رییس شورای شهر تهران تاكید كرد:

ضرورت توجه به شایسته سالاری در انتصابات شهرداری تهران

ضرورت توجه به شایسته سالاری در انتصابات شهرداری تهران

به گزارش بتن آنلاین رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاكید بر اینكه نباید قرار مدارهای سیاسی در انتصابات مد نظر قرار گیرد، اضافه كرد: باید برای انتصابات در شهرداری شایسته سالاری مورد توجه قرار گیرد.


به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، محسن هاشمی در انتها جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات این جلسه اظهار داشت: اولین جلسه ای است كه بعد از آخر تعطیلات طولانی برگزار می گردد كه البته جلسه آرامی بود. در ابتدا سه نفر از اعضا تذكرات خویش را مطرح نمودند و در ادامه طرح «الزام شهرداری به عرضه لایحه دستورالعمل توده ساختمان های پهنه سكونت بر مبنای پاكت حجمی» در دستور كار قرار گرفت و اعضا بعد از بحث و بررسی این طرح با یك فوریت آن موافقت كردند.
در ادامه طرح تعیین تكلیف اساسنامه سازمان ها، شركت ها و شركت های تابعه شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت. همینطور ورود سازمان ها و شركت ها به عرصه بورس كه در واقع در گذشته به تصویب شورا رسیده بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با اصلاحاتی و اضافه شدن یك تبصره، به تصویب اعضای شورا رسید. این مصوبه پیش تر در هیات تطبیق فرمانداری تهران به تصویب رسیده بود؛ اما در وزارت كشور ایراداتی به این اساسنامه گرفته شده بود كه در جلسه امروز این ایرادات بررسی و نهایتا برطرف شدند.
وی افزود: وزارت كشور پنج ایراد را به این مصوبه وارد دانسته بود كه بعد از قرائت این ایرادات توسط حسن رسولی اعضا با پیشنهادات مطرح شده در جهت حل ایرادات موافقت كردند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح كرد: هم اكنون حدود 43 موسسه، سازمان و شركت وابسته به شهرداری تهران فعالیت می نمایند كه به لحاظ قانونی بعضی از آنها گرفتار اشكالاتی هستند همچون آنكه اساسنامه ندارند و در طول مدت 10 سال قبل برخی از آنها نتوانستند مجوز خویش را از وزارت كشور دریافت نمایند.
هاشمی در پاسخ به سوالی در مورد طرح ترافیك و طرح كاهش آلودگی هوا و اظهار نظرهای پلیس و گاها موضوعاتی كه در این زمینه پلیس وارد می كند، اظهار داشت: مبحث طرح ترافیك بسیار فراگیر و مهم می باشد. در واقع صلاح نیست من در این خصوص اظهار نظری مطرح كنم. بنابراین اجازه دهید این مورد در معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری و كمیسیون تخصصی شورا یعنی كمیسیون حمل و نقل مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی افزود: امیدوارم فشارها برای كار خیر باشد. بطور قطع شورا در ارتباط با طرح كنترل آلودگی هوا تصمیم گیرنده نیست و این مورد در شورای ترافیك مورد بحث و نهایتا تصمیم گیری قرار می گیرد و شورا در این ارتباط تنها در مورد وضع عوارض و برخی تسهیلات برای گروه های خاص تصمیم گیرنده است. امیدواریم كه موضوعی كه از جانب پلیس مطرح شده در شورای ترافیك بررسی و تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.
هاشمی در پاسخ به سوالی درباره انتصابات انجام شده در شهرداری تهران هم اظهار داشت: نباید در مبحث انتصابات قرار مدارهای سیاسی مد نظر قرار گیرد. باید در فرایند انتصابات به صورت اكید به مبحث شایسته سالاری توجه گردد.




منبع:

1398/08/12
14:44:20
5.0 / 5
4268
تگهای خبر: آلودگی , ساختمان , سازمان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد