شهردار تهران خبر داد

پیشرفت ۷۵ درصدی در بازگشایی مسیر خط تهران – کرج

پیشرفت ۷۵ درصدی در بازگشایی مسیر خط تهران – کرج

بتن آنلاین: شهردار تهران از پیشرفت 75 درصدی در بازگشایی خط مترو تهران - کرج بدنبال حادثه بامداد امروز آگاهی داد.


به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی در مراسم افتتاح ایستگاه تقاطعی توحید در خط ۷ مترو تهران اظهار داشت: از دوستانی که با همه وجود تلاش کردند چنین امکانی برای مردم تهران فراهم گردد، قدردانی می کنم. در تهران امروز صحبت از سختی های متفاوت مانند ترافیک، مشکلات حمل ونقلی، آلودگی هوا و اشکالاتی است که از قبل در زمینه ذرات معلق به سلامت لطمه می زده؛ مشکلاتی که آسایش و آرامش را از مردم سلب می کند، باید مورد توجه قرار گیرند و لازم است جهادی همگانی را برای حل مشکلات و افق های آینده داشته باشیم.
وی با اعلان اینکه مترو ستون فقرات بخش حمل ونقلی است، اضافه کرد: برای ترکیب مسافرت در شهر در سال ۱۴۲۰ سهم بیش از ۳۰ درصدی به مترو داده اند و اگر همه خطوط و خط اکسترس ما تکمیل شود عملا ۱۰ میلیون مسافر سهم مترو برای سال ۱۴۲۰ خواهد بود. موقعی که چنین برنامه ای تنظیم شد عملا توانایی های امروز وجود نداشت به گونه ای که امروز شرکتها و مجموعه هایی که توانمندی کار در زمینه مترو دارند به ۱۰ مورد رسیده است. امروز در زمینه های مختلف پیشرفت کرده ایم و با یک خوداتکایی عمیق در این عرصه نیز گام های مهمی نیز برداشته ایم.
شهردار تهران افزود: تکمیل ۱۵۳ کیلومتر و ۱۳۷ ایستگاه باقیمانده در مترو امکان مناسبی را برای مردم فراهم می آورد. هر چه سرعت افتتاح را افزایش دهیم و مدت این ۲۰ سال تعیین شده را کم نماییم می توانیم شرایط مطلوبی را برای تهران و آرامش مردم فراهم نماییم. اگر مترو به ظرفیت جابه جایی ۱۰ میلیون مسافر در روز برسد و با هوشمندسازی در آینده کاهش سفر در شهر صورت گیرد، سهم مترو از ۳۳ درصد نیز بیشتر خواهد شد.
زاکانی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر این که تهران از نظر موقعیت جغرافیایی دارای شرایط ممتازی است، اضافه کرد: با یک نم باران در تهران مشاهده می نماییم که این شهر چه هوای مطبوعی پیدا می کند اما مشکلات موجود، زیست مردم را سخت می کند. بدین سبب تاکید بر حمل و نقل عمومی برای ما مسجل است. اتوبوس، مترو و تاکسی خاصیت های خاص خودرا دارند و در تهران به هر سه آنها نیاز داریم اما سهم مترو ویژه است، گرچه تاسیسات آن گران است اما میزان خدماتی که ارائه می کند نشان میدهد که بهترین جا برای سرمایه گذاری است.
وی افزود: باید فاصله ۲۰ ساله تکمیل مترو را تا جایی که می توانیم کاهش دهیم. ساخت هر کیلومتر مترو ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد و ۶۰ درصد آن نیز تجهیزات است. با امکان مشارکت مردم می توانیم طرح هایی را دنبال نماییم تا تاکید بر گسترش توسعه مترو بصورت جدی محقق شود. هر خط مترو هم اکنون به ۱۵۰۰ واگن اضافی نیاز دارد و منبع چهار خط باقی مانده یعنی خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ که راه اندازی خط ۱۰ شروع شده، با امکان جدید باید تامین گردد. باید این روند را سرعت دهیم و در یک بازه زمانی محدود توسعه دهیم. ما سقف شش سال را پیش بینی کردیم تا با مشارکت مردم و ظرفیت هایی که مترو در اختیار می گذارد این کار را انجام دهیم.
زاکانی افزود: در اتوبوس و تاکسی بر نوسازی و بازسازی تاکید داریم پس تا آخر سال با خرید اتوبوس و بازسازی تعدادی از دستگاهها بخش دیگری از مشکلات حمل و نقل تهران را حل خواهیم کرد.
وی با اشاره به این که خط هفت مترو بصورت شمالی – جنوبی است و خط چهار خط شرقی – غربی است و منابع ۲، ۶، ۱۰ و ۱۱ از ایستگاه توحید منتفع می شوند، اضافه کرد: با شروع به کار این ایستگاه گشایش جدی در مترو ایجاد می شود و در خط پنج که مسافرین از کرج به تهران می آیند ایستگاه تقاطعی توحید گشایش جدی برای توزیع مسافر در شمال، جنوب و شرق تهران فراهم می آورد.
شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به حادثه امروز در خط پنج مترو اشاره نمود و اضافه کرد: امروز در محل حادثه حاضر شدیم و کمیسیون سوانح علت حادثه را اعلام خواهدنمود اما دو نکته در این زمینه بسیار مهم می باشد. نخست این که حادثه با لطف خداوند با حداقل لطمه بود و نهایتاً دو نفر بصورت ویژه تر تحت درمان قرار گرفتند که یک نفر از آنها مرخص شد و یک نفر دیگر نیز بر طبق آخرین گزارش اقدامات ترخیص وی درحال انجام بود.
وی افزود: نکته دیگر این است که امنیت را در بالاترین سطح در مترو رعایت نماییم. هم اکنون بازگشایی مسیر در خط پنج بیش از ۷۵ درصد پیشرفت داشته و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین و دو کابین برای انتقال مسافر از وردآورد به صادقیه اختصاص پیدا کرده و ۳۰ دستگاه نیز از کرج در اختیار گذاشته شد و برای بازگشت مسافران نیز ۱۵۰ دستگاه اتوبوس اختصاص پیدا کرده است. بسیج همه این امکانات برای جبران این حادثه نشان داد که نیازمند مترو و توسعه آن هستیم. به همین دلیل خودرا مکلف به تامین امنیت می دانیم و از این حادثه درس های بسیاری گرفتیم که باید با تمام وجود آنرا جبران نماییم.
وی ادامه داد: باید توسعه مترو را سرعت دهیم و تسهیلات ویژه ای برای خط پنج و سایر خطوط فراهم نماییم.




منبع:

1400/10/01
22:04:14
5.0 / 5
489
تگهای خبر: آلودگی , بازسازی , توسعه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد