وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت از مرز هشدار هم گذشت

وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت از مرز هشدار هم گذشت

رئیس شورای شهر تهران اعلام نمود كه دو سال است از وضعیت هشدار در مورد سیستم حمل و نقل عمومی عبور كرده ایم.


محسن هاشمی در گفت و گو با ایسنا، درمورد حال ناخوش سیستم حمل و نقل عمومی در تهران، اظهار داشت: حدود دو سال است که از وضعیت هشدار در مورد سیستم حمل و نقل عمومی تهران عبور کردیم و همان زمان هشدارهای لازم را به مسئولان دادیم ودر رسانه ها اعلام کردیم.
وی با اشاره به اینکه واقعیت این است که سیستم حمل و نقل عمومی تهران در آستانه کلاپس و فروپاشی است، چونکه ده سال است ناوگان اتوبوسرانی تهران، نوسازی نشده و هم اکنون بیش از ۸۰ درصد اتوبوسهای تهران فرسوده شده و با کمبود ۵۰ درصدی هم مواجه هستیم، یعنی بجای ۹۰۰۰ دستگاه اتوبوس در حدود ۵۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داریم.
رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در مترو این کمبودها بیشتر احساس می شود، چونکه سه خط مترو در سالهای اخیر افتتاح شده اما واگن وتجهیزات آن تامین نشده است و این خطوط؛ تجهیزات سایر خطوط را استفاده می نمایند، اظهار داشت: طبیعی است این مشکلات، سبب کمبود تجهیزات و افزایش استهلاک و عدم اورهال و تعمیرات اساسی بموقع در تجهیزات می شود و بتازگی هم شاهد سوانحی در این عرصه بودیم که به علت عدم تلفات، متاسفانه رسانه ها بسادگی از کنار آن عبور کردند.

وی در مورد ارتباط دو حادثه در مترو و ارتباط آن با فرسودگی قطعات و قطارها اظهار داشت: سری نخست قطارهایی که در متروی تهران مورد استفاده قرار گرفتند، به عمری بیش از ۲۰ سال رسیده اند که قاعدتا باید مورد تعمیرات اساسی و نوسازی قرار بگیرند که متاسفانه به علت کمبود اعتبارات و ناوگان، این اتفاق رخ نداده است، زمانی که از زمان لازم برای تعمیرات اساسی عبور می شود امکان سانحه افزایش می یابد و در واقع آن سیستم دیگر ایمنی ندارد.

ورشکسته نشان دادن شهرداری به ضرر مدیریت شهری است

هاشمی در مورد برنامه اورهال اتوبوسهای پایتخت بجای خرید اتوبوس های جدید نیز با اشاره به اینکه دقت داشته باشید زمانی که اعتبار تامین اتوبوس های نو تخصیص پیدا نمی کند ما ناگزیر به تعمیر ناوگان فعلی برای جبران موقت کمبود و کاهش آلودگی هستیم، اظهار داشت: اما این نمی تواند جایگزین تامین اتوبوسهای نو شود و شهرداری باید جسارت داشته باشد و قرار داد خرید اتوبوس های گازوسوز را با کارخانه های داخلی و اتوبوسهای برقی را با تولید کننده های خارجی منعقد کند.
وی افزود: در یکسال گذشته که وقت ما صرف بروکراسی و کاغذبازی بین دستگاههای مختلف شد، قیمت ارز دوبرابر شد و عملا قدرت خرید ما نصف شد، متاسفانه نه مدیران شهرداری ریسک لازم را پذیرفتند و نه دستگاههای دولتی و سیستم بانکی مشکل را حل کردند و شرایط به شکلی شده است که فقط شهروندان باید هزینه این ناکارآمدی را پرداخت کنند.
رئیس شورای شهر تهران در مورد نامه اخیر حناچی به دفتر رهبری درباره توسعه حمل و نقل عمومی، اظهار داشت: به طور کلی می گویم که من این نحوه تعامل شهرداری با دولت و حاکمیت را نمی پسندم، نوشتن نامه های سرگشاده بدون نتیجه، چه حاصلی جز تبلیغات برای مردم دارد، ما دوسال از شهردار خواهش می کردیم که با قاطعیت و پیگیری بیشتری با مسئولان دولتی عمل کند و مسایل شهر را حل کند، ایشان می اظهار داشت که نمی خواهم رابطه شهرداری با دولت گرفتار خدشه شود، بعد سر یک موضوع حاشیه، این همه تنش به وجود آمد و شهردار به هیات دولت، دعوت نشد و متعاقب آنهم نامه های سرگشاده ای که از نظر دولت فرافکنی و کار تبلیغاتی به نظر می آید، اصولا ورشکسته نشان دادن شهرداری به ضرر مدیریت شهری است، همین حالا ما حداقل ۳۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت باید جذب نماییم و با این اقدامات اعتبار شهرداری لطمه می بیند.
وی در مورد چشم اندازی برای بهبود اوضاع باتوجه به شرایط مالی دولت، اظهار داشت: شرایط مالی دولت تابع مسایل تحریم وسیاست خارجی است و شاید نتوان پیش از تعیین تکلیف رئیس جمهور شدن ترامپ درباره آینده دراز مدت وضعیت اقتصادی نظر داد، اما در همین شرایط هم می توان بهتر از مدیریت روزمره، تبلیغاتی و ریسک گریز عمل کرد، به شرط آنکه اولویت ها وتدبیر لازم از طرف مدیران اجرایی شهر در نظر گرفته شود و با واقع گرایی و عملگرایی، با چالش ها مواجه شویم.



1399/07/11
13:43:15
5.0 / 5
1792
تگهای خبر: آلودگی , اوراق , پایتخت , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد