عضو شورای شهر كرج:

برخی نهادها هنوز پرچم های سیاه ایام عزاداری را جمع نكرده اند

برخی نهادها هنوز پرچم های سیاه ایام عزاداری را جمع نكرده اند

بتن آنلاین: عضو شورای شهر كرج از رویكرد برخی نهادها و ارگان ها نسبت به امور فرهنگی به خصوص در حوزه مناسبت ها انتقاد نمود و اظهار داشت: برخی نهادهایی كه در این زمینه مدعی هم هستند در مناسبت های مختلف هم بیلبوردهای خودرا به امور اقتصادی و تبلیغات اختصاص می دهند.


رحیم خستو در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با تاكید بر ضرورت تناسب حال و هوا و فضای شهری با مناسبت های مختلف اظهار داشت: برای فصل بهار و ایام نوروز تاكید ما بر این بود كه كارهایی چون بنر زدن انجام نشود برای اینكه زیبایی طبیعت در بهار جلوه گر است.
وی ادامه داد: اما بطور كلی در مورد اینكه در مناسبت های مختلف فضای شهری باید با آن مناسبت همخوانی داشته باشد، در جلسات شورا نسبت به این مساله تذكر داده ام، البته نباید اینطور برداشت شود كه در این مساله فقط شهرداری نقش دارد.
رئیس كمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر كرج افزود: همه فضاهای شهری در اختیار شهرداری قرار ندارد و نهادهای دولتی، انقلابی، مردم نهاد، خصوصی و عمومی زیاد دیگری هم وجود دارد كه فضاهای شهری را در اختیار دارند، حال در مورد تناسب فضای شهر با مناسبت های مختلف این سوال مطرح می شود كه آیا همه این ارگان ها دركی از این مناسبت ها دارند یا خیر؟
خستو در انتقاد از عملكرد برخی نهادهای حاضر در كرج در قبال مناسبت های مختلف اظهار داشت: در حالیكه چند ماه از ایام فاطمیه گذشته و ما در این مدت مناسبت های مختلفی را پشت سر گذاشته و به اعیاد شعبان رسیده ایم اما هنوز برخی نهادها پرچم های سیاه ایام فاطمیه را جمع آوری نكرده اند. ضمن اینكه برخی سازمان ها كار فرهنگی در مناسبت ها را به نصب ریسه های مختلف تقلیل داده اند.
این عضو شورای شهر كرج در ادامه به سوژه بیلبوردهای شهری هم اشاره و اعلام نمود: همه این بیلبوردها در اختیار شهرداری نیست بنا بر این باید دید كه آیا در مناسبت های مختلف كدام نهادها به سوژه فرهنگی توجه دارند و متناسب با آن مناسبت عمل می كنند و كدام نهادها به این مساله بی توجهند؛ ما در كرج برخی نهادهای مدعی در این عرصه را داریم كه در مناسبت ها هم بیلبورد خودرا به امور اقتصادی و تبلیغاتی اختصاص می دهند.
وی درباب وظایف شهرداری به خصوص سازمان فرهنگی در ارتباط با این مساله عنوان كرد: طی روزهای آینده با این سازمان مكاتبه خواهیم كرد تا تمام مراسم هایی كه مقرر است تا آخر سال اجرا شود به شورا اعلام گردد و فهرستی از این مساله در اختیار داشته باشیم.
خستو درانتها اظهار داشت: بااینكه در برگزاری مراسم های مختلف برای شهرداری مسئولیت تعریف شده است اما نظر من این است كه خیلی از این مراسم توسط نهادهای مدنی و خود مردم برگزار شود، مثلاً در برگزاری عاشورا نهادهای عمومی و دولتی كمترین نقش را دارند و خود مردم آنرا هر ساله برگزار می كنند.




1398/01/26
15:20:03
5.0 / 5
4480
تگهای خبر: دولت , سازمان , شهردار , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد