كارشناس هواشناسی اعلام كرد؛

اخطار نارنجی هواشناسی به کشاورزان ۸ استان تا انتهای روز جمعه

اخطار نارنجی هواشناسی به کشاورزان ۸ استان تا انتهای روز جمعه

به گزارش بتن آنلاین، رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی به کشاورزان ۸ استان کشور به دنبال رگبار شدید باران، بارش تگرگ و صاعقه تا انتهای روز جمعه اطلاع داد.



صدق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار مهر از آخرین وضعیت جوی کشور اطلاع داد و اظهار داشت: امروز (پنجشنبه، هفدهم خردادماه) در استانهای کردستان، همدان مرکزی، قم، نیمه غربی اصفهان، یزد، شمال استانهای کرمان و فارس، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق لرستان، جنوب استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، برخی نقاط استانهای قزوین، البرز، تهران، مازندران و شرق گیلان افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیشبینی می شود.
رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در ادامه تصریح کرد: فردا (جمعه، هجدهم خردادماه) در استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در ارتفاعات و دامنه های البرز و زاگرس مرکزی و ارتفاعات شمال غرب کشور بارش پراکنده وزش باد شدید و احتمال رعد و برق دور از انتظار نیست.
وی اضافه کرد: همینطور (شنبه، نوزدهم خردادماه) در شمال غرب کشور ارتفاعات مرکزی البرز و زاگرس، نیمه جنوبی کرمان، نیمه شرقی هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، (یکشنبه، بیستم خردادماه) و (دوشنبه، بیست ویکم خردادماه) در شمال غرب استانهای واقع در دامنه ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت ادامه خواهد داشت.
این مسؤول اشاره کرد: پنج روز آینده در شرق بخصوص منطقه زابل و نواحی مرکزی در بعضی ساعات وزش باد شدید رخ می دهد که احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در بعضی از این مناطق دور از انتظار نیست. البته ناگفته نماند، طی پنج روز آینده شرق دریای عمان هم مواج است.
هشدار نارنجی هواشناسی به دنبال تداوم بارندگی ها و خسارت به محصولات کشاورزان
ضیاییان از صدور اخطار نارنجی هواشناسی و تداوم فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه اطلاع داد و اظهار داشت: امروز در ارتفاعات استانهای مازندران، البرز، تهران، نیمه جنوبی همدان، جنوب مرکزی، غرب اصفهان و جنوب سیستان و بلوچستان و فردا جمعه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات مرکزی کرمان و غرب اصفهان رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، کاهش دید، صاعقه و وزش باد نسبتاً شدید تشدید پیشبینی می شود.
وی نسبت به اخطار سطح نارنجی هواشناسی اخطار داد و اضافه کرد: به دنبال بارش های رگباری در مناطق ذکر شده، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، احتمال سقوط سنگ بخصوص در جاده های کوهستانی و گردنه ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.
رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی به شهروندان سفارش کرد: در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت طبیعت گردی در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیتهای کوهنوردی بخصوص در ساعات بعدازظهر، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استقامت سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آب روها و نیازمند تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت به بخش کشاورزی خواهیم بود.
وزش باد طی امروز و فردا در آسمان تهران
این مسؤول ضمن اشاره به وضعیت هوای تهران اظهار داشت: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با احتمال بارش پراکنده با کمینه ۲۰ و بیشینه ۳۲ درجه سانتی گراد، آسمان تهران فردا جمعه کمی ابری و وزش باد و گاهی افزایش باد با کمینه ۲۱ و بیشینه ۳۳ درجه سانتی گراد پیشبینی می شود.


منبع:

1403/03/18
12:21:17
5.0 / 5
240
تگهای خبر: تردد , خسارت , سازمان , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد