مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان قزوین:

۴۸ درصد منازل روستایی استان قزوین مقاوم سازی شده است

۴۸ درصد منازل روستایی استان قزوین مقاوم سازی شده است

بتن آنلاین: قزوین- مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان قزوین اظهار داشت: از مجموع ۹۳ هزار و ۲۴۶ واحد مسكونی روستایی استان تابحال ۴۴ هزار و ۶۷۴ واحد معادل ۴۸ درصد مقاوم سازی شده است.


به گزارش بتن آنلاین به نقل از مهر، محمد همتیان به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد مسكن و گشایش حساب ۱۰۰ امام روز دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهارداشت: تولید مسكن در روستاها و شهرهای كمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت، اجرای طرح هادی روستایی، ساماندهی سكونت گاههای روستایی و سند دار كردن منازل روستایی از وظایف این نهاد است. وی اضافه كرد: در بحش حمایتی و نظارتی هم راهبردهایی داریم كه بازسازی ونوسازی مناطق صدمه دیده از حوادث طبیعی، بهسازی مسكن روستایی، صدور پروانه و اعطای وام قرض الحسنه و تسهیلات تعمیر مسكن روستایی با تولید دفاتر نظام فنی روستایی از آن جمله است.
مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان قزوین یادآورشد: همینطور تهیه طرح های ساماندهی سكونت گاهی روستایی و طرح هادی در برنامه های تحقیقاتی و مطالعاتی بنیاد دیده شده است. اجرای ۳۵۱ طرح هادی روستایی همتیان اظهار داشت: تهیه و اجرای طرح هادی روستایی بعنوان سند توسعه روستا به حساب می آید كه در این راستا ۶۵۴ طرح با ۵۲ میلیارد و ۸۶۵ میلیون ریال مطالعه شده و تا سال قبل ۱۲۷ طرح با ۲۴ میلیارد ریال عملیاتی شده است. وی بیان كرد: در استان قزوین تابحال ۳۵۱ طرح هادی روستایی با ۶۸۶ میلیارد و ۹۲۳ میلیون ریال اجرا شده و اجرای آسفالت در ۷۳ روستا هم به مساحت ۲۸۴ هزار مترمربع به آخر رسیده است.
همتیان اظهارداشت: یكی از ماموریت های بنیاد مسكن صدور سند واحدهای مسكونی روستایی و شهرهای كمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت است كه تابحال ۶۱ هزار فقره مسكن روستایی در استان سند دار شده كه ۴۶ هزار مورد آن روستایی و ۱۵ هزار مورد در شهرهای كوچك است. واگذاری ۵۳۰۰ قطعه زمین روستایی مدیركل بنیاد مسكن استان قزوین در ادامه خاطرنشان كرد: این نهاد برای تامین مسكن اقشار كم درآمد روستایی اقدام به تملك اراضی دولتی در روستاهای مستعد كرده و با واگذاری ۵۳۰۰ قطعه زمین در این زمینه هم خدمات قابل قبولی عرضه كرده است. وی افزود: با عرضه خدمات صدور پروانه ساختمانی روستایی شاهد فعالیتهای خوبی در این عرصه هستیم و تابحال ۱۷ هزار فقره پروانه ساخت هم صادر گردیده است. همتیان بیان كرد: در بخش مسكن شهری هم ۳۰۲ واحد در سالهای گذشته احداث شده و تعداد ۲۲۴ واحد در دست احداث است و برنامه ریزی و انجام مطالعات احداث ۳۵۰ واحد در شهرهای استان هم شروع شده است. وی اظهار داشت: نظارت بر ساخت و ساز روستایی توسط نظام فنی روستایی با راه اندازی ۴۵ دفتر و ۱۴۲ ناظر فنی با دقت صورت می گیرد و این نظارت باعث كیفی شدن ساخت و سازها شده است.
مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان قزوین یادآورشد: از سال ۸۴ با ابلاغ مصوبه دولت در خصوص احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسكونی، سهم استان ۳۹ هزار و ۱۵ واحد در بهسازی تعیین شد كه تا سال ۹۵ تعداد ۲۶ هزار و ۳۶۰ واحد آماده بهره برداری شد كه برای این طرح ۳ هزار و ۵۹۵ میلیارد تومان هزینه شده است. ۴۸ درصد منازل روستایی استان قزوین مقاوم سازی شده است همتیان مقاوم سازی واحدهای روستایی را از كارهای مهم این نهاد دانست و اظهارداشت: برای كاهش خسارت مالی و جانی در حوادث غیرمترقبه مبحث مقاوم سازی خانه های روستایی با جدیت دنبال شد و با همكاری و مشاركت مردم این كار بخوبی در استان عملیاتی شده است. وی اظهار داشت: از مجموع ۹۳ هزار و ۲۴۶ واحد مسكونی روستایی استان قزوین تابحال ۴۴ هزار و ۶۷۴ واحد مقاوم سازی شده و در شهرهای كمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت و هم روستاهایی كه به شهر تبدیل گشته اند تعداد ۹۷۷۳ واحد مسكونی احداث، بازسازی و مرمت شده است.
قزوین در ردیف استان برتر در مقاوم سازی وی خاطرنشان كرد: قزوین در ردیف ۱۰ استان برتر كشور در زمینه مقاوم سازی است و هم اكنون ۴۴ درصد واحدهای روستایی استان مقاوم سازی شده كه در منطقه بوئین زهرا استقبال خوبی كه از تسهیلات دولتی شده حدود ۴۰ درصد واحدهای روستایی این منطقه مقاوم سازی شده است. همتیان یادآورشد: همینطور ۳۴ درصد واحدهای روستایی در تاكستان، ۴۷.۵ درصد در قزوین، ۴۷ درصد در آبیك، ۶۶ درصد در البرز و ۶۵ درصد در آوج مقاوم سازی شده است. همتیان اضافه كرد: بازسازی و نوسازی ۱۹ هزار و ۵۲۲ واحد مسكونی صدمه دیده در سوانح طبیعی در مناطق زلزله زده آوج، آبگرم، الموت، و هم طوفان و سیل با اعتباری بالغ بر ۹۴۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات این نهاد است. وی بیان كرد: همینطور بعنوان استان معین توانستیم ضمن احداث بیش از ۴ هزار واحد شهری و روستایی نسبت به تعمیرات ۱۱ هزار واحد مسكونی زلزله زدگان كرمانشاه اقدام نماییم. همتیان اظهارداشت: با اعزام ۲۲ دستگاه ماشین آلات سبك و سنگین به استان كرمانشاه با ارزیابی ۱۶ هزار و ۹۶۸ واحد شهری و روستایی خسارت دیده نسبت به تعمیر ۱۰ هزار و ۷۳۴ واحد و احداث ۵۵۹ واحد شهری و ۴۵۸۴ واحد روستایی اقدام شد.
وی اظهار داشت: سقف تسهیلات اعطایی به صدمه دیدگان ۳۰ میلیون تومان در روستاها در كنار كمك بلاعوض ۵ میلیون تومانی و ۴۰ میلیون تومان در شهر با كمك بلاعوض ۶ میلیون تومانی است. بازسازی ۳۰۰۰ واحد در كرمانشاه همتیان یادآورشد: قزوین دومین استان معین شهرستان گیلانغرب در كرمانشاه تعیین شد و فاز نخست بازسازی واحدهای مسكونی در گیلانغرب شامل یك هزار و۸۰۰ واحد مسكونی تا آخر تیرماه امسال به اتمام می رسد و در فاز دوم هم یك هزار و ۲۰۰ واحد مسكونی ساخته می گردد. این مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته در عمران روستایی افزود: از محل قیر مجانی ۷۰۰ هزار مترمربع آسفالت با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان در ۱۷۹ روستا امسال اجرا می گردد كه از این میزان ۹ میلیارد تومان از محل قیر مجانی و مابقی اعتبارات استانی است. اعطای ۱۵میلیون تسهیلات ویژه گردشگری روستایی مدیركل بنیادمسكن انقلاب اسلامی استان قزوین بیان كرد: دركنار تفاهم نامه برای واحدهای روستایی در مناطق هدف گردشگری مبحث معیشت خانوار روستایی هم دیده شده است.
وی بیان كرد: در این راستا در كنار واحدهای مسكونی روستایی، احداث اقامتگاه های بوم گردی پیش بینی شده كه با هدف تولید اشتغال و جذب توریست عملیاتی می گردد. این مسئول خاطرنشان كرد: همینطور ۱۵میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد مسكونی در روستاهای هدف گردشگری پرداخت می گردد. مدیركل بنیادمسكن استان قزوین افزود: كلنگ احداث ۲۲۵ واحد مسكونی با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان در ماه اینده به زمین زده خواهد شد. همتیان همینطور از اجرای طرح آمارگیری خانه های روستایی از ۲۰ مهر تا۲۰ آبان ماه سال جاری اطلاع داد و اظهار داشت: این طرح كمك می نماید تا آمار دقیقی از واحدهای مقاوم سازی شده جمع آوری شود.

1397/01/28
14:44:57
5.0 / 5
4827
تگهای خبر: بازسازی , تولید , خدمات , مسكن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد