اولین کمیته توسعه شبکه پروازی فرودگاه امام تشکیل شد
به گزارش بتن آنلاین، سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهار داشت: برای اولین بار کمیته توسعه شبکه پروازی بصورت تمام وقت در شهر فرودگاهی امام خمینی تشکیل شده و بطور مستمر مذاکره با ایرلاین ها را دنبال می کند
رامین کاشف آذر، سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در گفتگو با گزارشگر مهر با اشاره به بازطراحی ترمینال یک این فرودگاه، اظهار داشت: از حدود دو ماه گذشته، طرح های پراکنده پیشین در این زمینه جمع بندی شد و در نهایت به یک طرح جامع رسیدیم که در آن به شکل دقیق مشخص شد عملیات ترمینالی، گردش مسافر و نحوه بازآفرینی فرودگاه از منظر معماری و عملکردی چه طور خواهد بود.
وی اضافه کرد: در گام بعد، برای انتخاب بهترین طرح، یک فرآیند رقابتی میان شرکت های آشنا با معماری فرودگاهی و مسایل عملیاتی فرودگاه برگزار شد که در اولین مرحله ۱۴ طرح موردبررسی قرار گرفت و بعد از داوری اولیه، ۸ طرح به مرحله ارزیابی تخصصی راه پیدا کرد.
سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان نمود: هیات داوری در نهایت ۵ طرح را برای ارایه و دفاع برگزید و سه طرح دیگر به علت نداشتن قابلیت ادامه رقابت حذف شدند. در ادامه، با برگزاری جلسه ای مبسوط و با حضور وزیر راه و شهرسازی، طرح ها به صورت کامل بررسی و توضیحات معماران شنیده شد.
کاشف آذر افزود: در نهایت چند طرح معماری بعنوان انتخابهای برتر انتخاب و رتبه بندی شدند و قرار شد تیم های منتخب در قالب مشاور، همکاری خویش را با شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه دهند تا فرآیند بازطراحی و بازآفرینی ترمینال یک به شکل منسجم اجرایی شود.
وی با اشاره به گام هایی برای توسعه پروازهای خارجی اظهار داشت: راهبرد اصلی ما جذب حداکثری پروازهای بین المللی در قالب ظرفیتهای موجود است، چونکه افزایش تعداد پروازها به صورت مستقیم سبب افزایش دسترسی مردم ایران به مقاصد خارجی و توسعه سفرهای هوایی می شود و از این منظر در فرودگاه امام هیچ محدودیتی وجود ندارد.
اضافه شدن پرواز جدید اتریش به شبکه پروازی فرودگاه امام خمینی
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در همین مدت کوتاه، یک پرواز جدید به مقصد اتریش به شبکه پروازی فرودگاه افزوده شد، همینطور پروازهای شرکت «لوفت هانزا» نیز از ۱۶ ژانویه (۲۶ دی، ۱۴۰۴) به شکل عملیاتی شروع می شود و بلیت های آن نیز به فروش رسیده است.
کاشف آذر افزود: تلاش ما این است که این روند ادامه یابد و بتوانیم شرکت های هواپیمایی و خطوط پروازی بیشتری را جذب نماییم. اکنون بیشترین مقاصد پروازی فرودگاه امام خمینی (ره) مربوط به ترکیه، عراق و امارات متحده عربی است، اما مذاکرات برای اضافه شدن مقاصد و ایرلاین های جدید در دستور کار قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: بدین منظور، برای اولین بار «کمیته توسعه شبکه پروازی» با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری به شکل تمام وقت در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تشکیل شده و این کمیته به صورت مستمر درحال مذاکره با شرکت های هواپیمایی مختلف است.
سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تصریح کرد: ایجاد یک مسیر پروازی جدید برای ایرلاین ها فرایندی پیچیده است و نیازمند قرار گرفتن در برنامه های فصلی، سنجش ظرفیت بازار و ارزیابی توانایی عملیاتی شرکت های هواپیمایی است، اما باوجود این ملاحظات، این کمیته با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری به شکل جدی توسعه شبکه پروازی فرودگاه را دنبال می کند.
خلاصه اینکه در گام بعد، برای انتخاب بهترین طرح، یک پروسه رقابتی میان شرکتهای آشنا با معماری فرودگاهی و مسائل عملیاتی فرودگاه برگزار شد که در مرحله اول ۱۴ طرح موردبررسی قرار گرفت و پس از داوری اولیه، ۸ طرح به مرحله ارزیابی تخصصی راه پیدا کرد. در ادامه، با برگزاری جلسه ای مبسوط و با حضور وزیر راه و شهرسازی، طرح ها بصورت کامل بررسی و توضیحات معماران شنیده شد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب