وزیر راه و شهرسازی؛

ظرفیت حمل بار از طریق آهن گرمسار-اینچه برون۴ برابر افزایش می یابد

ظرفیت حمل بار از طریق آهن گرمسار-اینچه برون۴ برابر افزایش می یابد

بتن آنلاین: وزیر راه و شهرساز ی اظهار داشت: با اجرای عملیات برقی سازی راه آهن۴۹۵كیلومتری گرمسار-اینچه برون سرعت سیر به2برابر وظرفیت حمل بار به۴برابر افزایش می یابد و می توان۱۰میلیون تن بار را جابه جا نماییم.



به گزارش بتن آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در مراسم آغاز عملیات برقی سازی راه آهن گرمسار-اینچه برون كه در شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور مقامات دو كشور ایران و روسیه برگزار گردید با اشاره به اهمیت این پروژه ریلی تصریح كرد: امروز یكی از پروژه های بزرگ و بسیار مهم جمهوری اسلامی ایران را آغاز می نماییم.
وی با اشاره به اینكه این پروژه از حیث اقتصادی ۱.۲ میلیارد یورو ارزش دارد و از لحاظ ارتقای صنعت حمل ونقل ریلی بسیار مهم می باشد، ادامه داد: ما شاهد یك تحول فناورانه در صنعت حمل نقل ریلی از لكوموتیوهای دیزلی به برقی با قدرت، سرعت و ایمنی بیشتر هستیم.
آخوندی تصریح كرد: برقی سازی راه آهن گرمسار- اینچه برون با عنایت به اینكه ایران دارای نقاط كوهستانی است از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ باآنكه پیش از این شاهد راه آهن برقی در راه جلفا بوده ایم اما عمده خطوط راه آهن كشور دیزلی است.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه ضمن تبریك به مردم ایران و ۴ استان تهران، سمنان، مازندران و گلستان كه در راه راه آهن گرمسار- اینچه برون قرار دارند اظهار داشت: امروز وعده رئیس جمهور در مورد برقی سازی خطوط ریلی را محقق كرده و عملیات برقی سازی راه آهن گرمسار- اینچه برون را آغاز می نماییم.
این عضو كابینه دولت دوازدهم ضمن قدردانی از رهبر انقلاب برای صدور مجوز تامین سهم ۱۵ درصدی دولت برای توسعه حمل و نقل ریلی با استفاده از صندوق توسعه ملی اظهار داشت: با اجرای عملیات برقی سازی راه آهن ۴۹۵ كیلومتری گرمسار- اینچه برون سرعت سیر به دو برابر و ظرفیت حمل بار به ۴ برابر افزایش می یابد كه برپایه آن می توانیم ۱۰ میلیون تن بار را در این مسیر جابه جا نماییم.
وی خاطرنشان كرد: در زمان افتتاح راه آهن اینچه برون صحبت هایی در خصوص داشتن گلوگاه در این مسیر به میان می آمد و امروز با اجرای این پروژه گلوگاه مذكور رفع خواهد شد.
برقی سازی دو خط ریلی خواف- بافق و سرخس- بندرعباس در آینده نزدیك
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سایر خطوطی كه مقرر است در آینده ای نزدیك به مدل برقی ارتقا یابد تصریح كرد: در آینده پروژه برقی سازی راه آهن تهران- مشهد را خواهیم داشت. همینطور مذاكره مهمی برای دو خطه كردن و برقی كردن راه آهن خواف- بافق و سرخس- بندرعباس در حال انجام می باشد.
به گفته وزیر راه و شهرسازی بزرگترین معادن سنگ آهن در منطقه خواف قرار دارد كه اجرای این پروژه برای جابه جایِی میلیاردها تن بار از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
آخوندی خاطرنشان كرد: حدود ۳ ماه قبل در جلسه ای با همكاران زمان آغاز اجرای این پروژه را یازدهم تیرماه انتخاب كردیم كه مصادف با خروج امریكا از برجام شده است. اما این بزرگترین نشانه برای انجام تعهدات از جانب ایران در جریان برجام با حضور سایر اعضا و بدون حضور امریكا است.
وی اضافه كرد: علی رغم تهدیدات ترامپ رئیس جمهور امریكا عملیات اجرایی برقی سازی راه آهن گرمسار- اینچه برون با قراردادی به ارزش ۱.۲ میلیارد یورو با حضور مقامات ایران و روسیه (در بخش ریلی) در این روز آغاز می گردد.
این مقام مسئول خاطرنشان كرد: تهدیدات یك جانبه امریكار نمی تواند سایر كشورها را تهدید كند و ایران به تعهدات خود پایبند است.
وزیر راه و شهرسازی تصریح كرد: پروژه برقی سازی راه آهن گرمسار- اینچه برون به طول ۴۹۵ كیلومتر دارای ۳۱ ایستگاه و ۹۵ تونل است كه حاكی از سخت و پیچیده بودن این پروژه می باشد.
آخوندی عملكرد كاركنان شركت راه آهن را افتخارآفرین توصیف كرد و اظهار داشت: كاركنان شركت راه آهن خیلی سخت كوش و مسئولیت پذیر هستند و به تازگی كتابی كه مبین خدمات راه آهن در دوره ۸ سال دفاع مقدس علی رغم تمام تنگناها رونمایی گردید.
وی در انتها علاوه بر تشكر از رئیس جمهوری و دولت روسیه از حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری كشورمان كه همواره پیگیر و پشتیبان وزارت راه و شهرسازی در به سرانجام رسیدن این پروژه بود تقدیر و تشكر كرد.
ویژگی های برقی سازی راه آهن گرمسار- اینچه برون
وزیر راه و شهرسازی به تشریح دو خصوصیت برقی سازی راه آهن گرمسار اینچه برون در خصوص افزایش سرعت و ظرفیت حمل بار و مسافر پرداخت و اظهار داشت: برقی سازی راه آهن گرمسار-اینچه برون در جهت ارتقا رفاه و توسعه اقتصادی استان گلستان بسیار مهم می باشد.
وی اضافه كرد: نخستین خصوصیت در تسریع ارتباط ریلی استان گلستان با مركز كشور و امتداد آن تا جنوب كشور است. دوم، این خط بعنوان یك مسیر ترانزیتی در امتداد آسیای میانه و روسیه به راه آهن تركمنستان متصل می گردد. بنابراین از جهت ترانزیت و اتصال به مراكز لجستیكی، قدرت استان گلستان را بالا می برد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه اجرای این پروژه سبب افزایش دو برابری سرعت سیر قطارها و ۴ برابر شدن ظرفیت حمل بار در این خط می شود، ادامه داد: برقی سازی راه آهن گرمسار-اینچه برون در جهت ارتقا رفاه و توسعه اقتصادی استان گلستان بسیار مهم می باشد.

1397/04/12
21:24:40
5.0 / 5
4719
تگهای خبر: بندر , پروژه , توسعه , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد