شهردار تهران تاكید كرد:

مطالعات كاربردی باید بعنوان پشتوانه نظری تصمیمات به كار گرفته شود

مطالعات كاربردی باید بعنوان پشتوانه نظری تصمیمات به كار گرفته شود

به گزارش بتن آنلاین شهردار تهران با تاكید بر بكارگیری مطالعات كاربردی بعنوان پشتوانه نظری تصمیمات اظهار داشت: اساسا با پژوهش و مطالعه می توان طرح های كم هزینه تر با بازدهی بیشتر را اجرایی كرد.


به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری اظهار داشت: در فرهنگ و آموزه های فرهنگی ما یك ساعت تفكر فراتر از 70 سال عبادت عنوان شده این در حقیت یك سفارش ی عمومی است كه برای ما آمده و به نظر من تنها در حوزه ی دینی و اعتقادات شخصی تاثیر گذار نیست بلكه در سایر حوزه ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: سوژه پژوهش جهت استفاده در تصمیم گیری های حوزه شهری بسیار حائز اهمیت می باشد. امیدوارم نتیجه پژوهش ها به صورت كاربردی مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: امروز با دانشگاه های نسل سوم مواجه هستیم كه كارآفرینی می كنند. یك قدم عقب تر دانشگاهها با هدف پژوهش و آموزش كار می كردند. ما كشوری هستیم كه حدود 50 درصد جمعیت آن زیر 30 سال و تحصیل كرده هستند و در رتبه بندی جهانی نیز این مساله مشخص است پس در این عرصه در رتبه ی هفتادم دنیا قرار داریم. پس باید از این ظرفیت بهره مناسبی بگیریم.
شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینكه شهرداری ها همچون دستگاههایی هستند كه بیشترین نقش را در فضای كسب و كار دارند اضافه كرد: تلاش می نماییم بعنوان یك شتاب دهنده قوی برای استارت آپ ها نقش آفرین باشیم و بخش عمده فضای كسب و كار را برای این نیروهای جوان آماده نماییم.
وی ادامه داد: هفته گذشته در همایش تهران هوشمند كه با حضور استارت آپ ها انجام شد دستگاههای مدیریت شهری حضور داشتند و با طرح مشكلات خود چاره آنها را از گروههای جوان و شركت های نوبنیان طلب می كردند. هدف این كار درگیر كردن پژوهش های در حال انجام با مشكلات كاربردی بود مشكلاتی كه در شهرها با آن مواجه هستیم.
وی اشاره كرد: حدود 2 درصدبودجه شهرداری به آموزش و پژوهش اختصاص دارد باید بهره برداری از این اعتبارات باردیگر بررسی شود كه تا حداكثر بهره بردرای از مطالعات را داشته باشیم. اساسا در این عرصه به خلاقیت و آینده نگری نیازمندیم.
حناچی افزود: امروزه صحبت از خودرو های پاك مطرح می شود با این نگاه شاید در دهه های آتی رویكرد استفاده از سوخت های فسیلی مزیت نباشد پس با این روند به سمت مسیرهای پاك و بهره مندی از خودرو های پاك هدایت می شویم. به شكلی كه با هزینه كمتر اقدامات پربازدهی را انجام دهیم.
شهردار تهران با اشاره به وجود ساختمان های بلند در تهران و چرایی شكل گیری آنها اظهار داشت: ما به شكلی شهر را اداره كردیم كه نیازمند بودیم. مسائلی كه در یك ماه گذشته در كشور روی داد، ریشه در فقر دارد و بر روی بستر فقر پیش می رود. پس شیوه اداره شهرها می تواند به افزایش فقر و یا افتراق فقیر و غنی بیانجامد.
وی اشاره كرد: نحوه اداره امور شهرها در شكل گیری مناطق حاشیه و یا كم شدن آنها تاثیر گذار است. اساسا طرح هایی كه در سطح شهر پیاده می نماییم باید برمبنای مطالعات و پژوهش باشد تا بازدهی مناسب نیز داشته باشد. برای نمونه می توان به طرح میدان هفت تیر اشاره نمود كه با كمتر از 4 میلیارد تومان اجرایی شده و تاثیر بسیاری داشته است. اساسا باید مطالعات كاربردی بعنوان پشتوانه نظری تصمیمات به كار گرفته شود.




منبع:

1398/09/23
17:21:08
5.0 / 5
4268
تگهای خبر: خودرو , ساختمان , شركت , شهردار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد