مدیرعامل سازمان بنادر خبر داد؛

تسهیلات سازمان بنادر به بخش خصوصی برای فعال شدن کشتیرانی رو- رو

تسهیلات سازمان بنادر به بخش خصوصی برای فعال شدن کشتیرانی رو- رو

بتن آنلاین: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن اشاره به لزوم فعال شدن کشتیرانی رو-رو ایران در دریای خزر، اظهار داشت: سازمان بنادر تسهیلات ویژه با بهره کم در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار می دهد.


به گزارش بتن آنلاین به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی، مدیر عامل سازمان بنادر در نشستی مجازی، به اقدامات این سازمان برای دریافت مجوز خرید شناورهای رو-رو، اشاره و تصریح کرد: سازمان بنادر از محل وجوه اداره شده، تسهیلات ویژه با بهره کم در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار می دهد. به نقل از ایشان، یکی از نگاههای تجاری سازمان بنادر، پیگیری و عملیاتی کردن جریان تجاری استانهای غرب چین از راه بندر آکتائو قزاقستان به بنادر انزلی و امیرآباد است. صفایی با دعوت از سرمایه گذاران قزاقستان برای حضور در بنادر جنوب و شمال ایران، اضافه کرد: برگزاری نشست بین مدیران دریایی و بندری ایران و قزاقستان از راهکارهای افزایش تجارت و مبادله است. علاقه مندی قزاقستان برای سرمایه گذاری در بنادر ایران همینطور مجید صمدزاده صابر سفیر ایران در کشور قزاقستان، ضمن اشاره به دریاگریزی تاریخی ایران تا سی سال گذشته و تبعات عقب ماندگی کشور ناشی از این نقیصه بزرگ، عنوان کرد: با نگاههای توسعه دریامحور و تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص راهبردی بودن اقتصاد دریا در اقتصاد کلان کشور، اقتدار دریایی به شکل روز افزون در حال افزایش می باشد. سفیر ایران در قزاقستان ضمن اشاره به رشد ۱۱۲ درصدی فعالیتهای کشتیرانی ایران با بندر آکتائو در قزاقستان طی سالجاری، اضافه کرد: دولت قزاقستان به دنبال توسعه همکاریهای دریایی با جمهوری اسلامی ایران است. صمدزاده صابر اظهار داشت: ایران می تواند بخشی از فعالیتهای تجاری و بازرگانی خود شامل صادرات و واردات با کشور چین را از راه بندر آکتائو قزاقستان دنبال کند؛ درصورتیکه بتوانیم مسیر مبادلات کالا از چین را از راه دریای خزر و بنادر قزاقستان انجام دهیم، به واسطه دوسر بار شدن معاملات تجاری، نرخ ها هم عادلانه خواهد شد. وی تصریح کرد: بخش خصوصی ایران به جای سرمایه گذاری صرف در حوزه بندری و دریایی، باید در فرایند صادرات و واردات و مدیریت این بخش ها مشارکت داشته باشد. سفیر ایران در قزاقستان، ضمن اشاره به لزوم فعال شدن کشتیرانی رو-رو ایران در دریای خزر، اظهار داشت: لازم است با تسهیلاتی که دولت ایران در اختیار بخش خصوصی توانمند قرار می دهد، سرمایه گذاری خرید یا سفارش ساخت شناورهای رو-رو در فاز اجرا قرار گیرد. صمدزاده صابر ضمن اشاره به علاقه مندی دولت قزاقستان برای سرمایه گذاری در بنادر شهید رجایی و شهید بهشتی چابهار، تصریح کرد: عدم اتصال چابهار به راه آهن سراسری و تحریم های دریایی دو مانع جدی برای عملیاتی کردن بعضی از سرمایه گذاری های است. متناسب سازی سرمایه گذاری برای کشتی های رو-رو در این جلسه جلیل اسلامی سرپرست معاونت بندری و اقتصادی سازمان بنادر هم ضمن اشاره به آمادگی این سازمان برای پذیرش سرمایه گذاران خارجی در پسکرانه تجاری، بندری و لجستیکی بنادر ایران، اظهار داشت: هم اکنون در صدد متناسب سازی سرمایه گذاری و نحوه عرضه تسهیلات وجوه اداره شده به بخش های خصوصی و غیردولتی در مورد کشتی های رو-رو هستیم. ضرورت ایمنی دریایی خزر و توازن دریایی حسین عباس نژاد سرپرست معاونت امور دریایی هم کاهش تراز آب دریای خزر را یکی از چالش های جدی کشتیرانی و تاثیر آن بر فعالیت و کارایی بنادر و تجارت دریایی عنوان نمود و اظهار داشت: در این خصوص، کشور قزاقستان در متقاعد کردن سایر کشورهای این حوزه آبی و رسیدن به راهکارهای مشترک بسیار مؤثر خواهد بود. وی اجرایی سازی توافقات دوجانبه در مورد ایمنی دریایی خزر و توازن دریایی را یکی دیگر موضوعات کاری بین دو کشور برشمرد.


منبع:

1400/10/30
11:26:40
5.0 / 5
555
تگهای خبر: بندر , توسعه , دولت , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد