معاون برنامه ریزی سازمان برنامه:

راه آهن تهران-قزوین امسال2خطه می شود، لزوم ساماندهی آب جنوب تهران

راه آهن تهران-قزوین امسال2خطه می شود، لزوم ساماندهی آب جنوب تهران

بتن آنلاین: معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه، از دو خطه شدن راه آهن تهران - قزوین تا اختتام امسال آگاهی داد.



به گزارش بتن آنلاین به نقل از سازمان برنامه و بودجه كشور، حمیدرضا عدل در نشست مشترك با تعدادی از مدیران كل دستگاه های اجرایی، مدیران و كارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار داشت: با عنایت به مباحث جدی در سوژه آمایش و اسناد توسعه استان، از روسای امور می خواهم كه در جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران حضور داشته و هماهنگی و همكاری فشرده و موثری داشته باشند.
وی اضافه كرد: سوژه قابلیت سنجی انتقال پایتخت هم در كارگروه مربوط كه با حضور معاون اول رئیس جمهور تشكیل می شود مطرح شده و در دوره وزیر سابق راه و شهرسازی سامان دهی پایتخت مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت، البته به سبب اهمیت موضوع، این امر نیاز به كار و بررسی بیشتری دارد.
عدل با اشاره به این كه مبنای ما در بخش كشاورزی صرفه جویی در مصرف آب و بهره گیری از روش های كم آب بر است، اظهار داشت: دولت در سال ۱۳۹۶ مصوبه سازگاری با كم آبی را به تصویب رسانده است و تمامی استان ها مكلف هستند كه برنامه خودرا در این مورد تهیه و به تصویب برسانند.
معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه كشور در واكنش به گزارش ابتدایی جلسه در مورد وضعیت آب و فاضلاب استان تهران گفت: سامان دهی آب های جنوب تهران ضروری می باشد، اما مطالعات آن متأسفانه كافی نبوده و در كمیسیون كلان شهرها، بحث هایی در این زمینه انجام شد و مقرر شد كه مصوباتی هم در سطح دولت داشته باشیم.
وی در ادامه، در مورد دغدغه نحوه توزیع عوارض آلایندگی مواد و استفاده آن اظهار داشت: نكاتی كه پیرامون عوارض آلایندگی در جلسه عنوان شد، درست است و ما هم قبول داریم كه عوارض آلایندگی در جای خود هزینه نمی گردد، اما این مساله نیاز به اصلاح قانون دارد.
وی در ادامه با اشاره به شرایط سخت اقتصادی در كشور و ضرورت اصلاح ساختار بودجه، اظهار نمود: شرایط طوری است كه با عنایت به محدودیت و درآمدهای دولت غربالگری و اولویت بندی طرح و پروژه ها لازم است بنابراین، تخصیص ها به فراخور نوع اولویت های كشور خواهد بود.
معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه كشور با تاكید بر این كه اتمام پروژه های قابل بهره برداری در دستور كار قرار می گیرند، اضافه كرد: قطعه اول آزادراه تهران-شمال و تصمیم برای تزریق منابع به این پروژه، موضوعی ملی بود كه برای اجرایی كردن آن از دستگاه مجری تعهد گرفتیم و امسال شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.
وی در ادامه اضافه كرد: همین طور همزمان با این پروژه، تأمین اعتبار ادامه اتوبان همت تا كرج هم در دستور كار قرار گرفت و انتظار داریم تا آخر سال به مرحله بهره برداری برسد.
عدل اظهار داشت: دو خطه شدن راه آهن تهران - قزوین هم، از دیگر اولویت های ما است كه تا یایان سال باید به سرانجام برسد.
به گفته عدل منابعی كه در مسافرت دكتر نوبخت به شهرستان های جنوب شرق استان تهران برای چهار خطه شدن خط ریلی تهران-ورامین-پیشوا اعلام گردید هم تخصیص داده خواهد شد.
وی با اشاره به اینكه استان ها باید تغییر رویكردها و پارادایم ها را در قالب شرایط جدید اقتصادی كشور در نظر بگیرند، بر لزوم ارائه روش های تأمین منابع برای بهینه سازی استفاده از منابع و تكمیل طرح های اولویت دار تاكید كرد.
وی در ادامه اظهارات خود اشاره كرد: سازمان برنامه و بودجه كشور با یك نظر از كارشناسان عالی اقتصادی برنامه و پیشنهادات لازم برای اصلاح ساختار بودجه كشور را ابتدا به ستاد اقتصادی دولت ارائه كرد و بعد از آن به تأیید سران سه قوه هم باید برسد.
معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه كشور اظهار داشت: در برنامه اصلاح ساختار بودجه در چهار محور و ۹ بسته طراحی شده است كه همكاران ما و متولیان امور اقتصادی در حال بررسی هستند تا برنامه های ذیل آنرا طراحی و تبیین كنند.
به گفته وی، این برنامه ها در سطوح كوتاه مدت، میان مدت و طولانی مدت در حال تدوین است و انتظار داریم كه بخش هایی از این برنامه ها كه جنبه كوتاه مدت دارد، امسال اجرا شود.

1398/05/19
18:25:04
5.0 / 5
4157
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد