دستورالعمل عرضه و فروش بلیت هواپیما برای زیارت اربعین 1404

دستورالعمل عرضه و فروش بلیت هواپیما برای زیارت اربعین 1404

بتن آنلاین: به گزارش بتن آنلاین، سازمان هواپیمایی کشور با هدف تأمین حداکثری زیرساخت های حمل و نقل هوایی و ارتقاء کیفیت خدمات پروازی به زائرین، مقررات الزامی ناظر بر موارد ذیل به شرکتهای هواپیمایی ابلاغ نمود.



به گزارش بتن آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، پیرو بخشنامه شماره ۲۴۱۲۰۴۱۷۸۴۸ مورخ ۲۵ تیر سالجاری در مورد شرایط عملیات پروازی اربعین ۱۴۰۴ و به منظور تسهیل دسترسی زائرین معزز به بلیت و رفع نقاط صدمه پذیر شبکه فروش جهت مواجهه با سوءاستفاده سوداگران، همه شرکتهای هواپیمایی موظف اند با نظارت دقیق بر زیرمجموعه ها و نمایندگان فروش، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از ورود دلالان به کانالهای فروش بلیت اربعین را اجرایی کنند.
بر همین اساس و در جهت تأمین حداکثری زیرساخت های حمل و نقل هوایی و ارتقا کیفیت خدمات پروازی به زائرین، مقررات الزامی ناظر بر موارد ذیل به شرکتهای هواپیمایی ابلاغ گردید.

۱. اعتبار بلیت و شرایط استرداد


- کلیه بلیت های خریداری شده و صادره پیش از تاریخ ۲۶ تیر سال جاری برای انجام پرواز دربازه زمانی ۱۷ لغایت ۲۶ مرداد ۱۴۰۴ مشمول شرایط این دستورالعمل نمی شوند و مطابق شرایط مندرج در بلیت معتبر است.
- استرداد این بلیت ها به درخواست مسافر، تابع شرایط جریمه استرداد مندرج در بلیت و معتبر در زمان فروش است.
- همه بلیت های صادره در تاریخ ۲۶ تیر سال جاری و پس از آن تابع مقررات این بخشنامه و دستورالعمل های آتی سازمان است.

۲. سقف نرخ بلیت


- نرخ کلاس تجاری می تواند حداکثر معادل ۷۵ درصد بالاتر از نرخ تعیین شده در کلاس اکونومی باشد.
- نرخ پریمیوم اکونومی: می تواند حداکثر معادل ۵۰ درصد بالاتر از نرخ تعیین شده در کلاس اکونومی باشد.

۳. کانالهای مجاز فروش


- فروش بلیت های اربعین منحصراً از راه کانالهای ذیل مجاز است:
- وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی و دفاتر فروش آنلاین(OTA)که الزامات تعیین شده توسط سازمان را تأمین کنند.
- دفاتر خدمات مسافرتی هوایی منتخب شرکت هواپیمایی که اسامی آنها به سازمان معرفی و مورد تأیید این سازمان قرار گرفته اند.

۴. پایداری سامانه فروش آنلاین


- وب سایت فروش شرکت ها باید به شکل ۲۴ ساعته قابلیت صدور، اصلاح و کنسلی بلیت های اربعین را دارا باشد.

۵. پایش و گزارش دهی تخلفات


- پایش روزانه داده های فروش جهت شناسایی الگوهای مشکوک (شامل: تکرار نام کاربری، شماره تماس، کارت بانکی) الزامی است.
- در صورت شناسایی دسترسی غیر مجاز یا تخلف، برخورد اصلاحی فوری اعمال گردد - گزارش مستند تخلفات بدون وقفه به سازمان ارسال شود.
- تذکر: اقدامات اصلاحی شرکت نباید منجر به ابطال بلیت یا جلوگیری از پرواز مسافران مربوطه شود.

۶. نگهداری داده های فروش


- ثبت و نگهداری روزانه اطلاعات فروش بلیت های اربعین در سامانه رزرواسیون جهت عرضه فوری به سازمان و سایر مراجع ذیصلاح الزامی است

۷. همکاری با بازرسان سازمان


- کلیه مدیران ایستگاه ها و واحدهای بازرگانی موظف اند همکاری کامل با بازرسان سازمان در فرودگاه ها، دفاتر فروش و پلت فرم های آنلاین را داشته باشند.

۸. درخواست های سازمان های دولتی


- شرکتهای هواپیمایی باید درخواست های کتبی دریافتی از نهادهای دولتی شامل هلال احمر و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سایرین جهت ابتیاع بلیت را به این سازمان ارسال و بعد از تأیید سازمان مبادرت به صدور بلیط کنند.

۹. مواجهه با فروش غیرمجاز


- عرضه بلیت خارج از کانالهای مجاز: اعلامی ممنوع و مشمول برخورد قانونی می باشد.
- نمایندگان مجاز: در صورت تخلف، حسب مورد مجوز فعالیت آنها تعلیق / لغو می شود.
- فروشندگان غیرمجاز: پرونده جهت پیگرد قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.
به کارگیری حداکثر توان تخصصی و اجرایی توسط شرکتهای هواپیمایی و سایر نهادهای ذیربط، در برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم عظیم ملی-مذهبی مورد انتظار است.
هموطنان و زائرین عتبات عالیات اربعین حسینی توجه داشته باشند که فهرست شرکتهای هواپیمایی و نمایندگان فروش بلیت اربعین حسینی در ایام آینده از راه سایت سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی www.caa.gov.ir اطلاع رسانی و قابل مشاهده خواهد بود. سفارش می شود به هیچ وجه از مبادی غیر مجاز بلیت تهیه نکنید.


منبع:

1404/05/02
18:40:09
5.0 / 5
22
تگهای خبر: آنلاین , خدمات , دولت , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه


betononline.ir: بتن با کیفیت، پروژه‌ای مطمئن

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد