معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران:

وجود 600 تا 900 هزار معتاد در پایتخت، نزدیك به 15 هزار كودك كار در تهران وجود دارد

وجود 600 تا 900 هزار معتاد در پایتخت، نزدیك به 15 هزار كودك كار در تهران وجود دارد

بتن آنلاین: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینكه نزدیك به 22 دستگاه مختلف در حوزه مقابله با صدمه های اجتماعی در شهر تهران مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: هم اكنون شهرداری تهران در 22 مركز «بهاران»، 16 مددسرا، دو سامان سرا، دو همراه سرا و 17 مركز پرتو به گروه های صدمه پذیر اجتماعی خدمات عرضه می كند.



به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، ولی الله شجاع پوریان در نشست «گروه های صدمه پذیر و عدالت اجتماعی» با اشاره به اینكه در اصل سوم قانون اساسی دولت موظف به از بین بردن تبعیض های اجتماعی و فراهم كردن شرایط برابر اقتصادی شده است، اضافه كرد: با این وجود با گذشت 40 سال در زمینه عدالت اجتماعی كارنامه قابل دفاعی عرضه نكرده ایم. بعداز انقلاب تلاش های زیادی برای توسعه شهری و روستایی صورت گرفته اما با این وجود مجموعه نظام مندی برای مقابله با بی عدالتی بخشی، منطقه ای و شكاف های اجتماعی به وجود نیامده است.

وی با اشاره به اینكه بر مبنای اعلام شهرداری هم اكنون بیش از 15 هزار كودك كار در پایتخت وجود دارد، اظهار نمود: این در حالیست كه سازمان بهزیستی تعداد این كودكان را 7000 مورد می داند. همینطور بر مبنای آمارها نزدیك به 15 هزار كارتن خواب و 10 هزار متكدی در شهر تهران وجود دارد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینكه سالیانه در پایتخت نزدیك به 40 هزار طلاق به ثبت می رسد، خاطرنشان كرد: بر مبنای یافته های به دست آمده بین 600 تا 900 هزار معتاد و بیش از 21 هزار زندانی در شهر تهران وجود دارد.

به گفته وی، شهرداری تهران دستگاهی است كه باآنكه در شكل گیری این صدمه های اجتماعی نقشی نداشته است اما امروز هزینه این صدمه ها را پرداخت می كند.

شجاع پوریان با انتقاد از اینكه در سال های گذشته برنامه های علمی و كارشناسی جدی در حوزه كاهش صدمه های اجتماعی وجود نداشته است، اظهار نمود: هم اكنون به جای پرداختن به علل صدمه های اجتماعی مشغول بررسی معلول های آن شده ایم. با این وجود مدیریت شهری در دوره جدید خود به ایجاد ارتباط خوب با صاحبنظران، مشاوران و متخصصان حوزه اجتماعی علاقمند است.




1396/11/30
13:55:08
5.0 / 5
5037
تگهای خبر: خدمات , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد