رحمانی:

ریل گذاری راه آهن ایرانشهر - خاش به انتها رسید

ریل گذاری راه آهن ایرانشهر - خاش به انتها رسید

به گزارش بتن آنلاین، مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، از اتمام عملیات ریل گذاری راه آهن ایرانشهر - خاش اطلاع داد.



به گزارش بتن آنلاین به نقل از مهر، محمدرضا رحمانی، مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، با بیان اتمام عملیات ریل گذاری راه آهن ایرانشهر - خاش، اظهار داشت: شهرستان ایرانشهر با تکمیل ریل گذاری در فاصله ۱۵۱ کیلومتر، به شبکه ریلی کشور متصل شد.
وی با اشاره به اینکه مسیر چابهار - زاهدان از سخت ترین و راهبُردی ترین پروژه های ریلی کشور به حساب می آید، اضافه کرد: قطعه ایرانشهر - خاش یکی از خاص ترین بخش های این مسیر است. در این قطعه بیشتر از ۱۹ رشته تونل به طول حدود ۱۰ کیلومتر راه اندازی شده و همینطور ۴۹ پل خاص با مجموع طول ۱۱ کیلومتر تولید شده است.
رحمانی از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی ایستگاه ایرانشهر آگاهی داد و بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده، این ایستگاه تا پایان آذرماه تکمیل خواهد شد.
وی ضمن اشاره به ثبت رکوردهای کم نظیر در اجرای این طرح اظهار داشت: در مهرماه ۵۰ کیلومتر و در آبان ماه ۸۸ کیلومتر ریل گذاری انجام شد که رکوردی بی سابقه در تاریخ ساخت راه آهن کشور به حساب می آید. قطعه ای که سال قبل کمتر از ۶۰ درصد پیشرفت داشت، امروز به ۹۵ درصد رسیده است و این امر نشان دهنده توان فنی و اجرایی بالای کشور است.
وی توسعه سواحل مکران و بندر شهید بهشتی چابهار را نیازمند شبکه ریلی قدرتمند دانست و افزود: بارهای حجیم ورودی از بنادر برای انتقال داخلی و ترانزیت به کشورهای CIS و اروپا به همین مسیر ریلی وابسته هستند.
مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء خاطرنشان کرد: با اتصال این قطعه، سالانه بیشتر از ۷ میلیون تن بار بوسیله راه آهن ایرانشهر - خاش جابه جا خواهد شد که اهمیت بالای ی در درآمد زایی، اشتغال زائی و رونق منطقه ایفا می کند.
رحمانی ارزش سرمایه گذاری مسیر حدود ۷۰۰ کیلومتری چابهار - زاهدان را بیشتر از ۱.۵ میلیارد دلار اعلام نمود و اظهار داشت: ارزش قطعه ای که امروز به بهره برداری رسید، بیشتر از ۴۰۰ میلیون دلار است؛ اما با تکیه بر توان و تجهیزات داخلی، هزینه ها بمراتب کم شده و صرفه جویی ارزی شایان توجهی حاصل شده است.
وی در آخر تصریح کرد: چابهار با اتصال به زاهدان در مرحله اول، رسما به شبکه ریلی کشور متصل می شود و برای بهره برداری کامل، تکمیل راهگذر شرق لازم است.

1404/09/17
09:44:30
5.0 / 5
10
تگهای خبر: بندر , پروژه , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه


betononline.ir: بتن با کیفیت، پروژه‌ای مطمئن

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد