وزیر راه خبر داد؛

احتمال افزایش قیمت بلیت قطار

احتمال افزایش قیمت بلیت قطار

به گزارش بتن آنلاین وزیر راه و شهرسازی از بررسی تغییرات قیمت بلیت قطار در كارگروه تخصصی هیئت دولت اطلاع داد.



به گزارش بتن آنلاین به نقل از مهر، محمد اسلامی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل در جمع فعالان حمل و نقل ریلی با اشاره به اینكه مسیر ما را در توسعه بخش حمل و نقل به خصوص حمل و نقل ریلی برنامه ششم، تعیین كرده است، اظهار داشت: با این وجود در بعضی حوزه ها همچنان عقب هستیم كه برای جبران این عقب ماندگی باید از سرمایه گذاری بخش خصوصی استقبال نماییم. بدین منظور باید كاری نماییم تا بخش خصوصی به سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی ترغیب شود.
وزیر راه و شهرسازی افزود: معتقدم مردم باید از سطح سرویس بالاتری در بخش ریلی برخوردار شوند. از همین رو به مدیرعامل شركت راه آهن اعلام كردم باید این شركت از خرید انواع واگن باری و مسافری توسط بخش خصوصی از تولیدكننده داخلی حمایت كند.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به ارتقای جایگاه معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اشاره و خاطرنشان كرد: در نظر داریم تا این معاونت را بعنوان نهاد بالادستی بخش راه و حمل و نقل ارتقاء دهیم تا به موضوعات مورد لازم در این حوزه پرداخته و بعد از انجام تحقیقات به رفع نیازمندی های اساسی در بخش حمل و نقل بپردازد.
وزیر راه با اشاره به ظرفیت بالای ایران در بخش ترانزیت اظهار داشت: باآنكه استكبار جهانی به دنبال حذف ما از ترانزیت بین المللی است و گام های بلندی هم در این بخش برداشته است، اما خودمان هم نباید قبل از این ظرفیت های موجود را از دست بدهیم.
وی با تاكید بر حمایت وزارت راه و شهرسازی از بخش خصوصی اظهار داشت: ما پشت سر بخش خصوصی هستیم و معتقدم در همه فرآیندهای هم بخش حمل و نقل و هم بخش ساختمان، بخش خصوصی باید حضور داشته باشد. به مدیرعامل راه آهن هم دستور داده ام در جلسات ماهانه فعالان بخش خصوصی صنعت ریلی حضور داشته باشد.
اسلامی در حاشیه این نشست هم در جمع خبرنگاران با تاكید بر اینكه باید سهم ریل از بخش حمل و نقل در كشور ارتقاء یابد، اظهار داشت: پروژه های ریلی استان گیلان و آذربایجان شرقی هم در دست راه اندازی هستند و بزودی افتتاح خواهند شد.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، این وزارتخانه به دنبال افزایش سهم بار در ریل موجود بوده و مقرر است بر مبنای مطالعات انجام شده، سهم بار در ریل از ۵۰ میلیون تن به ۱۰۰ میلیون تن در سال افزایش یابد.
وی با تاكید بر اهمیت تزانزیت ریلی اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی شبكه ریلی كشور را به شبكه ریلی كشورهای همسایه متصل خواهد نمود.
تشكیل كارگروه بررسی قیمت بلیت قطار در دولت
وی یكی دیگر از اقدامات این وزارتخانه را در بخش حمل و نقل ریلی متصل كردن شبكه ریلی به چشمه های بار و مجتمع های بزرگ تولیدی در كشور عنوان نمود و اضافه كرد: تعداد قطارهای حومه ای را هم افزایش خواهیم داد.
وی تصریح كرد: وزارت راه و شهرسازی از محل منابع پیش بینی شده جهت خرید واگن از جانب شركت های خصوصی ریلی از تولیدكنندگان داخلی یارانه خواهد داد.
اسلامی با اشاره به اینكه درآمد و هزینه های شركت های ریلی مسافری با هم منطبق نیست، اظهار داشت: بدین منظور جهت بررسی قیمت بلیت، كارگروه تخصصی در هیئت دولت تشكیل شده است.
به گفته اسلامی: شركت راه آهن برای تامین ریل از تولیدكنندگان داخلی، علاوه بر تمدید قراردادهای موجود با تولیدكنندگان داخلی ریل، قراردادهای جدید هم امضاء خواهد نمود.

1397/09/28
20:10:38
5.0 / 5
4458
تگهای خبر: پروژه , توسعه , تولید , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد