تصویب یك فوریت لایحه اجبار شهرداری به تهیه نظام نامه مسئولیت پذیری اجتماعی

تصویب یك فوریت لایحه اجبار شهرداری به تهیه نظام نامه مسئولیت پذیری اجتماعی

به گزارش بتن آنلاین اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۳ رأی موافق، یك فوریت لایحه اجبار شهرداری تهران به تهیه و عرضه نظام نامه و برنامه عملیاتی مسئولیت پذیری اجتماعی در شهرداری تهران را به تصویب رساندند.


به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه علنی شورا، مبحث "الزام شهرداری تهران به تهیه و عرضه لایحه نظام نامه و برنامه عملیاتی مسئولیت پذیری اجتماعی در شهرداری تهران" را در دستور کار داشتند که در همین راستا الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در تشریح لزوم یک فوریت این طرح اظهار داشت: این لایحه در شورای دوره چهارم و در سال ۹۶ مصوب شده بود اما متاسفانه تا به امروز گزارشی از عملکرد این مورد به شورا عرضه نشده است.
وی ادامه داد: بدیهی است نقش مدیریت شهری در راهبری و ترویج مسئولیت پذیری اجتماعی و اثربخشی و بهبود آن در زندگی شهروندان در زمینه هایی همچون آموزش، محیط زیست، سلامت، فقرزدایی و کاهش صدمه های اجتماعی بسیار پر اهمیت است.
وی افزود: نظام نامه مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان ها و بنگاه های اقتصادی شهر تهران برای مدت سه سال در اواسط سال ۱۳۹۶ و روزهای پایانی دوره چهارم شورا به تصویب رسید. گرچه شواهد و گزارش ها گویای آن می باشد که شهرداری اقدامات جدی و موثر در جهت تحقق این مصوبه انجام نداده است اما به باعث ماده ۸ این مصوبه مدت اعتبار آن در شهریور ماه سالجاری تمام می شود. بنابراین ضروریست شورا در دوره پنجم در جهت جهت گیری های مشارکت محور با تصویب سندی جایگزین با استقامت و کارآمدی بیشتر، این مورد مهم را راهبری و مسئولیت پذیری اجتماعی در مدیریت شهری پیگیری کند.
وی تصریح کرد: در مفاد برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران هم رونق بخشی به مسئولیت پذیری اجتماعی مورد تاکید قرار گرفته است. بنابراین فوریت این طرح از این جهت است که اعتبار مصوبه قبلی در شهریور ماه تمام می شود و با عنایت به اهمیت مسئولیت اجتماعی نیاز است که با یک فوریت این طرح موافقت شود.
به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، در ادامه جلسه احمد مسجدجامعی بعنوان مخالف یک فوریت طرح اظهار داشت: مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه ها و سازمان های اقتصادی ایده بسیار خوبی است اما نحوه مواجهه با این مورد اهمیت بسیاری دارد. سندی که در دوره چهارم شورا به تصویب رسید، سند خوبی است و باید راهبردها و سیاست هایی که در این سند حاکم می شود را مورد توجه قرار دهیم.
شهرداری باید گزارشی در این حوزه ارائه نماید. بدون شک احتیاج به سند جدیدی نداریم و با دریافت گزارش از شهرداری نهایتا می توانیم با اصلاحیه ای سند موجود را تکمیل نماییم.
فراهانی هم بعنوان موافق این طرح اظهار داشت: تا شهریور ماه زمان زیادی نداریم بحث مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی بحثی جا افتاده در تمام کشورهای توسعه یافته است. هر چند که در دوره جدید اقدامات خوبی در منطقه ۲۱ همچون راه اندازی پارک از راه بنگاه های اقتصادی و در جهت تحقق مشارکت های اجتماعی انجام شده؛ اما اقدام موثر دیگری را شاهد نبوده ایم. بنابراین می تواند عرضه گزارش همزمان با پیمودن روند این طرح صورت گیرد.
به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، فخاری در ادامه جلسه و در پاسخ به مخالفان اظهار داشت: بحث جایگزین کردن این طرح نیست. در جهت پیگیری مصوبه دوره چهارم شورا در این حوزه که در شهریور ماه تمام می شود این فوریت را مطرح کردیم تا پیگیر همان طرح باشیم. در مورد گزارش شهرداری هم تذکرات و درخواست های مختلفی را به شهرداری عرضه کرده ایم که گزارش آن به صورت مکتوب به اعضا عرضه خواهد شد.
به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، نهایتا بعد از بحث و بررسی در مورد اجبار شهرداری تهران به تهیه و عرضه لایحه نظام نامه و برنامه عملیاتی مسئولیت پذیری اجتماعی در شهرداری تهران اعضای شورا با ۱۳ رأی موافق از مجموع ۱۹ نفر حاضر در جلسه با یک فوریت این لایحه موافقت کردند.




منبع:

1399/05/01
13:32:39
5.0 / 5
2054
تگهای خبر: توسعه , سازمان , شهردار , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد