در گزارش بتن آنلاین مطرح شد؛

دو درخواست شركت های ریلی

دو درخواست شركت های ریلی

بتن آنلاین: رییس انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی از تقاضای شرکت های حمل و نقل ریلی برای موافقت با افزایش قیمت بلیت قطار مسافری آگاهی داد.



بابک احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، درباره احتمال ایجاد انشعاب جدید در انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی به انجمن شرکت های باری و مسافری اظهار نمود: چنین موضوعی صحت ندارد؛ هم اکنون همه شرکت های ریلی شامل باری، مسافری و خدمات صنعتی در این تشکل صنفی حضور دارند.
قرار نیست شرکت های مسافری انجمن جدید تشکیل دهند
وی با رد این ادعای برخی شرکت های مسافری که انجمن شرکت های ریلی به سبب پشتیبانی از منافع شرکت های باری، نتوانسته از تسهیلات کرونائی شرکت های مسافری حمایت کند، اظهار داشت: برخی از مدیران شرکت های مسافری در یکی از جلسات مطرح نمودند که ما از انجمن جدا شویم؛ اما موافقت نشد و قرار شد با همین روند ادامه دهیم چون فرآیند تشکیل انجمن صنفی جدید، بسیار پیچیده است.
رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی درباره پیگیری این تشکل صنفی برای ستاندن تسهیلات کرونائی شرکت های ریلی مسافری اشاره کرد: مشکل اصلی و سد راه اعطای تسهیلات کرونائی، به شرکت های مسافری، ایراداتی است که نظام بانکی به تضامین می گیرد.
ماجرای سخت گیری بانک ها برای عدم اعطای تسهیلات کرونایی
وی افزود: بانک ها به شدت سخت گیری می کنند؛ مرتباً دستورالعمل های بانک مرکزی را مطرح می کنند؛ حال آنکه اگر شرکت های ریلی مشکل مالی نداشتند که دنبال ستاندن تسهیلات بانکی نبودند؛ بدین سبب باید نگاه ویژه به نحوه اعطای این تسهیلات باشد تا مشکلات شرکتها کمرنگ تر شود. نه این که سخت گیری ها بیشتر شود.
احمدی درباره وثایق بانکی اظهار داشت: شرکت های ریلی مسافری آمادگی دارند تا واگن های خودرا بعنوان وثیقه، در رهن بانک بگذارند، ولی بانک ها زیر بار نمی روند؛ در صورتیکه قانون دسترسی آزاد به حمل و نقل ریلی صراحتاً می گوید واگن ها دارای سند رسمی بوده و اسناد آنها قابل ترهین است ولی بانک ها چون با این قانون آشنا نیستند یا بعضاً نمی خواهند آشنا گردند، با وثاقت واگن ها برای تسهیلات بانکی، به شدت مسأله دارند.
خیلی از مقامات به بانک ها دستور پرداخت وام دادند اما بانک ها عمل نکردند
وی اشاره کرد: هم رییس کل بانک مرکزی، هم وزیر راه و شهرسازی و هم دیگر مقامات ارشد دولت بارها دستورات لازم برا برای بانک ها درباب اعطای تسهیلات کرونائی به شرکت های ریلی صادر کرده اند اما در عمل بانک ها این دستورات را در نظر نمی گیرند از این جنس دستوراتی که منتج به نتیجه نشده، زیاد داریم.
رئیس انجمن شرکت های ریلی تاکید کرد: اخیراً بار دیگر با پیگیری های گسترده ای که داشته ایم، فراخوان جدیدی به شرکت های ریلی شده تا از محل اعتبار سابق، اعطای تسهیلات کرونائی به شرکت های ریلی اجرائی شود؛ به شرکتها گفته شده تا مشخصات و مختصات هزینه-درآمد خودرا بار دیگر اعلام کنند؛ وزارت ره و شهرسازی مذاکراتی با نظام بانکی داشته است.
درخواست افزایش قیمت بلیت قطار داده ایم
وی درباره افزایش قیمت بلیت قطار مسافری اظهار داشت: هزینه های شرکت های مسافری بسیار زیاد است؛ چند ماه است که این تقاضا را از شرکت راه آهن داشته ایم؛ تقاضای شرکتها کاملاً به حق است؛ وقتی به بخش خصوصی می گوئیم قیمت بلیت را افزایش ندهید، باید از جانب دیگر هزینه های آنرا جبران کنیم؛ از طرف دیگر دولت به سبب نبود منابع، امکان پرداخت یارانه ندارد؛ شرکت های ریلی مسافری را موظف کرده اند در کوپه ۴ نفره برای ۲ نفر بلیت بفروشند اما هزینه های جاری شرکت ها، همچنان برای ۴ نفر است؛ شرکتها این مابه التفاوت را از کجا باید تامین کنند؟
احمدی با اعلان اینکه سرمایه گذاری خرید واگن را خود شرکتها انجام می دهند نه دولت، اظهار داشت: دولت بجای پشتیبانی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حمل و نقل ریلی مسافری، عمداً کاری می کند که این سرمایه گذاری غیر اقتصادی شود. شرکت های ریلی به تدریج با این روند نابود می شوند.
قیمت بلیت قطار باید آزادسازی شود
وی درباره درخواست آزادسازی قیمت بلیت قطار مسافری تصریح کرد: در این خصوص، درحال کار کردن روی موضوع هستیم اما نمی خواهیم چالش و حاشیه ایجاد کنیم؛ پروسه مربوطه را طراحی نموده ایم. سال هاست که این مساله مطرح است و ما درخواست خودرا به شرکت راه آهن داده ایم اما به دنبال آن هستیم تا با حداقل حواشی این اتفاق رخ دهد.


منبع:

1400/04/02
22:55:20
5.0 / 5
178
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد