معاون وزیر راه خبر داد؛

واگذاری زمین به بنیاد مسكن جهت اجرای مسكن اجتماعی

واگذاری زمین به بنیاد مسكن جهت اجرای مسكن اجتماعی

بتن آنلاین: مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسكن از ابلاغ واگذاری زمین به بنیاد مسكن انقلاب اسلامی با هدف اجرای طرح مسكن اجتماعی اطلاع داد.



به گزارش بتن آنلاین به نقل از سازمان ملی زمین و مسكن، حمیدرضا عظیمیان در مورد پیشرفت طرح مسكن اجتماعی اظهار داشت: هیئت وزیران در تاریخ ۲ اسفند سال ۹۵ با هدف حمایت دولت از تأمین مسكن گروه های كم درآمد و در جهت اجرای سیاست های دولت یازدهم در بخش مسكن طی سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ برنامه ای در دو قالب مسكن اجتماعی و مسكن حمایتی را مصوب كرد.
وی ادامه داد: در این طرح برنامه ریزی برای اجرای ۱۰۰ هزار واحد مسكونی طی سال های مذكور صورت گرفته كه به منظور اجرایی شدن مصوبه هیئت وزیران و طرح مسكن اجتماعی ـ حمایتی و بر اساس نیاز اعلام شده جهت اجرای برنامه جدول توزیع استانیِ تهیه شده از جانب بنیاد مسكن انقلاب اسلامی در اسفند ماه سال ۹۵ به كلیه ادارات كل راه و شهرسازی استان ها در قالب ضوابط و مقررات مندرج در ماده ۳ و ۴ آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و پشتیبانی از تولید و عرضه مسكن ابلاغ گردیده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: متعاقب این ابلاغ مجمع عمومی سازمان ملی زمین و مسكن هم در تاریخ ۲۷ شهریور ماه ۹۶ بنا به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی بعنوان رئیس مجمع این سازمان، به منظور تولید تسهیلات و تسریع در اجرای برنامه مسكن اجتماعی مبحث تصویب نامه هیئت وزیران، واگذاری زمین های در اختیار سازمان ملی زمین و مسكن به مسكن سازان جهت ساخت مسكن ملكی و استیجاری با استفاده از واگذاری زمین به بنیاد مسكن انقلاب اسلامی و به قیمت تمام شده را تصویب و جهت اجرا ابلاغ كرده است.
وی ادامه داد: ادارات كل راه و شهرسازی استان ها به تناسب میزان تقاضا و امكانات موجود، به مكان یابی و شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری زمین به بنیاد مسكن انقلاب اسلامی اقدام نموده اند؛ كما اینكه به این مورد مهم در برنامه اجرایی سنواتی ابلاغی به ادارات كل راه و شهرسازی استان ها پرداخته شده و تاكید به واگذاری سهمیه های تعیینی به عمل آمده است.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسكن اظهار داشت: بدیهی است لازمه اجرایی شدن مصوبه هیئت وزیران، شناسایی و اعلام اقشار هدف با عنایت به ساز و كار پیش بینی شده در خود تصویب نامه توسط وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی با همكاری بنیاد مسكن انقلاب اسلامی و سایر نهادهای مربوط بوده كه بر اساس تشخیص مزبور ادارات كل استانی قادر به انعقاد قرارداد واگذاری باشند.
عظیمیان خاطرنشان كرد: لازم به توضیح است كه تا كنون در باب معرفی و اعلام افراد واجد شرایط، اقدامی از جانب نهاد های ذی ربط صورت نپذیرفته و اساساً با تعامل سازنده و عزم جدی، اجرای طرح مزبور در صورت تولید بسترهای لازم (شناسایی گروه هدف) و با همكاری بنیاد مسكن انقلاب اسلامی محقق خواهد شد.
گفتنی است روز گذشته معاون مسكن شهری بنیاد مسكن انقلاب اسلامی از عدم تخصیص زمین و منابع برای اجرای طرح مسكن اجتماعی اطلاع داده بود.

1397/01/22
14:41:01
5.0 / 5
4669
تگهای خبر: تولید , دولت , سازمان , شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد