وزیر راه و شهرسازی مطرح كرد

ماجرای مذاكره سخنگوی كمیسیون اصل۹۰ درباره هواپیمای یاسوج

ماجرای مذاكره سخنگوی كمیسیون اصل۹۰ درباره هواپیمای یاسوج

بتن آنلاین: وزیر راه و شهرسازی از جزئیات مذاكره سخنگوی كمیسیون اصل 90 مجلس با وی درباره عدم قرائت گزارش كمیته سوانح سازمان هواپیمایی آگاهی داد.



به گزارش بتن آنلاین به نقل از مهر، محمد اسلامی در مراسم «بهره برداری از ۸۸ دستگاه ناوگان ریلی به شبکه حمل و نقل» اظهار داشت: موضوع حائز اهمیت، خودباوری و ایجاد ارزش افزوده در منابع مالی و انسانی است. بدین جهت سال قبل ۷۷۸ دستگاه ناوگان به شبکه ریلی اضافه گردید که هدف گذاری ما تا آخر سال جاری، رساندن ۲۰۰۰ دستگاه به تعداد ناوگان نوسازی شده به شبکه ریلی است.
وی با تاکید بر اینکه باید قراردادهای در رابطه با تبصره ۱۸ قانون هر چه سریع تر به امضا برسد و فرصت استفاده از این تبصره را از دست ندهیم، اضافه کرد: ما برنامه جهش تولید را به رئیس جمهور و سازمان برنامه ارائه دادیم که مورد تائید قرار گرفت.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: راه آهن باید تا اختتام ۱۴۰۰ کاری کند که دیگر ناوگان غیراستاندارد چه از نظر ظاهری و چه از نظر فعالیت کارکردی در شبکه نداشته باشیم چون مردم ما حق دارند که کیفی ترین ناوگان را در اختیار داشته باشند.
اسلامی، اهمیت افزایش سرعت سیر ناوگان ریلی و رساندن خطوط فرعی به سرچشمه های بار را از دیگر موارد مهم شبکه ریلی دانست و اظهار داشت: سال ۹۸ عملکرد باری ما در حوزه حمل و نقل ریلی ۵۸ میلیون تن بود درحالی که در برنامه ششم توسعه ۱۰۰ میلیون تن سهم ریل از حمل و نقل بار هدفگذاری شده که باید خطوط فرعی بیشتری به مراکز چشمه بار منتقل شود.
وی درباره واگذاری مجدد تراورس به شرکت راه آهن اظهار داشت: این شرکت قبلاً در فرآیندهای اشتباهی خصوصی سازی شده بود و دقت لازم انجام نشده بود. ما همیشه مشکلاتی داشتیم که موجب کاهش بهره وری وظایف راه آهن شده بود.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: این تصمیم سازمان خصوصی سازی در امتداد تسهیل اقدامات این سازمان بوده که باید وضعیت تراورس شفاف سازی شده و مجدداً برای واگذاری آن، تصمیم جدیدی اتخاذ شود.
به گفته اسلامی، پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی، واگذاری سهام تراورس در چارچوب بازار سرمایه است که به صورت سهامی عام در بازار سرمایه عرضه شده ولی باید بخش حاکمیتی این شرکت از بخش اجرایی آن جدا شود.
وی درباب بسته ۸۰۰۰ میلیارد تومانی شرکت های حمل و نقلی لطمه دیده از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: این بسته به بانک ها ارائه شده و بخش اول آنرا خرداد ماه شرکت های حمل و نقلی شامل ریلی، جاده ای و هوایی دریافت خواهند کرد که سود این تسهیلات ۱۲ درصد خواهد بود.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این شرکت ها نباید تعدیل نیرو کرده باشند و فهرست بیمه تامین اجتماعی بهمن ماه شرکت های مشمول، ملاک عدم تعدیل نیرو در تخصیص این تسهیلات خواهد بود.
اسلامی درباب عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پروازها، قطارها و اتوبوس ها اظهار داشت: به همه شرکت ها پروتکل های مربوطه ابلاغ گردیده و ملزم به رعایت پکیج بهداشتی به مسافران هستند. ضدعفونی ها نیز مستمراً باید چه در ترمینال ها و چه در وسایل حمل و نقلی صورت گیرد. اگر مواردی از تخلف گزارش شود، بسته به نوع تخلف با آنها برخوردهای قانونی مانند تعلیق شرکت یا مسیر پروازی و مسیر مورد تردد خواهیم کرد.
وی درباره مسافری که از هواپیمای بوشهر تهران اخراج شده بود، اظهار داشت: این خانم مسافر در هنگام پرواز اعلام نموده بود که به کرونا مبتلاست و طبق ضوابط ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی)، خلبان موظف به جلوگیری از سوار شدن مسافر مشکوک به کروناست که این اتفاق نیز رخ داد و فیلم آن هم موجود است.
وزیر راه و شهرسازی درباره پروازهای چین و منشأ انتقال ویروس کرونا بوسیله این پروازها اظهار داشت: ما هیچ حقیقتی را از مردم پنهان نکرده ایم و صادقانه مسائل را با مردم در جریان می گذاریم. زمانی که کرونا در چین شایع شد، قرار شد یک پرواز اختصاصی به ووهان رفته و دانشجویان ایرانی مقیم این شهر را به کشور منتقل کند و این اتفاق عیناً رخ داد.
اسلامی اضافه کرد: همین طور اخیراً بخشنامه کرده ایم تا پروازهایی که از مبدأ آمریکای شمالی یا اروپا به ایران می آیند، از همه مسافران تست کرونا گرفته شده و متعهد می شوند ۱۴ روز در قرنطینه بمانند. ما هیچ اختلافی با نمکی وزیر بهداشت نداریم و وی فرمانده همه ارگان ها در بخش مبارزه با کروناست و دستورات وزیر بهداشت در این خصوص لازم الاجرا خواهد بود.
وی درباره گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباب هواپیمای مسافری تهران یاسوج اظهار داشت: گزارش کمیسیون اصل ۹۰ هنوز به دست ما نرسیده است و نظارت بر بخش هوایی جزو وظایف ذاتی سازمان هواپیمایی است. هیچ فردی در حوزه هوانوردی اجازه اظهارنظر ندارد.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در پرواز تهران یاسوج سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ به من رجوع کرد و از من خواست تا کمیته سوانح سازمان هواپیمایی، گزارش خودرا منتشر نکند تا گزارش این کمیسیون منتشر شود. من هم به سازمان هواپیمایی منتقل کردم که تا پیش از انتشار گزارش کمیسیون اصل ۹۰، گزارش کمیته سوانح را اعلام نکند این در حالیست که گزارش کمیته سوانح سازمان هواپیمایی زیر نظر نماینده ایکائو تهیه شده است. این گزارش ها را با هم مقایسه و سپس اظهارنظر می نماییم.


منبع:

1399/03/01
12:31:29
5.0 / 5
2489
تگهای خبر: استاندارد , تردد , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد