خیابان كامل طرح جدید شهرداری تهران
به گزارش بتن آنلاین معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران سیاست های توسعه حمل و نقل عمومی و پاك را شرح داد و اظهار داشت: بحث ایجاد خیابان كامل از جانب شهرداری دنبال می شود، در خیابان كامل، همه مدلهای حمل و نقل وجود دارند.
به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، محسن پورسید آقایی بامداد امروز در نشست روز جهانی بدون خودرو و پیوستن شهرداری تهران به كمپین حمل و نقل پاك با بیان این كه معتقدیم كه مبحث حمل و نقل پاك تنها با اتخاذ دو رویكرد توسعه حمل و نقل عمومی و ایجاد محدودیت های تردد محقق می شود، اظهار داشت: توسعه حمل و نقل عمومی از سال قبل در دستور كار قرار گرفته است بگونه ای كه توانسته ایم با كاهش سرفاصله قطارها به 3.5 دقیقه ظرفیت ناوگان مترو را تا 54 درصد افزایش دهیم، چون كه در گذشته سرفاصله ها بیشتر از شش دقیقه بود اما حالا به 3.5 دقیقه كاهش یافته است.
وی با بیان این كه دوچرخه سواری سیاست های شهرداری هم به بار نشست و دوچرخه های اشتراكی نسل 4 توسط سرمایه گذار بخش خصوصی انجام شد، اظهار نمود: ما در دوچرخه سواری وضعیت مان صفر بود، اما حالا روزانه 4000 نفر بهره می برند كه این عدد با عنایت به جمعیت مان كم است، اما شروع افتخارآمیزی است.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با بیان این كه در هشت ماهی كه دوچرخه های اشتراكی راه اندازی شده از آزادسازی 14 تن كربن در هوای پایتخت جلوگیری كردیم، اظهار نمود: همزمان با توسعه حمل و نقل عمومی می بایست محدودیت های ترافیكی هم ایجاد نماییم، چون كه میزان مسافران مترو هرچند ظرفیت 59 درصد افزایش یافته، كمتر از پنج درصد رشد داشته است و این نشان داده است كه در كنار توسعه حمل و نقل محدودیت هایی ایجاد نماییم.
پور سیدآقایی با بیان این كه برخی ها به اشتباه تصور می كردند كه توسعه صرفا حمل و نقل عمومی می تواند راهگشا باشد اما معتقدیم كه علاوه بر توسعه حمل و نقل باید محدودیت ها هم اجرایی شود و این دو بال حل مسئله آلودگی هوا است، افزود: توسعه بزرگراه ها را متوقف كردیم و معتقدیم نه تنها توسعه بزرگراه بلكه تعریض خیابان ها هم سبب افزایش سفر می شود و بنابراین این مورد جایگاهی در سیاست های شهرداری ندارد و به همین علت تعریض خیابان كرمان لغو و مقرر شد كه به جای تعریض خیابان، به همان سبك و سیاق قبلی خیابان وجود داشته باشد.
وی با بیان این كه بحث ایجاد خیابان كامل هم از جانب شهرداری دنبال می شود، اظهار نمود: همه مدلهای حمل و نقل باید سهمی از خیابان های تهران داشته باشند و معتقدیم كه این سهم هم باید یكسان باشد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب