شرقی داشته باشند.
خادمی این آزادراه را یک کنارگذری بسیار اثرگذار برای کاهش ترافیک غرب به شرق استان های تهران و البرز معرفی نمود و اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی این محور هم اکنون ۸۰ درصد است.
به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، برای اتمام عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تا کنون نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
وی تاکید کرد: این پروژه با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با سهم ۷۰ درصدی این قرارگاه و ۳۰ درصدی دولت در حال راه اندازی است؛ این پروژه بسیار مهم حمل و نقلی تا آخر سال جاری تکمیل خواهد شد و در طول سال ۹۹ به بهره برداری می رسد.
معاون وزیر راه خاطرنشان کرد: این پروژه، بخشی از کریدور غرب به شرق کشور است که سهم مهمی در کاهش ترافیک ورودی به جنوب تهران و بزرگراه آزادگان دارد و بگونه ای از ترافیک موجود در آزادراه های تهران-کرج و بزرگراه های شهری تهران و کرج کاسته و باعث می شود تمام خودروهایی که از استان های غربی به سمت شرق کشور در حرکت هستند، بدون احتیاج به ورود به شهرهای کرج و تهران، با تردد روان از این دو استان عبور کرده و گلوگاه ترافیکی استان های تهران و البرز رفع گردد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب