شهردار تهران اعلام كرد

اختصاص فضای شهری برای تبلیغات انتخابات

اختصاص فضای شهری برای تبلیغات انتخابات

به گزارش بتن آنلاین شهردار تهران با اشاره به این که حوزه حمل و نقل عمومی بیشترین درگیری ارزی را در بودجه شهرداری دارد، اظهار داشت: شهرداری در وضعیت کرونا توسعه خدمات هوشمند در تهران را در دستور کار داشته است و هم اکنون اپلیکیشن« تهران من »بیش از ۳میلیون نفر کاربر دارد و در اوج بارندگی های سال ۹۸ برای ساکنان مسیر« رود دره ها» پیامک هشدار ارسال شد.


به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در نشست خبری امروز خود که به همراه معاون حمل و نقل و ترافیک و مدیرعامل فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی بخصوص شهیدان آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: در این دوره، برنامه جامع حمل و نقل ریلی تهران در شورایعالی ترافیک مصوب شد و به این معناست که دیگر بر مبنای سلیقه در حوزه حمل و نقل ریلی تغییرات نخواهیم داشت.
وی ضمن اشاره به تلاش شهرداری برای اتصال قطار شهری تهران به قطارهای اقماری اظهار داشت: متروی پرند تأمین اعتبار شده و کارهای آن انجام شده، پیشبینی می شود حدود ۳۰۰ هزار مسافر با بهره برداری از این خط در پهنه جنوبی به شبکه ریلی اضافه شود. همینطور قطار پردیس هم در حال پیگیری است تا اقدامات اتصال آن به قطار شهری تهران صورت گیرد.
حناچی افزود: انتشار کرونا ویروس برای شهرداری ها به معنای کاهش درآمد و افزایش هزینه ها بوده است. به شکلی که بیشتر از ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت ماهیانه عدم النفع و کاهش درآمدهای شهرداری تهران بوده است.
شهردار تهران در مورد بودجه شهرداری تهران هم اظهار داشت: در سال ۱۳۹۰ بودجه شهرداری معادل ۷.۱ میلیارد دلار بوده که در سال ۹۹ این رقم معادل ۱.۵ میلیارد دلار شده است. این در حالیست که حوزه حمل و نقل بیشترین درگیری ارزی را در بودجه شهرداری تهران دارد. با این وجود ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان افزوده شده و این روند با قراردادهای شرکتهای داخلی ادامه دارد. به شکلی که بزودی ورود نسل جدید اتوبوس های برقی در تهران را شاهد خواهیم بود.
وی تصریح کرد: از طرفی موتورهای برقی ورودشان به شهر تهران در حال پیگیری است که نقشی در آلودگی هوای تهران دارند و اگر ۱۰ درصد موتورهای سیکلت در این آلودگی نقش داشته باشند با ورود موتوردوچرخ های برقی میتوان گام موثری را در کاهش آلودگی هوا برداشت. البته برای اقتصادی شدن قیمت آنها در تلاش هستیم برای باطری این موتورها اجاره دادن آنها را اجرایی نماییم.
حناچی با تکیه بر توسعه خدمات هوشمند در شهر تهران همزمان با انتشار کرونا ویروس اظهار داشت: هم اکنون اپلیکیشن «تهران من» بیشتر از سه میلیون کاربر دارد که این رقم بالایی برای یک اپلیکیشن به حساب می آید همینطور در اوج بارندگی ها در سال ۹۸ برای همه کسانی که در راه روددره های تهران عبور می کردند پیامک های اخطار ارسال شد که گام موثری در حوزه هوشمندسازی به حساب می آید.
وی افزود: انتخابات شورایاری ها به صورت تمام الکترونیک در تهران برگزار شد که تجربه بسیار خوبی بود. بطور قطع اطلاعات در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها بسیار موثر است و با استفاده از سامانه های هوشمند میتوان این اطلاعات را به شکلی دقیق تر دسته بندی کرد. نقشه های جدید توسط رصد خانه شهرداری تهران در این دوره تولید شدند و نتیجه آن است که با استفاده از سامانه های هوشمند و هوشمندسازی سیستم ها بهره وری ما افزایش پیدا کرده است که میتوان همچون این افزایش بهره وری به کاهش پسماند از ۷۰۰۰ تن در روز به ۵۷۰۰ تن در دوره فعلی اشاره نمود.
شهردار تهران در مورد انجام مطالعات و پیوست های اجتماعی خط ۱۰ مترو اظهار داشت: هیچ پروژه ای بدون مطالعه در تهران اجرایی نخواهد شد. پس اگر پروژه بدون مطالعات اجرا شود بطور قطع خسارات جبران ناپذیری به همراه دارد. خط ۱۰ مترو بعنوان کوریدوری اصلی تصویب شده و مطالعات آن به صورت قطعه قطعه انجام و تکمیل خواهد ششدبه طوریکه هم اکنون مطالعات قطعه اول انجام شده و کار به مرحله اجرا رسیده است.
وی در مورد اجرای طرح ترافیک در شرایط کرونایی اظهار نمود: در تجربیات جهانی با عنایت به انتشار کرونا ویروس در هیچ یک از شهرها نه تنها طرح ترافیک لغو نشد بلکه طرح های ترافیک سخت تر مورد پیگیری قرار|گرفت اما ما تغییر ساعت آنرا دنبال کردیم.
وی در مورد تغییر نوبخت مدیرعامل شرکت مترو اظهار داشت: ایشان در دوره سختی مدیریت را بر عهده داشتند که ترازهای درآمدی گرفتار تغییرات گسترده شده بود که این مورد بهره برداری را بر هم می زند. در چنین شرایطی امکان دارد مدیر مربوطه خسته شود. برای ایشان هم چنین اتفاقی روی داده بود که نهایتا با جمع بندی و مذاکره به این نتیجه رسیدیم که در مکان دیگری در حوزه حمل و نقل از ایشان استفاده نماییم.
شهردار تهران در پاسخ به سوالی در مورد اختصاص فضاهای تبلیغاتی به امر تبلیغات انتخابات اظهار داشت: برخی از فضاهای اطلاع رسانی در شهر به صورت عادلانه به مبحث انتخابات اختصاص پیدا می کند. این امر در حوزه انتخابات ریاست جمهوری توسط سازمان زیباسازی انجام می شود و در مورد انتخابات شوراها هم بطور قطع مبحث به صورت عادلانه بعد از تصمیم گیری اجرا می گردد.
حناچی در پاسخ به سوال دیگری درباره در اولویت قرار گرفتن رانندگان تاکسی برای تزریق واکسن اظهار داشت: ما واکسیناسیون ناوگان تاکسیرانی را دنبال کردیم. بطور قطع اگر با همین آهنگ فعلی تزریق واکسن ادامه پیدا کند بزودی این قشر هم واکسن خویش را دریافت می کنند. البته اگر در بین آنها افرادی به بیماری های زمینه ای گرفتار باشند که بطور قطع در اولویت قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: ما در روز نخست باید همه اولویت ها را اعلام می کردیم اما تنها پاکبان ها و پرسنل بهشت زهرا را اعلام کردیم که ستاد ملی کرونا در زمانی کوتاه مبحث را تصویب کرد ولی در مرحله بعد تغییر این اولویت ها سخت بود اما بزودی مشکل تزریق واکسن رانندگان تاکسی حل خواهد شد.
شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره ممنوعیت استفاده از موسیقی در بهشت زهرا(س) اظهار داشت: در بعضی موارد که اختلاف نظر هست باید همه نظرات را مدنظر قرار دهیم. بسیاری موضوعات عرفی، قانونی و شرعی هستند که ما موظف به رعایت آنها هستیم کسی نگفته اینطور سوگواری نکنند اما رعایت فضای عمومی سفارش شده است.
تشریح عملکرد معاونت حمل و نقل شهرداری تهران
به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، سید مناف هاشمی در ادامه این نشست خبری در تشریح گزارش عملکرد چهار ساله حوزه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، اظهار داشت: افزایش مطلوبیت حمل و نقل عمومی با تکیه بر مترو، توسعه کمی و کیفی ایستگاه های آن، تکمیل دسترسی ها، خرید اتوبوس و اورهال آنها در دوره فعلی در دستور کار بوده است. همینطور توسعه حمل و نقل پاک و انسان محور هم با اجرای طرح دوچرخه اشتراکی و راه اندازی مسیرهای ویژه دوچرخه از دیگر رویکردهای عملیاتی این معاونت در دوره فعلی مدیریت شهری بوده است.
وی اضافه کرد: در جهت توسعه سیستم های حمل و نقل هوشمند اقداماتی همچون توسعه زیرساخت های فیبر نوری، ساماندهی ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و در جهت مدیریت عرضه و تتقاض افزایش ایمنی در حمل و نقل ساماندهی و مدیریت پارک حاشیه ای، آغاز راه اندازی پارکینگ های محله ای، تغییر رویکرد خط کشی معابر بزرگراهی و اجرای خط کشی عملکرد محور را دنبال کرده ایم.
وی تصریح کرد: گاها اعلام می شد که بعضی از ایستگاه های خطوط مترو در دوره های گذشته اقدامات اصلی آن انجام شده و ما آنها را افتتاح کردیم اما تمامی اسناد تغییر و تحول ایستگاه ها مشخص است. برخی ایستگاه ها درمراحل ۳۰، ۴۰ و یا ۵۰ درصد تکمیل تحویل ما داده شده و در ادامه کار ما این ایستگاه ها را تکمیل کردیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه برای تکمیل طرح های حمل و نقل عمومی تا ۲۰ سال آینده باید سالانه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به قیمت امروز هزینه نماییم، اضافه کرد: برای تأمین منابع پایدار در اجرای طرح های حمل و نقل عمومی، استفاده از ظرفیت های اوراق مشارکت، احیای شرکت مجتمع های ایستگاهی و استفاده از منابع حاصل از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید به کار گرفته شده است.
وی افزود: توسعه خدمات کیفی در مترو از اهدافی بوده که در این دوره به صورت جد مد نظر قرار گرفته، به شکلی که پنج پست برق ۷۸ تهویه، ۶۲ دستگاه آسانسور و ۲۸۰ پله برقی به مجموعه مترو در دوره فعلی اضافه شده است. همینطور سرفاصله حرکت قطارهای شهری با وجود آنکه قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن از راه دولت مهیا نشد؛ اما در تمامی خطوط سرفاصله ها کاهش پیدا کرده است. برای مثال در خط ۱ مترو سرفاصله قطارها از پنج دقیقه به ۳.۵ دقیقه کاهش پیدا کرده است. بدین سان از همه امکانات موجود برای خدمت دهی به شهر در مجموعه مترو بهره گرفتیم.
مناف هاشمی ضمن اشاره به این که از سال ۹۶ وضعیت اعتبارات معاونت حمل و نقل عمومی رشد خوبی داشته است تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ اعتبار این معاونت به ۱۴ هزار میلیارد رسید البته میزان تحقق آن معلوم نیست و باید پیگیر تحقق این بودجه باشیم. ۵۰۰۰ میلیارد تومان از این بودجه در تبصره و ردیف های اعتباری و مابقی آن در بودجه های مستقیم دیده شده است.
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از زمان انتشار کرونا بیشتر از ۱۱۰۰ میلیارد تومان کاهش ددرآمد داشته و بیشتر از ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه برای مقابله با کرونا ویروس در شبکه حمل و نقل عمومی هزینه کرده است.
هاشمی در مورد افتتاح های در ارتباط با حوزه مترو از سال ۹۶ تا کنون اظهار داشت: حدود ۴۰ مورد ایستگاه، ورودی ایستگاه ها و بهره برداری از بخش های مختلف مترو از سال ۹۶ تا کنون محقق شده است. بعضی از این ورودی ها اهمیت شان به اندازه راه اندازی یک ایستگاه بوده، علاوه بر این بازگشایی بخش میانی خط ۷ راه اندازی پنج هواکش میان طونلی، ۷.۵ کیلومتر از بخش شمالی خط ۷ و ۹ کیلومتر در جنوب خط ۶ همچون افتتاح های حوزه مترو در دوره فعلی مدیریت شهری است.
وی تصریح کرد: با عنایت به افتتاح ایستگاه های مترو پیش رو، بالغ بر ۳۲ ایستگاه در این دوره به بهره برداری رسیده که عملکرد قابل قبولی است، اما بیشتر این ایستگاه ها در دوره مدیریت آقای حناچی محقق شده، بررسی ها هم نشان داده است از سال ۹۶ تا سال ۹۹ روند توسعه خطوط مترو معطل نمانده و با سرعت گذشته ادامه پیدا کرده، هر چند که اعتبارات گذشته وجود نداشته است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به بهره برداری از ۲۴ رام قطار شامل ۱۶۸ دستگاه واگن یک طبقه و دو دستگاه واگن دو طبقه اشاره نمود و اضافه کرد: ساخت تجهیزات مورد نیاز قطار ملی، کسب دانش فنی برای ساخت انواع قطارهای برقی از قبیل قطارهای پرسرعت مترویی و تراموا و همینطور کاهش قیمت تأمین ناوگان بیشتر از ۲۰ درصد و کاهش ارز بری پروژه ها از دیگر اقداماتی بوده است که در این دوره انجام شده است.
وی تصریح کرد: تهران به ۱۵۰۰ دستگاه واگن نیاز دارد که این مورد در حال پیگیری است و البته تعمیر ۲۱۰ واگن هم پیگیری خواهد شد. باید بتوانیم ۲۱۰ واگن دیگر هم به ناوگان مترو اضافه نماییم که بدین ترتیب با ۴۲۰ واگن شرایط بهتری را برای شهروندان فراهم خواهیم کرد.
معاون شهردار تهران در تشریح اقدامات معاونت حمل و نقل در حوزه اتوبوسرانی هم اظهار داشت: ۲۰۳ دستگاه اتوبوس تک کابین، ۱۸ دستگاه اتوبوس دوکابین و ۱۷۸ دستگاه مینی بوس به شبکه ناوگان اتوبوسرانی واردشده و بازسازی و تعمیر ۱۵۵ دستگاه اتوبوس در دستور کار قرار گرفته است.
وی ضمن اشاره به قراردادهای در دست اقدام برای حوزه اتوبوسرانی تصریح کرد: برنامه ریزی برای ورود ۱۰۰ دستگاه میدل باس و ۱۲۰ دستگاه اتوبوس تک کابین و همینطور بکارگیری و ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی و خرید ۲۵ دستگاه ون مناسب سازی شده ویژه معلولین در دستور کار است. همینطور برنامه ریزی برای بازسازی ۹۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین همچون قراردادهای در دست اقدام در این حوزه می باشد.
هاشمی در مورد اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حوزه تاکسیرانی هم اظهار داشت: سال قبل بیشتر از ۴۰۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده و برای سالجاری هم نوسازی ۱۵ هزار دستگاه تاکسی در نظر گرفته شده، هم اکنون سال جاری ۷۰۰ دستگاه نوسازی شده که اگر ایران خودرو همکاری لازم را داشته باشد و افزایش قیمتی نداشته باشد، می توانیم این ۱۵ هزار دستگاه را نوسازی نماییم.
وی درباره واکسیناسیون رانندگان تاکسی هم اظهار داشت: حق رانندگان تاکسی نبود که در اولویت سوم تزریق واکسن قرار بگیرند. این افراد در طول روز با اقشار مختلف در ارتباط هستند و تا کنون ۲۰۰ راننده تاکسی به علت مبتلا شدن به این بیماری جان خویش را از دست داده اند. همینطور خانواده های این افراد هم به علت این بیماری جان خویش را از دست داده اند. علیرغم مکاتبات انجام شده هنوز به نتیجه نرسیده ایم.
هاشمی در پاسخ به سوالی در مورد کاهش درآمدهای شهرداری به علت لغو طرح ترافیک در دوران انتشار کرونا ویروس اظهار داشت: بیشتر از شش بار در ستاد ملی کرونا شرکت کردیم و گزارش خویش را در مورد لغو طرح ترافیک عرضه کردیم. همه اعضا قانع شدند که تاثیرات این مورد در کاهش مسافر اتوبوس و مترو تنها پنج درصد بوده است اما از طرفی تعداد سفرهای غیر ضرور به مرکز شهر افزایش داشته است. بنابراین اجرای دوباره طرح ترافیک عملیاتی شد.
شهرداری تهران نگاه اقتصادی به این طرح ندارد، اما ۵۰۰ میلیارد تومان در این عرصه کاهش درآمد داشتیم ولی برای سلامت مردم آنچه که در اولویت قرار گیرد انجام می دهیم.
وی اضافه کرد: در حوزه یارانه های پرداختی دولت، دولت می تواند برای قشری که مسافر ثابت مترو و اتوبوس هستند برنامه ریزی لازم را انجام دهد. در بعضی دولت ها منابع خوبی وجود داشت اما زیرساخت های لازم و تأمین واگن انجام نشد. بنابراین انتظار داریم اگر دولت فکر می کند باید یارانه بدهد بهترین جا حمل و نقل عمومی است.
وی درباره عقد قرارداد با شرکتهای داخلی برای تأمین واگن اظهار داشت: قراردادهای ما همه با شرکتهای داخلی بوده و قراردادی که با ایران خودرو برای تأمین اتوبوس داشته ایم سبب فعال شدن خط تولید و بکارگیری جوانان شده است. بدون شک در اتوبوس های جدیدی که وارد ناوگان می شوند مناسب سازی برای معلولین صورت خواهد گرفت اما در ایستگاه های مترو و واگن ملی این مورد پیگیری خواهد شد.
وی اضافه کرد: درآمد شهرداری تهران از محل طرح ترافیک ۴۰ درصد به معاونت حمل و نقل اختصاص پیدا می کند که برای اقدامات در رابطه با حوزه سازمان حمل و نقل و ترافیک صرف می شود. ۴۰ درصد از این درآمد هم برای نوسازی تاکسی های فرسوده صرف می شود و ۲۰ درصد مابقی آن هم بعنوان کمک برای تأمین زیرساخت های مترو به کار گرفته می شود. این در حالیست که درآمدها در این عرصه ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
وی درباره ورود اتوبوس ها از کشورهای دیگر که سه سال کار کرده اند اظهار داشت: این مورد یکبار در خود دولت عنوان شد که اگر نمی توانیم اتوبوس های لازم را توسط کارخانه های داخلی تولید نماییم با عنایت به نیاز شدید تهران و کلانشهرها اتوبوس های دو یا سه ساله ای که در بعضی کشورها کار کرده اند را وارد نماییم. ما مخالفت نکردیم اما ورودی از این اتوبوس ها به کشور هم انجام نشد.
وی درباره تفاهمنامه با قوه قضائیه هم اظهار داشت: هدف از انعقاد این تفاهمنامه انجام کارهای مشترک با قوه قضائیه بوده است. سیستم حمل و نقل عمومی با امکاناتی که دارد می تواند در کنار قوه قضائیه باشد و این تفاهمنامه هم با همین هدف به امضا رسیده است.
به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، در بخشی از این نشست امام مدیرعامل مترو هم در تشریح روند ساخت قطار ملی اظهار داشت: ما در کشور چهار کارخانه واگن سازی داریم و عمده واگن های مترو در کشور در واگن سازی تهران ایجاد می شود. تا پیش از این دوره عمق بومی سازی ۲۸ درصد بوده که محدود به بدنه بوده و سایر آن از کشور چین وارد و در کشورمان مونتاژ می شد. پیش از ساخت قطار ملی این بومی سازی به ۳۰ درصد رسید و هم اکنون برای قطار ملی به ۸۵ درصد رسیده است. البته این پروژه متعلق به شهرداری تهران نبوده و شهرداری و معاونت حمل و نقل در آن پیمانکار بودند. همه بحث های در ارتباط با قطار ملی توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رصد شده است.

به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا محمد فرجود هم در تشریح عملکرد سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران اظهار داشت: تهران هوشمند یکی از برنامه های جدی در دوره فعلی مدیریت شهری به حساب می آید و در این راستا اقدامات موثری انجام شده است. در برنامه تهران هوشمند سعی شده است رویکرد اساسی جذب مشارکت باشد که در این راه خیلی از نهادهای خارج از مجموعه شهرداری به همکاری گرفته شدند تا بدین وسیله در سرویس دهی به شهروندان گام های موثری برداریم.

وی اضافه کرد: در سخت ترین شرایط مالی، شهرداری تهران وارد مقوله تهران هوشمند شد تا بتوانیم شهر را با هزینه کمتری اداره نماییم و برنامه تهران هوشمند نتیجه سال ها مطالعات است. برنامه مفصل برپایه اسناد بالادستی طراحی شده و دارای سه لایه اصلی است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران تاکید کرد: حمل و نقل حوزه اساسی در تهران هوشمند به حساب می آید همینطور حوزه هایی همچون شهرسازی هم در تهران من در نظر گرفته شده است اما هیچ برنامه هوشمندی نقطه انتها ندارد و در شهرداری تهران هم حوزه هوشمند سازی پایتخت اقدامات قابل توجهی را شاهد بوده است. برنامه هایی پیشبینی شده که فاز اول آن انجام شده است. در سالهای ۹۷، ۹۸ و ۹۹ برنامه ها از فاز صفر شروع شده و عمده کاربردهای برنامه های پیشبینی شده پارسال و سال جاری به خروجی می رسد.

فرجود افزود: این سه برنامه ارتباط نزدیکی با برنامه توسعه سوم شهرداری تهران دارد همینطور به حوزه خدمات شهروندی تهران من توجه ویژه ای شده است. سامانه شفافیت جزو اولین کارهایی بود که انجام شد. ورژن جدید سامانه ۱۳۷ طراحی شد و در ادامه باشگاه شهروندی بزودی رونمایی خواهد شد. اطلاعات محلات در سامانه تهران من بارگذاری شده و در حوزه شهرسازی به دو بخش توجه شده است. نخست این که خدمات را به صورت غیرحضوری عرضه نماییم که در این راستا کارتابلی برای شهروندان طراحی شد تا فرآیند ساخت و ساز ملک خویش را مشاهده کنند و بتوانند از این سامانه کارهای خویش را به صورت غیرحضوری دنبال کنند همینطور برای مهندسان در حوزه شهرسازی برنامه ای جداگانه طراحی شد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران ضمن اشاره به این که همه نوع درخواست شامل همکاری و نوسازی در سامانه به روز شده است، اظهار داشت: بطور قطع با به کارگیری این سامانه از مراجعات حضوری جلوگیری خواهد شد. تمام اقدامات شهرداری و پروژه های محلی در سامانه تهران من بارگذاری شده است. طرح ترافیک، پارک حاشیه ای، سرویسهای خرید بلیت در سامانه پیشبینی شده است.

وی اضافه کرد: یکی از اقداماتی که انجام شده راه اندازی سرویسی برای ناشنوایان است که اگر حادثه ای در مواقع بحران برای این افراد به وجود بیاید می توانند خدمات خویش را از سازمان های مربوطه دریافت نمایند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با تاکید بر این که مهم ترین چیزی که در سیستم خدمات شهری داریم، اکوسیستم تهران من است، اظهار داشت: تهران من جزو بهترین سیستم های دولتی به حساب می آید و سال قبل هم از دید مردم بعنوان بهترین سامانه معرفی شده است برای عرضه سرویس در این سامانه بیشتر از ۴۰ سامانه به آن متصل شده است. در سال ۹۷ که طرح ترافیک جدید اجرایی شد با همکاری معاونت حمل و نقل، داده های جدید به سامانه افزوده شد.

فرجود تاکید کرد: اقدام دیگری که در روزهای کرونا صورت گرفت این بود که علاوه بر سرویس هایی که از قبل طراحی شده بود، سرفصل جدیدی بعنوان میز خدمت شهرداری طراحی شد که بزودی در سامانه تهران من بارگذاری خواهد شد و شهروندان می توانند درخواست ها و نامه های خویش را از راه این سامانه به شهرداری ارجاع دهند و در نهایت در اختیار معاونت ها و مجموعه های مرتبط قرار داده شود. در مورد سامانه ۱۳۷ هم جدا از تغییرات اساسی امکان ارسال عکس، فیلم و صوت هم افزوده شد که این امر باعث ارتباط بهتر شهروندان با سامانه ۱۳۷ شد. یکی دیگر از بخش هایی که با حوزه حمل و نقل مرتبط می باشد پلت فرم یکپارچه پرداخت شهری است که از این طریق شهروندان می توانند به سادگی تمام پرداخت های خویش را به شهرداری انجام دهند.

وی افزود: پارک حاشیه ای هم از نظر فناوری یکی از مدرن ترین پارک های حاشیه ای است که مدلی ساده برای شهروندان به حساب می آید. پرداخت آن راحت است و در منطقه ۲ این مورد آماده اجرا شده است و در مناطق ۶ و ۷ هم در دستور کار قرار دارد. یکی دیگر از برنامه های تهران من اپلیکیشن دوچرخه است که امکان مشاهده نزدیک ترین ایستگاه های دوچرخه، نزدیک ترین پارکینگ مسقف دوچرخه و نزدیک ترین تعمیرگاه دوچرخه را به شهروندان عرضه می کند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران تاکید کرد: در حوزه شهروندی برگزاری اولین انتخابات تمام الکترونیک برای شورایاری ها در تهران انجام شد که تمامی مراحل آن به صورت آنلاین صورت گرفت. همه این موارد در جهت تحول دیجیتالی شهرداری تهران رقم خورده است. یکی از کارهای مهم سامانه معاملات شهرداری تهران بود که از ابتدا تا آخر به صورت الکترونیک شده و حتی امضای الکترونیک هم در آن تعریف شده است. سامانه مدیریت فضای سبز و سامانه مدیریت بحران هم از دیگر سامانه های به راه افتاده است. سامانه مدیریت فضای سبز یکی از سامانه های مهم در مجموعه شهرداری تهران به حساب می آید. یکپارچه سازی سامانه خودرویی شهرداری هم از اقدامات موثر سازمان فناوری اطلاعات بوده است.

فرجود تاکید کرد: در حوزه نوآوری هم دو نقش ایفا شد؛ یکی این که بازار شهرداری را برای نوآوری باز نماییم که این کار با روش های مختلف انجام شد. در حوزه زیرساخت هم حجم خیلی از سقف هزینه ها تغییر نمود و سعی کردیم در مجموعه شهرداری در حوزه دیجیتال هماهنگ عمل نماییم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد نقش هوشمندسازی در کاهش ترافیک و آلودگی هوا اظهار داشت: در تهران هوشمند مبحث حمل و نقل پاک و سبز را پیگیری کردیم. مبحث آلودگی هوا به شکلی است که دستگاههای مختلف در آن دخیل هستند و مساله ای پیچیده به حساب می آید. ما در حوزه اختیارات خود چندین کار موثر انجام دادیم و سعی کردیم در مجموعه شهرداری عواملی که باعث افزایش سفرهای درون شهری می شوند را حذف نماییم. در واقع با هوشمندسازی خدمات بهتری با هدف عدم رجوع حضوری شهروندان عرضه شد. در حوزه مدیریت ترافیک هم سیستم های موجود را تقویت کردیم که یکی از آنها تقویت سیستم پلاک خوان بوده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران افزود: در مبحث اطلاع رسانی معاینه فنی هم دوربین های کنترل معاینه فنی افزایش پیدا کرد و رزرو معاینه فنی هم آنلاین شد. در مبحث رصد آلودگی هوا هم سعی کردیم گستره رصد را برای آلودگی هوا افزایش دهیم تا داده های دقیق تری جمع آوری شود.

فرجود در پاسخ به سوالی دیگری در مورد راه اندازی وای فای شهری اظهار داشت: ما این پروژه را بررسی کردیم اما با عنایت به محدودیتی که سازمان تنظیم گذاشته عرضه وای فای شهری صرفاً باید توسط شرکتهای ارائه دهنده اینترنت صورت گیرد. بر همین مبنا دو فراخوان زدیم اما هیچ شرکتی با عنایت به عرضه اینترنت بر بستر گوشیهای همراه رغبتی برای این سرمایه گذاری نداشت.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر این که اپلیکیشن تهران من بستر جامعی است که خدمات مختلف روی آن عرضه شود، اظهارکرد: با عنایت به اجبار شورای شهر تهران پرونده های شهرسازی پس از سال ۹۷ روی لایه های مختلف اطلاعاتی این سامانه بارگذاری شد. هم اکنون در این اپلیکیشن امکان پرداخت قبوض شهرداری و سایر قبوض فراهم گشته است. در مورد سازمان میادین هم موضوعی به ما ارجاع شد که برخی شرکت هایی که می خواهند در حوزه دلیوری (تحویل) در سازمان میادین فعالیت کنند با عنایت به تخصص سازمان فناوری این شرکت ها را بررسی و تأیید آنها را انجام دهیم که این کار توسط سازمان فناوری انجام شد.





منبع:

1400/03/03
21:18:36
5.0 / 5
1186
تگهای خبر: آلودگی , آنلاین , اوراق , بازسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد