شورایاران در مقابل كرونا مخلصانه پیش قدم شدند

شورایاران در مقابل كرونا مخلصانه پیش قدم شدند

به گزارش بتن آنلاین عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: یارانه هایی كه به حساب هر محله توسط ستاد شورایاری ها واریز شده بود، از جانب شورایاری های محلات برای مقابله با كرونا هزینه شد.



به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، سید آرش حسینی میلانی - نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری ها - در رابطه با اقدامات صورت گرفته توسط شورایاران در مبارزه و مواجهه با اپیدمی كرونا اظهار داشت: شورایاران به سبب رسالت اجتماعی كه دارند، نوعی مأموریت نسبت به سرنوشت، وضعیت و رفاه مردم محله برای خود تعریف كرده و دراین زمینه احساس وظیفه می كنند.

وی افزود: آنها در مواقع حساس كه بحران خاصی در سطح شهر و محلات به وجود می آید، پیش قدم شده و با روحیه مددكارانه و داوطلبانه به میدان مقابله با همه گیری ویروس كرونا ورود پیدا كردند و ضمن سازماندهی اولیه اقداماتی را در مقابل این ویروس آغاز كردند.

این عضو شورای شهر تهران با تاكید بر اینكه اقدامات مختلفی توسط شورایاران در زمینه مقابله با ویروس كرونا انجام شده است، گفت: دسته ای از اقدامات در زمینه اطلاع رسانی بوده و شورایاران با استفاده از فضای مجازی و امكاناتی كه در اختیار داشتند، محتوای آموزشی تولید شده توسط اداره خدمات شهرداری را در سطح محلات توزیع كردند. آنها در اقدامی دیگر، در سرای محلات بر توزیع اقلام تبلیغاتی نظارت داشته و كمك كردند. حدود ۶۰۰۰ محتوای آموزشی هم توسط شورایاران در این مدت توزیع و انتشار یافته است.

حسینی میلانی با اعلان اینكه شورایاران اقداماتی هم در جهت جمع آوری كمك های مالی انجام دادند، اشاره كرد: یارانه هایی كه به حساب هر محله توسط ستاد شورایاری ها واریز شده بود، از جانب شورایاری های محلات برای مقابله با كرونا هزینه شده است. مجموعا شورایاری ها حدود ۳۵۰ میلیون تومان در این رابطه اختصاص دادند.

وی اضافه كرد: شاید این رقم در مقایسه با ارقامی كه توسط شهردای تهران در بحث مبارزه با كرونا هزینه شده، قابل توجه نباشد؛ اما باید این مورد را در نظر گرفت كه یارانه ای كه توسط ستاد شورایاری ها در اختیار شورایاری ها قرار گرفته بود در مبارزه با این ویروس هزینه شده است.

نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری ها با تاكید بر اینكه شورایاران باتوجه به ارتباطی كه در سطح محلات با خیرین دارند، كمك هایی را برای مقابله با ویروس كرونا جمع آوری كرده اند، اشاره كرد: بخش عمده ای از این كمك های مالی در تهیه اقلام ضد عفونی، بسته های بهداشتی و مواد غذایی هزینه شده است. حدود 132 هزار ماسك، 10 هزار گان(روپوش)، 20 هزار بسته شیلد پرستاری و حدود 40 هزار لیتر الكل و ژل، 16 دستگاه تب سنج و حدود 100 هزار بسته بهداشتی هم بین شهروندان و كادر درمانی توزیع شده است.

حسینی میلانی افزود: قابل ذكر است كه در این مورد، منابع شورایاران متكی بر كمك های مردمی است و شورایاران با استفاده از ارتباطات اجتماعی خود مبالغی را از خیرین دریافت كرده و در این امور هزینه كرده اند.

وی با اعلان اینكه غیر از جمع آوری كمك های مالی و توزیع اقلام، شورایاران در بحث های نظارتی هم حضور داشتند، اضافه كرد: با همكاری كارگروه مشاركت های اجتماعی سازمان مدیریت بحران، چك فهرست های نظارتی برای شورایاران ارسال شد و در این عرصه هم شورایاران گزارش های میدانی از ضد عفونی كردن مراكز زیر نظر شهرداری همچون میادین میوه و تره بار، ایستگاه های اتوبوس و غیره تهیه كرده و در اختیار ستاد شورایاری ها قرار داده اند كه به شورا و شهرداری بازتاب داده خواهد شد.

عضو ستاد هماهنگی شورایاری های شهر تهران در مورد ورود شورایاران به عملیات میدانی در زمینه مقابله با ویروس كرونا هم بیان نمود: شورایاران در كنار سایر نهادهای محلی همچون بسیج و تشكل های مردم نهاد برای مقابله با ویروس كرونا حضور و ورود میدانی به عرصه داشتند و با حفظ نكات ایمنی و بهداشتی در عملیات گندزدایی و ضدعفونی كردن شهر نقش داشتند.

به گفته این عضو شورای شهر، شورایاران در عالی ترین سطح برای مقابله با ویروس كرونا در محلات حضور دارند و حتی از جان مایه گذاشتند و نشان دادند به رسالتی كه برای خود قائل هستند، به شدت پایبندند.

وی از برنامه ریزی برای انجام اقداماتی با محوریت شورایاران و اداره كل سلامت شهرداری تهران اطلاع داد و تصریح كرد: با هماهنگی های انجام شده، شورایاران در بحث غربالگری ویروس كرونا در سطح محلات حضور خواهند داشت و دراین زمینه با شهرداری تهران هماهنگی هایی انجام شده تا در بحث غربالگری و شناسایی كانون های تمركز بیماران كرونایی در سطح محلات از ظرفیت شورایاران استفاده گردد.

بر اساس گزارش دفتر این عضو شورای شهر، نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری ها از تهیه گزارشی در زمینه اقدامات شورایاران توسط ستاد هماهنگی شورایاری ها به وسیله فرم های مدونی كه توسط ستاد در اختیار دبیران و رابطین قرار گرفته، اطلاع داد و عنوان كرد: اقدامات شورایاران دراین زمینه و برخی موانع و مشكلات هم از این طریق توسط ستاد به شهرداری منعكس خواهد شد.




1399/01/19
23:04:10
5.0 / 5
2962
تگهای خبر: تولید , خدمات , سازمان , شهردار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد