اسرار لامبورگینی های موجود در ایران برملا شد
بتن آنلاین: داستان ممنوعیت واردات خودرو لوکس به ایران از سال 95 منجر به غیب شدن خودروهایی مثل لامبورگینی شد اما از 1401 خبرهای جسته گریخته ای از ورود غول ایتالیایی به ایران شنیده می شد.
به گزارش بتن آنلاین به نقل از خبر آنلاین، قیمت لامبورگینی در ایران قابل محاسبه نیست.
فرارو نوشت: برعکس خودروهایی مثل پورشه و مازراتی که تیپ های متفاوتی از آنها در کشور عبور می کند، فقط چهار نسخه لامبورگینی آونتادور و هوراکان در کشور وجود دارد و در عمل خریدوفروشی برای قیمت گذاری نمی بینیم. از ابتدای دهه جاری، واردات قطره ای لامبورگینی به ایران بعد تقریباً یک دهه ممنوعیت شروع شد اما شیوه تعرفه واردات خودرو به گونه ای است که با فرض واردات انبوه، ارزش لامبورگینی های ۲۰۰، ۳۰۰ هزار دلاری در ایران می تواند تا مرز یک میلیون دلار بالا برود.
یک صحبت های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ی دهک بندی ها به صورت بامزه ای به خودرو های لوکس کشیده شد. احمد میدری که از لزوم توجه به جزییات داستان حذف یارانه در صحن علنی مجلس حرف می زد، آماری از خودروهایی مثل لامبورگینی ارایه داد. طبق صحبت های وزیر تعاون، در ایران فقط چهار دستگاه لامبورگینی وجود دارد. تعداد خودرو های مازراتی به 181 نسخه می رسد و حدود سه هزار و 600 دستگاه پورشه نیز در کشور رصد شده است.
دو واردات لامبورگینی به ایران غریب شش سال وقفه پیدا کرد. داستان ممنوعیت واردات خودرو لوکس به ایران از سال 95 منجر به غیب شدن خودروهایی مثل لامبورگینی شد اما از سال 1401 خبرهای جسته گریخته ای از ورود غول ایتالیایی به ایران شنیده می شد.
سه لامبورگینی در کشورهای مختلف دنیا با نسخه های مختلفی همچون آونتادور، هوراکان، اوروس و کانتاش روانه بازار می شود اما آنطور که معلوم است در ایران تیپ های آونتادور و هوراکان موجود است. تولید لامبورگینی آونتادور به انتها رسیده و اتفاقا در خط تولید لامبورگینی خبری از تیپ هوراکان هم نیست.
چهار لامبورگینی آونتادور با تیپ های مختلف از سالیان 2011 تا 2022 تولید شد. قدرت موتور نسخه های مختلف نیز بین 700 تا 780 اسب بخار تخمین زده می شد اما تقریباً همه آنها می توانستند تا سرعتی معادل 350 کیلومتر بر ساعت را تجربه کنند. از تمامی مهمتر این که شتاب هیچکدام آنها از سه ثانیه فراتر نمی رفت.
پنج لامبورگینی هوراکان مثل آونتادور با تیپ های متفاوت از راه رسید اما تفاوت تیپ ها آنقدر زیاد بود که قیمت آنها در بازه 180 تا 320 هزار دلار تغییر نمود. قدرت موتور 5.2 لیتر و 10 سیلندر لامبورگینی هوراکان موجود در ایران 560 اسب بخار است و موجب می شود ظرف 3.2 ثانیه سرعت خودرو از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت تغییر کند. لامبورگینی هوراکان جانشینی برای لامبورگینی گالاردو افسانه ای بشمار می رود و حالا یکسری از ماشین بازها از تبدیل این نسل خودرو ها به سوپراسپورت های هیبریدی دل خوشی ندارند.
شش قیمت لامبورگینی در ایران قابل محاسبه نیست. کمبود عرضه و وجود فقط چهار نسخه از این خودرو، در عمل بازاری برای خریدوفروش ایجاد نمی نماید. با همه این حرف ها تصور واردات انبوه لامبورگینی از مسیری که برای آنها تعریف شده، کمی فجیع است.
تعرفه واردات خودرو ارتباط مستقیمی با حجم موتور خودرو دارد. طوریکه تعرفه واردات خودروهایی با حجم موتور بالای سه هزار سی سی تا ۱۶۵ درصد بالا می رود. یعنی لامبورگینی که بطورمثال ۳۵۰ هزار دلار قیمت دارد، با رقمی نزدیک یک میلیون دلار از گمرک رد می شود.
خلاصه اینکه داستان ممنوعیت واردات خودرو لوکس به ایران از سال 95 منجر به غیب شدن خودروهایی مثل لامبورگینی شد اما از سال 1401 خبرهای جسته گریخته ای از ورود غول ایتالیایی به ایران شنیده می شد. یعنی لامبورگینی که بطورمثال ۳۵۰ هزار دلار قیمت دارد، با رقمی نزدیک یک میلیون دلار از گمرک رد می شود.
منبع: betononline.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب