علی عسكری پاسخ داد

صداوسیما در موضوعات اجتماعی چه نقشی دارد؟

صداوسیما در موضوعات اجتماعی چه نقشی دارد؟

بتن آنلاین: رییس سازمان صداوسیما می گوید: هرچقدر كه هویت یك ملت قوی تر و مستحكم تر و غنی تر باشد تاب آوری آن در قبال هجمه های فرهنگی بیشتر می گردد.


به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالعلی علی عسكری در حاشیه ۸ ۱۰امین جلسه شورای اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال كه نقش صداوسیما در موضوعات اجتماعی چیست؟ اظهار داشت: رسانه ملی در ساماندهی موضوعات اجتماعی نقش قابل توجهی دارد كه در این جلسه مورد تاكید واقع شد و با عنایت به دیدگاه مقام معظم رهبری كه ایشان تاكید داشتند تمركز بیشتری بر روی اصلاح اوضاع اجتماعی و كوشش برای كاهش صدمه اجتماعی صورت گیرد، این جلسه برگزار گردید.
وی افزود: سازمان صداوسیما در زمینه موضوعات اجتماعی مطالعات و تحقیقات گسترده ای دارد و این ها دست مایه برنامه سازی های مختلف در این سازمان و در همه زمینه های فیلم، سریال، سرگرمی، برنامه های گفت وگو محور و سایر برنامه هایی كه رسانه ملی دارد، شده است.
رییس سازمان صداوسیما اضافه كرد: در این زمینه هم با عنایت به حجم انبوه رسانه های بیگانه كه تخریب كننده فرهنگ و هویت ملی ما هستند، صداوسیما برای حفظ هویت و فرهنگ ملی ایران و فرهنگ عمومی جامعه تلاش می كند. در این راستا در این جلسه بحث های مختلفی شد و گزارش هایی توسط وزارت ارشاد و صداوسیما هم ارائه شد. امیدواریم نتایج این جلسات برای ارتقای فعالیت های سازمان موثر باشد.
وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص نقش صداوسیما در تقویت روحیه خودباوری در اجتماع، اظهار داشت: هرچقدر كه هویت یك ملت قوی تر و مستحكم تر و غنی تر باشد تاب آوری آن در قبال هجمه های فرهنگی بیشتر می گردد. برای افزایش هویت ملی و افزایش فرهنگ عمومی جامعه تلاش می نماییم و در این زمینه هم گام های خوبی برداشته شده است.
علی عسكری اظهار داشت: همین جلسات مطالعات و هم اندیشی ها و مبادلات فكری انجام شده كمك می نماید كه در تمام عرصه های مختلف رسانه در تلویزیون رادیو در رسانه های استانی در حوزه برنامه سازی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بتوانیم كارهای عمیق تر و گسترده تری انجام دهیم.
وی در انتها خاطرنشان كرد: موضوعات اجتماعی تنها به خود موضوعات اجتماعی بازنمی گردد و در واقع نوعی انعكاس موضوعات اقتصادی، سیاسی و تمام جنبه های جامعه است و در مطالعات و تحقیقاتی كه در حوزه تحقیقاتی صداوسیما شده روابط علت و معلولی پدیده های اجتماعی مطالعه می گردد كه دستمایه ای برای برنامه سازی های عمیق و هنرمندانه در این حوزه می باشد.



1397/08/20
14:33:09
5.0 / 5
4983
تگهای خبر: سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد