مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) قم

مردم قم سال جاری 54 میلیارد تومان صدقه و خیرات دادند

مردم قم سال جاری 54 میلیارد تومان صدقه و خیرات دادند

به گزارش بتن آنلاین ایسنا/قم مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) قم اظهار داشت: مردم قم سال جاری 54 میلیارد تومان كمك كردند كه در 11 ماه سالجاری مشاركت مردم و خیرین قم در صدقات و اكرام، 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال 97 رشد داشته است.


اكبر میرشكار عصر امروز در نشست خبری مجازی با گرامیداشت 14 اسفند سالروز تاسیس كمیته امداد و آغاز هفته احسان و نیكوكاری بیان نمود: كمیته امداد، نهادی مردمی است و ما هم تلاش كردیم، امانت دار خوبی باشیم و كمك های مردم شریف را بدون هیچ گونه معطلی به دست نیازمندان واقعی برسانیم.
مدیر كل كمیته امداد امام خمینی (ره) قم اضافه كرد: مستمری خانواده های تحت پوشش كمیته امداد از محل اعتبارات دولتی پرداخت می شود كه در مدت 11 ماه سالجاری، مبلغ 52 میلیارد تومان مستمری به نیازمندان پرداخت گردید.
وی عنوان كرد: یكی از خدمات كمیته امداد، پرداخت كمك هزینه نگهداری سالمندان است كه در اینباره 840 سالمند تحت پوشش خدمات این نهاد هستند و اغلب ساكن روستا و دارای زخم بسترند كه علاوه بر خدمت پرستاری به این افراد 100 میلیون تومان پرداخت شده است.
میرشكار بیان نمود: همینطور 100 كودك زیر 6 سال دارای سوء تغذیه تحت پوشش خدمات معیشتی هستند كه برپایه نظر كارشناسان وزارت بهداشت شناسایی شدند.
مدیر كل كمیته امداد امام خمینی (ره) قم تصریح كرد: در قم، حدود1000 نفر كودك زیر 6 سال هم تحت پوشش ما هستند كه طبق نظر كارشناسان وزارت بهداشت دارای سوء تغذیه و كمبود وزن هستند و هر یك از آنها ماهیانه 100 هزار تومان كمك هزینه تغذیه دریافت می كنند.
وی اظهار داشت: با هزینه كمیته امداد، 25 هزار نفر از مددجویان دارای دفترچه بیمه سلامت هستند و برای هزینه تكمیلی درمان آنها هم در این مدت بیشتر از 3 میلیارد تومان پرداخت شده است.
میرشكار خاطرنشان كرد: همینطور 1300 نفر از خدمات كمك هزینه ازدواج به مبلغ 6 تا 12 میلیون تومان نقدی یا كالا استفاده می نمایند و در این مدت 4 هزار و 500 نفر از وام قرض الحسنه از 5 تا 10 میلیون تومان بهره مند شدند.
وی ادامه داد: با عنایت به افزایش قیمت و پایین آمدن قدرت خرید به سمت پرداخت ودیعه رفته ایم كه 700 نفر از ودیعه مسكن و 1600 نفر به صورت ماهیانه از كمك هزینه اجاره 100 تا 300 هزار تومان استفاده می نمایند.
مدیر كل كمیته امداد امام خمینی (ره) قم بیان نمود: در این مدت 48 هزار نفر به صورت موردی از خدمات این نهاد بهره برده اند كه در مجموع 13 میلیارد و 200 میلیون تومان كمك های موردی پرداخت شده است.
وی تصریح كرد: امسال در راه اشتغال زایی 52 میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان پرداخت گردید كه 1700 نفر مستعد اشتغال این وام ها را دریافت نمودند و ما بر آنیم در ایام پایانی سال این رقم را به 2000 نفر برسانیم.
میرشكار اظهار نمود: بعضی از افراد در ایجاد كسب و كار به موفقیت هایی رسیده اند و تابحال 615 نفر با وام با عنایت به موفقیت از چرخه خدمات كمیته امداد خارج شده اند.
وی اظهار داشت: اهدای كمك جهیزیه، اعطای 16 هزار كیلو گوشت و پوشاك و كفش به نیازمندان همچون مشاركت خیرین امسال است.
مدیر كل كمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان كرد: امسال با آورده مددجویان 14 واحد مسكونی خردیداری و 800 واحد هم در دست تعمیر قرار گرفت.
وی ادامه داد: مردم قم سال جاری 54 میلیارد تومان كمك كردند كه در 11 ماه سالجاری مشاركت مردم و خیرین قم در صدقات و اكرام، 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال 97 رشد داشته است.
میرشكار افزود: با شیوع بیماری كرونا و مشكلات معیشتی مردم، شاهد مراجعات گسترده ای هستیم كه امیدواریم مردم قم همچون سالهای گذشته در فكر تأمین مایحتاج نیازمندان در جشن نیكوكاری باشند، هر چند در سالهای قبل با برگزاری جشن نیكوكاری به صورت وسیع و در سطح مدارس و رونق در كسب و كار اصناف بخشی از كمك ها جمع آوری می شد اما سال جاری با مشكلات و محدودیت های زیادی مواجه ایم.
وی بیان نمود: مردم می توانند سال جاری هم از راه اینترنت و مبایل و با روش های *8877*0250# و یا شماره كارت 6037997900001125 و ارسال پیامك خالی به شماره 8877 مشاركت های خویش را به دست نیازمندان برسانند و به شكرانه سلامتی شان در این امر خیر شریك شوند.




منبع:

1398/12/14
22:12:53
5.0 / 5
3541
تگهای خبر: خدمات , دولت , مسكن , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد