دستگیری مخدوش كننده پلاك خودرو

دستگیری مخدوش كننده پلاك خودرو

بتن آنلاین: معاونت حمل ونقل ترافیك شهرداری تهران با صدور اطلاعیه ای از شناسایی راننده خودرویی آگاهی داد كه با دستكاری در پلاك خودرو خود، باعث شده بود كه جرایم به حساب یك خودور دیگر لحاظ شود.


به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، معاونت حمل و نقل ترافیك شهرداری تهران در اطلاعیه ای اعلام نمود: مالك یك خودرو كه با مخدوش كردن پلاك سبب شده بود جریمه های ورود به محدوده طرح ترافیك او به حساب یك خودروی دیگر نوشته شود، به دام افتاد و از طرف دادگاه به حبس و جزای نقدی محكوم شد.
پنجم مرداد ماه سال جاری به شهرداری تهران گزارش رسید كه مالك خودروی بی ام دبلیو ادعا می كند ترددی در محدوده طرح ترافیك نداشته اما مشمول جریمه شده است.
با پیگیری های شهرداری و دریافت تصاویر تردد خودرو از شركت كنترل ترافیك مشخص شد راننده یك دستگاه خودروی پراید با مخدوش كردن پلاك و تغییر عدد ۴ به ۱ مرتكب جرم و وارد محدوده طرح ترافیك می شده است. بدین ترتیب تمام عوارض و جرایم تردد خودروی پراید در محدوده طرح ترافیك به حساب خودروی بی ام دبلیو ثبت می شد.
با شكایت شاكی و گزارش شهرداری و در اختیار گذاشتن تصاویر مربوط به مخدوش كردن پلاك، پرونده در شعبه ۱۱۶۵ دادگاه كیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران مورد رسیدگی قرار گرفت و منجر به صدور حكم ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی برای راننده مجرم شد.
در ماه گذشته با همكاری مشترك معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری و پلیس راهور تهران بزرگ، دارندگان بیشتر از هزار خودرو كه پلاك خودروهایشان را برای ورود به محدوده های طرح ترافیك و زوج یا فرد مخدوش یا پنهان كرده بودند، شناسایی و به دستگاه قضایی عرضه شدند.
برمبنای ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هر كس ارقام و مشخصات پلاك وسایل نقلیه موتوری را تغییر دهد یا پلاك وسیله نقلیه موتوری دیگری را به آن الصاق نماید یا برای آن پلاك تقلبی بكار برد... به حبس از شش ماه تا یك سال محكوم خواهد شد.
برمبنای مصوبه طرح ترافیك سال ۹۷، خودروهایی كه بدون خرید مجوز وارد محدوده طرح ترافیك شوند، علاوه بر اعمال جریمه از طرف پلیس راهور، هزینه عوارض طرح ترافیك را باز به شهرداری بدهكار خواهند شد.
ورود مجاز به محدوده طرح ترافیك، تنها با ثبت نام در سایت «تهران من» به نشانی my.tehran.ir و شارژ حساب از راه كارت های بانكی امكان پذیر است. كسانی كه تابحال بدون مجوز وارد طرح ترافیك شده اند باز می توانند در همین سایت با پرداخت بدهی و شارژ حساب، از جریمه های بعدی خود جلوگیری نمایند.




1397/10/24
19:49:33
5.0 / 5
4637
تگهای خبر: تردد , ثبت نام , خودرو , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد