مدیركل راه و شهرسازی استان خوزستان:

4730 واحد مسکن در خوزستان افتتاح می گردد

4730 واحد مسکن در خوزستان افتتاح می گردد

بتن آنلاین: به گزارش بتن آنلاین، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از افتتاح چهار هزار و ۷۳۰ واحد مسکن در این استان با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی اطلاع داد.



به گزارش بتن آنلاین به نقل از مهر، مسعود بیات منش ظهر امروز یکشنبه در گفت و گویی رسانه ای ضمن اشاره به افتتاح پروژه های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در هفته دولت خاطرنشان کرد: در چهارمین روز از هفته دولت و به صورت ویدئو کنفرانسی، با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، تعداد چهار هزار و ۷۳۰ واحد مسکن در خوزستان افتتاح می گردد.
وی اظهار داشت: تعداد چهار هزار و ۷۳۰ واحد مسکن شامل مسکن شهری، مسکن مهر، نوسازی مسکن در بافت فرسوده، خودمالکی، گروههای ساخت و مسکن روستایی در سطح استان خوزستان است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اظهار نمود: در خوزستان بیشتر از ۱۰ هزار واحد مسکن در چارچوب طرح نهضت ملی مسکن در حال اجرا می باشد.
وی با اشاره به اینکه ۶.۵ درصد از جمعیت کشور متعلق به خوزستان است، اضافه کرد: سهم استان از طرح نهضت ملی مسکن، ۲۸۲ هزار واحد بوده که باید در چارچوب مسکن حمایتی، خودمالکی، بافت فرسوده و مسکن روستایی در طول چهار سال (تا سال ۱۴۰۴) ساخته شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از سهم استان در طرح نهضت ملی در ارتباط با مسکن حمایتی است، اظهار داشت: در طرح حمایتی، دولت زمین لازم را به صورت مجانی و اجاره ۹۹ ساله در اختیار قرار می دهد و بخش از هزینه های ساخت توسط متقاضی و بخش دیگر از راه دریافت تسهیلات صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: خوزستان در بحث مسکن حمایتی با مشکل مواجه می باشد که با هم افزایی بین دستگاه ها میتوان ظرف یک سال عقب افتادگی ها را جبران کرد.
بیات منش اظهار داشت: برای ساخت ۱۴۰ هزار واحد در چارچوب طرح مسکن حمایتی، چهار هزار هکتار زمین با اعتبار ۳۰۰ هزار میلیاردریال نیاز است که ۲ هزار هکتار آن شناسایی شده و بخش دیگر آن از راه مولدسازی تأمین خواهد شد تا به مردم فشاری وارد نشود.


منبع:

1402/06/06
10:36:21
5.0 / 5
284
تگهای خبر: پروژه , دولت , شهرسازی , فرسوده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد