رئیس سازمان دامپزشكی كشور خبر داد

افزایش بی سابقه صادرات فرآورده های خام دامی در دولت سیزدهم

افزایش بی سابقه صادرات فرآورده های خام دامی در دولت سیزدهم

به گزارش بتن آنلاین، مازندران معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه دور دوم سفر هیأت دولت به مازندران، از افزایش بی سابقه صادرات فرآورده خام دامی مانند گوشت مرغ، فرآورده های لبنی، تخم مرغ و فرآورده آبزیان در دولت سیزدهم اطلاع داد.



مجتبی نوروزی معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور، ظهر جمعه در حاشیه سفر دولت و بازدید از واحدهای دام و طیور مرکز استان، مازندران را قطب تولید طیور در کشور دانست و اضافه کرد: با وجود مراکز پرورش مرغ مانند لاین، اجداد و مادر در استان مازندران ۴۰ درصد از طیور کشور در استانهای گیلان و مازندران تولید می شود.

نوروزی از حجم جوجه ریزی بی سابقه پارسال اطلاع داد و اظهار داشت: حجم جوجه ریزی حدود ۱۵۰ میلیون قطعه ای در ماه، یک رکورد بی سابقه بود که در صنعت طیور و توسط دولت سیزدهم صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه از پایان سال ۱۴۰۲ تا این لحظه بیشتر از ۴۰۰۰ تن گوشت مرغ صادر گردیده است، از هدف گذاری این سازمان جهت صادرات مرغ به کشورهای مختلف اطلاع داد و خاطرنشان کرد: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته بنا داریم در سال ۱۴۰۳ حداقل بیشتر از ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ صادر نماییم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تکیه بر این که پشتیبانی از بخش تولید احتیاج به برنامه ریزی، مدیریت و پشتیبانی هایی شامل حمایت، واکسیناسیون، سمپاشی، مراقبت های فعال و غیرفعال دارد، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۳ تابحال بیشتر از ۱۷۰ هزار تن تخم مرغ صادر گردیده است، همینطور ۱۰.۵ میلیون تن شیر خام در کشور ساخته شده که به کشورهای اوراسیا صادر می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از نظارت سازمان دامپزشکی کشور بر واردات ۱۳ میلیون تن نهاده دامی در سال ۱۴۰۲ اطلاع داد و اضافه کرد: بی گمان این حجم از واردات نهاده سهم بسزایی در افزایش تولیدات داخلی خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به این که در حوزه صادرات آبزی پروری هم مورد تائید اتحادیه اروپا و اوراسیا هستیم اظهار نمود: پارسال در مجموع حدود ۱۰۰ قلم فرآورده آبزیان به کشورهای مختلف صادر شد.





منبع:

1403/02/29
09:37:10
5.0 / 5
297
تگهای خبر: تولید , دولت , سازمان , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد