رئیس انجمن واردكنندگان موبایل عنوان كرد

واردکنندگان موبایل در انتظار تامین ارز

واردکنندگان موبایل در انتظار تامین ارز

بتن آنلاین: به گزارش بتن آنلاین، رییس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با اعلان اینکه آخرین اختصاص ارز به وارد کنندگان موبایل مربوط به 17 دی ماه بوده، اشاره کرد: مذاکراتی انجام شده و مقرر است ظرف روزهای آینده اختصاص ارز برای ثبت سفارش های هجدهم تا پایان دی ماه صورت گیرد و در مورد سال جاری هم هنوز مشخص نیست با چه نرخی ارز به واردکنندگان موبایل اختصاص داده شود.


عبدالمهدی اسدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار داشت: تا حالا مشخص شده که برای ثبت سفارش هایی که تا پایان دی ماه سال قبل انجام شده، ارز به نرخ تالار دوم که حدود ۴۲ هزار تومان است، پرداخت می شود. البته امسال هم به احتمال زیاد ارز واردات موبایل در تالار دوم تامین خواهد شد، اما هنوز نرخ آن معلوم نیست. امیدواریم حداقل تا پایان اسفند سال قبل نرخ قبلی تغییر نکند. پیشنهاد وارد کنندگان هم این است که ارز در تالار دوم تامین گردد و منشا ارز واردات موبایل به صادرات خود یا صادرات غیر تغییر نکند.
بگفته رییس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی هم اکنون منشا ارز واردات موبایل های بالای ۶۰۰ دلار شامل موبایل های سامسونگ سری S و Z و آیفون که هم اکنون فقط مدل ۱۳ آن وارد می شود، ارز حاصل از صادرات خود است. ارز موبایل های کمتر از ۶۰۰ دلار هم در تالار دوم تامین می شود.
اسدی با اعلان اینکه باتوجه به تاخیر در تامین ارز مشکلاتی در بازار ایجاد شده، اشاره کرد: برخی شرکتها هم مجبور به تعدیل نیرو شده اند.
گفتنی ست بتازگی اعضای انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در جلسه ای با هیئت رئیسه مشکلات خودرا مطرح نمودند. در این نشست این مساله که بیش از ۱۲۰ روز است به شرکتها ارز برای واردات اختصاص نیافته عنوان شد.
در این بین از جانب دیگر تعدادی از واردکنندگان معتقدند در این صنف رانت وجود دارد، چون وقتی بیشتر شرکتها از بهمن ماه ارز نگرفتند، برخی شرکتها هر روز سبد کامل به بازار می دهند. در اصل گزارش هایی از طرف تعدادی از فعالان این حوزه انتشار یافته که نشان میدهد ۱۰ درصد شرکت های واردکننده موبایل به اندازه همه شرکت های دیگر ارز دریافت کرده اند و این در حالیست که ۹۰ درصد از شرکت های وارد کننده موبایل به سبب عدم پرداخت ارز از طرف بانکها نتوانستند به اندازه نیمی از سهمیه خود، موبایل وارد کنند.
افزایش قیمت موبایل های دکمه ای
ایشان سپس با اشاره به محدودیت واردات موبایل های دکمه ای، اظهار داشت: به سبب تولید داخل، واردات موبایل دکمه ای تقریباً صورت نمی گیرد و این مساله در کنار مشکلاتی که در عرصه رجیستری موبایل های دکمه ای داخلی وجود داشته، سبب شده قیمت موبایل های دکمه ای افزایش یابد، اما با هماهنگی دفتر تخصصی مقرر شده این مشکل برطرف شود.
اسدی در پاسخ به این که آیا رجیستر نشدن این موبایل ها ارتباطی با گزارش های انتشار یافته از تولید موبایل تقلبی در کشور دارد، اشاره کرد: این دو موضوع ارتباطی با هم ندارند. اما بطور کلی انجمن با تولید مطلوب که منافع مردم را تامین کند موافق است، اما با کالای تقلبی و بی کیفیت مخالف هستیم. از جانب دیگر موبایل های دکمه ای مورد استفاده طبقات پایین جامعه است و حق آنها نیست که کالای ضعیف یا تقلبی بجای کالای اصلی به آنها داده شود.




منبع:

1403/02/27
13:30:14
5.0 / 5
443
تگهای خبر: تولید , شركت , كیفیت , واردات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد