اجرای پنج طرح در فاز اول توسعه دریاچه خلیج فارس

اجرای پنج طرح در فاز اول توسعه دریاچه خلیج فارس

به گزارش بتن آنلاین مدیرعامل شركت عمرانی كاركنان شهرداری تهران پروژه های فاز اول توسعه دریاچه شهدای خلیج فارس را شرح داد و اظهار داشت: در این فاز مقرر است پنج طرح اجرایی شود كه بعضی از آنها در مرحله اجرا هستند و برخی دیگر در مرحله مطالعات قرار دارند.



به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، مرتضی احمدی بامداد امروز در نشست دورنگاه ارتباطات شهر تهران كه در منطقه ۲۲ برگزار شد، با اشاره به اینكه الان متولی دریاچه شهدای خلیج فارس شركت عمرانی كاركنان شهرداری تهران به نمایندگی از سازمان بازنشستگی است درباره تاریخچه دریاچه توضیح داد: در كمیسیون ماده ۵ تعیین اراضی دریاچه مصوب شد اما طرح ساخت در سال ۱۳۴۷ در اولین طرح تفصیلی عنوان شد تا اینكه در سال ۱۳۸۹ ساخت دریاچه آغاز و در ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ به پایان رسید. در سال ۱۳۹۱ و قبل از افتتاح دریاچه، بهره برداری از دریاچه به سازمان بازنشستگی شهرداری تهران و بعد از آن این سازمان به شركت عمرانی كاركنان شهرداری تهران تصدی و اداره دریاچه را واگذار كرد.

وی ایجاد مأمنی برای آرامش در یك شهر پراسترس، تلطیف هوای غربی تهران و جذب توریست با مشاركت بخش خصوصی را از اهداف ساخت دریاچه عنوان نمود و اظهار داشت: دریاچه شهدای خلیج فارس به شكل نقشه ایران ساخته شده است و ظرفیت این را دارد كه به سمبل تهران تبدیل گردد. این دریاچه بزرگ ترین دریاچه مصنوعی در خاورمیانه با گنجایش آب ۷ میلیون مترمكعب است كه سه ورودی اصلی دارد و هر ورودی به یك جزیره ختم می شود.

به گفته احمدی؛ ورودی شمالی دریاچه كه به جزیره تنب بزرگ منتهی می شود با كمك شهرداری منطقه ۲۲ بزودی افتتاح می گردد.

مدیرعامل شركت عمرانی كاركنان شهرداری تهران با اشاره به اینكه در دریاچه شهدای خلیج فارس بنیانی برای ساخت كاربری های مختلف وجود دارد اظهار نمود: كمترین برآوردهای ما نشان داده است در سال بین ۶ تا ۸ میلیون نفر برای بازدید دریاچه از سراسر تهران و شهرهای اطراف به غرب تهران می آیند.

احمدی اظهار داشت: دریاچه خلیج فارس جزو دارایی های شهر تهران و یكی از مهم ترین ظرفیت های پایتخت است هم برای جهان شهر شدن و هم برای افزایش درآمدهای پایدار. از سوی دیگر چشم انداز ما برای دریاچه خلیج فارس این است كه این دریاچه به یكی از سه مقصد اول گردشگرآور برای تهران در ۵ سال آینده تبدیل گردد. چشم انداز دوم ما تبدیل شدن دریاچه در بازه ۱۰ ساله بعنوان یكی از نمادهای شناخته شده شهر تهران است.

احمدی با اشاره به رویكردهای شركت متبوعش درباره دریاچه شهدای خلیج فارس اظهار داشت: دریاچه را بعنوان محل درآمدزایی نمی بینیم بلكه كاركردهای ورزشی، تندرستی و تفریحی آن بر كاركرد درآمدزایی اولویت دارد. از سوی دیگر قرار نیست دریاچه جای لوكسی باشد ازاین رو كاربری های این مكان را مجانی و در سطوح قیمتی مختلف جهت استفاده همه دهك ها در نظر گرفته ایم.

او با اشاره به برنامه های توسعه ای دریاچه خلیج فارس هم توضیح داد: توسعه فضاهای گردشگری، تدوین رژیم حقوقی دریاچه كه باید چیزی شبیه اراضی عباس آباد و برج میلاد باشد و توجه به حقوق شهر و شهروندان در قراردادها در دستور كار ما قرار دارد.

مدیرعامل شركت عمرانی كاركنان شهرداری تهران افزود: تدوین برنامه جامع توسعه دریاچه، امكان سنجی پروژه هایی مثل پروژه عظیم پل آسمان، تدوین استراتژی برند دریاچه، تدوین طرح ساخت مجموعه فرهنگی و اختصاص ۱۰۰۰ متر زمین به این كار جزو برنامه های عملیاتی ما است. از سوی دیگر، دریاچه خلیج فارس مكان مناسبی برای برگزاری رویدادهاست به صورتی كه در نیمه نخست سال ۱۳۹۸، سی و هشت رویداد معادل ۱۶۲ روز با موضوعات فرهنگی، هنری و گردشگری در این مكان برگزار گردید.

او در توضیح اقداماتی كه در فاز اول توسعه دریاچه خلیج فارس اجرا شده یا در سطح مطالعاتی قرار دارد، اظهار داشت: پنج طرح در دستور كار ما قرار دارد؛ متنوع سازی دوچرخه سواری مثل استفاده از دوچرخه برقی، سه چرخه و وسایل مختلفی كه با دوچرخه ارتباط دارند، ایجاد فضا در جنوب دریاچه برای آمفی تئاتر كه به صورت شناور روی آب باشد، ایجاد ۳ كافه ساحلی در شمال و ۲ كافه در غرب دریاچه و همین طور استفاده از آب دریاچه خلیج فارس كه تقریباً بلااستفاده است بعنوان كلوپ دریایی پیشرفته مقرر است صورت گیرد.

به گزارش شهرنوشت، احمدی ساخت تله كابین برای اتصال كوه، دریاچه و جنگل، قطار هوایی توریستی، تكمیل پیاده راه چهار باغ و میدان گاه پیاده ضلع شرقی دریاچه خلیج فارس را همچون برنامه هایی عنوان نمود كه در مرحله مطالعات اولیه بعنوان پروژه های پیرامونی دریاچه خلیج فارس هستند.





منبع:

1398/08/04
13:46:38
5.0 / 5
4180
تگهای خبر: پایتخت , پروژه , توسعه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد