انتقاد و تشكر توأمان شورایی ها از اجرای طرح ترافیك جدید

انتقاد و تشكر توأمان شورایی ها از اجرای طرح ترافیك جدید

بتن آنلاین: اعضای شورای شهر تهران بعد از استماع گزارش معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران در مورد دستاوردهای اولیه طرح ترافیك جدید نظرات خویش را بیان نمودند.



به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، محمدجواد حق شناس بعد از استماع گزارش معاون شهردار در مورد دستاوردهای طرح ترافیك جدید اظهار داشت: پس از اجرای طرح كه نقاط مثبتی داشت شكایات زیادی از افراد كه عموما مدیران مسئول، خبرنگاران، چهره های هنری و... بود دریافت كردیم كه از عدم امكان تردد در شهر گلایه و شكایت داشتند.

وی با اشاره به اینكه هنوز شهردار جدید مستقر نشده بود كه رحمانیان مدیرمسئول شرق با من تماس گرفت و به نمایندگی از مدیران مسئول با حضور علیخانی و سرپرست شهردار نشست اضطراری را برگزار كردیم، اظهار داشت: این افراد بسیار عصبانی بودند و در ابتدا تلاش كردیم كه آنها را آرام نماییم و حتی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد هم در تماس با من مراتب دلخوری اصحاب رسانه در نحوه تخصیص طرح های ترافیك را بیان كرد.

به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، در ادامه الهام فخاری رئیس كمیته اجتماعی هم با اشاره به اینكه این داده ها كه در گزارش مطرح شده جای سوال و ابهام دارد، اظهار داشت: نهاد ناظر و ارزیاب باید خارج از شهرداری باشد نه اینكه خود معاونت گزارش خوداظهاری كه حتی اصول اولیه آن هم رعایت نشده است، را عرضه نماید.

وی با اشاره به اینكه نمی توان یك سری چیزها را به عملكرد خودمان انتصاب دهیم، اظهار داشت: آسمان باریده اما حالا می گوییم آلودگی هوا كم شده است و با این شیوه های آماری كه قبلا هم تجربه اش را داشتیم نمی توان كار را پیش برد و این درست نیست كه بگوییم همه از اجرای این طرح راضی هستند چون كه ممكن است صدای معترضین به گوش شما نرسیده باشد. حتی برخی به من انتقاد كردند كه راه ارتباطی در مورد طرح ترافیك مسدود است و به همراه خودم چند بار با سامانه تماس گرفتیم و بارها پشت خط ماندیم.



طرح ترافیك پیوست سلامت ندارد



فخاری با اشاره به اینكه طرح ترافیك پیوست سلامت ندارد، اظهار داشت: شهر آزمایشگاه شخصی ما نیست و نمی توانیم هر طرحی را در آن اجرا نماییم.

وی با انتقاد از رفتار حذفی با منتقدان طرح، خاطرنشان كرد: این قابل قبول نیست كه شخصی منتقد به دستور شما تعدیل شود.

به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، محسن پورسیدآقایی به میان سخنان فخاری آمد و اظهار داشت: اگر من دستور دادم اسمش را ببرید.

به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، پورسیدآقایی بارها از فخاری خواست كه نام فردی كه عنوان شده به دستور وی و به علت انتقاد به طرح ترافیك اخراج شده را نام ببرد كه نهایتا با ورود محسن هاشمی این مسئله حل شد و وی اظهار داشت: لطفا به عضو شورای شهر فشار نیاورید.

در ادامه محمد علیخانی رئیس كمیسیون حمل و نقل شورای شهر هم با اشاره به اینكه اختلاف ما در اشكالات طرح است و با اصل طرح مشكلی نداریم، اظهار داشت: چطور آقای پورسیدآقایی می گوید كه اجرای این طرح عالی بوده و ترافیك و آلودگی هوا هم رفع شده، در صورتیكه شورای ترافیك 6 ماه برای اجرای این طرح فرصت گذاشته است.

وی با اشاره به اینكه آمارها باید نسبت به مدت مشابه سال قبل مقایسه می شد نه در سه هفته كه ماه رمضان است و مدارس هم تعطیل شده و شاهد نزولات آسمانی هم بودیم، اظهار داشت: بر مبنای این گزارش اتفاقات خوبی در داخل محدوده طرح ترافیك افتاده اما رینگ بیرونی محدوده چه وضعیتی دارد؟

به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، محسن هاشمی در بین سخنان علیخانی آمد و اضافه كرد: آمارهای عرضه شده در این گزارش مربوط به پیش از ماه مبارك رمضان است.

در ادامه علیخانی با اشاره به اینكه سازمان بازرسی شهرداری گزارشی از حجم نارضایتی شهروندان از اجرای طرح ترافیك جدید عرضه داده است، اظهار داشت: معاونت حمل و نقل كجا نظرسنجی كرده كه همه از اجرای طرح راضی هستند.

در ادامه میرلوحی با اشاره به اینكه سقف صدور طرح ترافیك حدود 40 هزار نفر كم شده است، اظهار داشت: حالا این 40 هزار نفر تبدیل به 40 هزار تریبون شده اند كه گلایه و شكایت می كنند اما تهران هشت میلیون و 700 هزار نفر جمعیت ساكن دارد و چرا كسی در مورد حقوق هشت میلیون نفر صحبت نمی كند؟

در ادامه مرتضی الویری هم با اشاره به اینكه من در زمان اجرای این طرح نگران بودم كه نكند گرفتار آشفتگی زیادی شویم، اظهار داشت: البته نمره 20 نمی دهم اما با اینكه اشكالاتی وجود دارد اما با اصل طرح موافق هستیم و اگر با همین زاویه جلو برویم، خوب است.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مهمترین دستاوردمان در این طرح جلوگیری از رانت بوده؛ به صورتی كه جالب است امسال افرادی به من رجوع كردند و می گویند ما طرح شناور داشتیم اما حالا نداریم. این در حالیست كه من به آنها می گویم حتی من عضو شورای شهر و نماینده مجلس هم پول می دهیم و با خودروهای شخصی مان وارد محدوده می شویم و این جلوی رانت بزرگ را گرفته است و دقت داشته باشید كه یكی از برنامه های شورای پنجم رانت زدایی بود.
وی با اشاره به اینكه یكی دیگر از دستاوردهای طرح ترافیك جدید دریافت معاینه فنی توسط خودروها بود، اظهار داشت: برخی خودروها با هیچ بهانه ای حاضر نمی شدند معاینه فنی بگیرند اما حالا عمده خودروها معاینه فنی دارند و این حركت سالم و درستی است.
وی پیشنهاد داد: باید میزان پیمایش خودرو در محدوده طرح ترافیك هم مورد بررسی قرار گیرد و بعنوان یكی از شاخص های تعیین قیمت در محاسبه نرخ عوارض لحاظ شود.
در ادامه میلانی هم با اشاره به اینكه طرح ترافیك یك كلاف به هم پیچیده بود و شورای شهر پیگیر وعده های اجرای این طرح در جهت كاهش آلودگی هوا است، اظهار داشت: البته برای آنكه دقیقا پایش آلودگی هوا در محدوده طرح ترافیك به درستی انجام بگیرد نیازمند آن هستیم كه ایستگاه های ثابت و یا موقت در محدوده طرح ترافیك نصب شود تا بتوانیم آن را به درستی بسنجیم.
در ادامه زهرا صدر اعظم نوری هم با اشاره به اینكه نقد باید منصفانه باشد، اظهار داشت: ترافیك به میزان زیادی در مركز شهر كاهش یافته است، محل كار خانواده من در محدوده طرح ترافیك است و با وجود آنكه پیش از اجرای طرح انتقاداتی داشتم اما حالا رضایت دارم و می گویم ترافیك به میزان زیادی در مركز شهر كاهش یافته است.
وی اظهار نمود: اگر قبول نماییم كه دانشگاه ها مرجع موجهی برای مطالعات علمی هستند باید هم قبول نماییم كه ارزیابی دانشگاه عمل و صنعت یك پایش معتبر شایسته است.
صدراعظم نوری در ادامه با اشاره به اینكه معاونت حمل و نقل می بایست به صورت دوره ای گزارشات و ارزیابی های خویش را عرضه كند، اظهار داشت: كاهش مدت زمان ورود خودرو یعنی كاهش خروج آلاینده ها از خودرو و در نتیجه كاهش آلودگی هوا را سبب می گردد و دقت داشته باشید وقتی آمارها نشان داده است كه از هر پنج خودرو، چهار خودرو معاینه فنی برتر دارند یعنی اتفاق بزرگی افتاده و همه نقدها و تشكرات هم در جهت بهتر شدن اوضاع و رضایت شهروندان است.
در ادامه زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورا هم با اشاره به اینكه طرح ترافیك جدید سه هدف داشت كه كاهش آلودگی هوا، برقراری عدالت و كاهش ترافیك بود، اظهار داشت: به نظر می رسد به غیر از دانشگاه علم و صنعت هم باید سایر كانون های ارزیابی هم وارد شوند تا بدانیم این طرح چقدر موفق بوده و همینطور پیشنهاد می گردد سایت نظرسنجی برای شنیدن صدای موافقان و مخالفان طرح ترافیك تولید شود و یا از مركز نظرسنجی ایسپا بخواهیم كه در مورد طرح ترافیك تحقیق كند.
در ادامه ناهید خداكرمی با اشاره به اینكه تغییر و اصلاح كار خیلی سخت است و سال ها طول می كشد اما شهامت تولید تغییر سخت تر است، اظهار داشت: البته پایداری در مسیر هم یك نكته مثبت است و امیدواریم این پایداری در پورسیدآقایی باقی بماند.
وی با اشاره به اینكه هیچ طرحی بدون اشكال نیست و از حالا قضاوت كردن زود است، اظهار داشت: از رئیس شورا درخواست می گردد كه برای شنیدن صحبت همه گروه های ذینفع، وقتی را اختصاص دهد و همینطور از پورسیدآقایی می خواهیم كه از بقیه دانشگاه ها درخواست كند كه داده های طرح ترافیك را آنالیز كند تا چالش ها و مشكلات كاهش یابد. چون كه طرح می تواند موفق تر هم باشد.
در ادامه مسجدجامعی اظهار داشت: همه بحث هایی كه در این جلسه مطرح شده كارشناسی و سنگین است و بهتر است در یك زمان دیگر پاسخ ها داده شود.
به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، محسن پورسیدآقایی هم در پاسخ به سوالات مطرح شده از جانب اعضا اظهار داشت: الان ابهاماتی مطرح شده و جواب ندادن به آنها به ابهامات بیشتر دامن می زند.
وی با اشاره به اینكه ما هیچ وقت نگفتیم كه طرح مشكلی ندارد و 100 درصد موفق است، اظهار داشت: روزانه حدود 3000 تماس با 137 گرفته می گردد كه بخش عمده ای از آنها مربوط به طرح ترافیك است و حتی ما یك تیم را مستقر كرده ایم تا به ابهامات طرح ترافیك پاسخ دهد.
معاون شهرداری تهران با اشاره به اینكه ادعا نداریم كه طرح بی اشكال است، اظهار داشت: بعضی از دوستان عنوان كرده اند كه چرا گزارش سه هفته ای ارزیابی داده ایم اما بدانید كه من هم مایل به عرضه گزارش نبودم اما اعضای شورا انتقاد داشتند كه چرا گزارش سه هفته ای نمی دهید و من هم معتقدم در این سه هفته نمی توانیم بگوییم كه طرح ایده آل است اما بنا به درخواست و دستور شورای شهر به اینجا آمدیم.
وی با اشاره به اینكه در صفحه اول گزارشم كه در اختیار شماست عنوان شده كه این گزارش تنها یك گزارش اولیه از طرح است، اظهار داشت: انتظار نداریم كه كار بی اشكال باشد اما مسیر درست را انتخاب كردیم و اگر جزئیات و اشكالات و ابهاماتی كه در مورد موارد خاص همچون آژانس ها، وانت بارها، خبرنگاران و... وجود دارد رفع گردد می توانیم به بررسی ابعاد دیگر طرح ترافیك بپردازیم.



1397/03/08
23:21:29
5.0 / 5
4471
تگهای خبر: آلودگی , تولید , خودرو , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد