ترانزیت ریلی از چین به تهران شروع شد الزام توقف دپوی کالا در بنادر

ترانزیت ریلی از چین به تهران شروع شد الزام توقف دپوی کالا در بنادر

به گزارش بتن آنلاین، مدیرعامل بندر خشک ریلی تهران اظهار داشت: با ورود اولین محموله از چین به آپرین، ترانزیت ریلی شروع شده و نباید اجازه داد کالاها در بنادر اصلی کشور دپو شوند.



امیر همایون جهانی مدیرعامل بندر خشک ریلی تهران (آپرین) در گفتگو با خبرنگار مهر با تکیه بر نقش راهبردی این بندر در نظام حمل و نقل کشور، اظهار داشت: بندر خشک ریلی تهران، آینده گمرکی استان و کلان شهر تهران خواهد بود.
وی اضافه کرد: این بندر در دو فاز طراحی شده که مرحله اول آن با مساحتی بیش از ۲۲ هکتار شامل زون اداری، انبار خشک، سردخانه، رگ یخچالی و حدود ۱۸ هکتار محوطه کانتینری با سه خط ریلی به پایان رسیده است.
مدیرعامل بندر خشک ریلی تهران اضافه کرد: برای مرحله دوم بندر، سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری در بازه زمانی پنج سال آینده پیش بینی شده که مجموع سرمایه گذاری این پروژه را به ۴۰ میلیون دلار خواهد رساند.
جهانی با اشاره به نقش محوری این بندر در شبکه حمل و نقل کشور اشاره کرد: تمرکز ما بر اتصال شهرهای مرکزی به بنادر و توسعه حمل و نقل ریلی است و اولین محموله از شهر «شی آن» چین وارد این بندر شده است.
وی اضافه کرد: متاسفانه حادثه اخیر در بندرعباس، هشداری جدی برای دولت مردان بود که نباید اجازه داد کالاها در بنادر اصلی دپو شوند؛ بنادر خشک راهکاری اساسی برای توسعه و افزایش ظرفیت بنادر کشور محسوب می شوند.
جهانی تاکید کرد: امیدواریم این الگو نه فقط در آپرین بلکه در سایر نقاط کشور نیز اجرائی شود تا بتوانیم به صورت مؤثر و هدفمند ظرفیت بنادر را مدیریت نماییم.
مدیرعامل بندر خشک ریلی آپرین با اشاره به چالش های اصلی این مسیر بیان کرد: مهم ترین چالش ما هم اکنون، موضوع گمرک و انجام تشریفات ترانزیت در مبادی ورودی و تسهیل این روند در مبادی خروجی است.
وی اضافه کرد: باید با گمرک به توافقی برسیم تا کانتینرها در بندرعباس با حداقل تشریفات اداری و با سرعت بیشتر وارد بنادر خشک شوند؛ تشریفات فعلی باید به حداقل ممکن کم شود.
جهانی بیان کرد: باید به سوی گمرکات نسل چهارم و پنجم حرکت نماییم که این امر نیازمند اسناد کامل و دقیق از طرف تجار است؛ ما نیز در تلاشیم با همکاری گمرک، روندها را اصلاح و تسهیل نماییم.
وی در آخر اظهار داشت: بندر خشک باید به شکلی عمل کند که از نظر هزینه های لجستیکی، همچون هزینه های ترخیص، مقرون به صرفه بوده و بتواند به عنوان گزینه ای مؤثر در نظام صادراتی کشور ایفای نقش کند.


منبع:

1404/03/04
13:08:34
5.0 / 5
54
تگهای خبر: بندر , پروژه , توسعه , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه


betononline.ir: بتن با کیفیت، پروژه‌ای مطمئن

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد