نیمی از لکوموتیوهای ناوگان ریلی کشور متوقف است
به گزارش بتن آنلاین، رئیس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته اظهار داشت: از ۹۰۰ لکوموتیو موجود در کشور الان ۴۵۰ لکوموتیو متوقف است.
به گزارش بتن آنلاین به نقل از صدا و سیما، بابک احمدی در رابطه با علت کاهش سرعت سیر قطارها در شبکه ریلی کشور اظهار داشت: اصلی ترین علت این مورد و توقف لکوموتیوها تخصیص نیافتن اعتبارات است چونکه منابع تعهد شده به راه آهن تابحال تعلق نگرفته و حدود ۲۰۰ لکوموتیو گرم موجود هم متوقف شده است.
وی ادامه داد: شرکت راه آهن هم قادر به نگهداری ناوگان نیست و این توقف ها سبب شده لکوموتیو به اندازه کافی وجود نداشته باشد و برای برون رفت از این وضعیت، دولت باید منابع مورد نیاز را تخصیص دهد تا لکوموتیوهای متوقف شده فعال شود، البته این چاره به صورت موقتی و مثل مسکن می باشد.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا سال جاری با این مشکلات روبرو شده ایم، تصریح کرد: از سه سال پیش این مشکلات موجود بود، اما سال جاری سیر صعودی بیشتری به خود گرفته است و سالی ۵۰ لکوموتیو به دلیل تأمین نشدن قطعات و نگهداری از چرخه فعالیت خارج می شد، اما هم اکنون که بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ لکوموتیو خارج شده فشار بیشتری احساس شده است.
احمدی خاطرنشان کرد: الان ۵۰۰ لکوموتیو گرم و فعال در شبکه موجود است که شامل ۲۳۰ لکوموتیو باری، ۱۳۰ لکوموتیو مسافری و تعدادی لکوموتیو مانوری است و کل لکوموتیوهای کشور ۹۰۰ دستگاه است که ۴۵۰ دستگاه آن متوقف است.
وی ادامه داد: از مجموع ۴۵۰ دستگاه متوقف، ۲۰۰ لکوموتیو در سه سال گذشته متوقف شده و مابقی سالهاست به دلیل نبود منابع کنار گذاشته شده، در صورتیکه لکوموتیوها قدیمی نیست و قابل بازسازی و اورهال است.
به قول احمدی، ۳۰ درصد لکوموتیوهای باری متعلق به بخش خصوصی و ۷۰ درصد آن به همراه تمام ناوگان مسافری دولتی است.
منبع: betononline.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب