معاون شهردار تهران:

طرح ترافیك ۹۶ تا ۱۵ اردیبهشت تمدید گردید، خطوط 6 و 7 مترو بزودی وارد مدار می شوند

طرح ترافیك ۹۶ تا ۱۵ اردیبهشت تمدید گردید، خطوط 6 و 7 مترو بزودی وارد مدار می شوند

بتن آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران اظهار داشت: طرح ترافیك ۹۶ تا نیمه اول اردیبهشت ماه تمدید گردید.


به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، محسن پورسیدآقایی پس از ظهر امروز در نشست خبری خود كه به منظور تشریح جزئیات طرح ترافیك جدید برگزار گردید اظهار داشت: هنوز بخشی از ثبت نام ها كامل نشده است و ازاین رو به علت همراهی با مردم اجرای طرح ترافیك جدید به ۱۵ اردیبهشت موكول شد.
وی با اشاره به اینكه این زمان تمدید نمی گردد خاطرنشان كرد: باید سامانه را یكجا روشن نماییم و بنا به درخواست سازمان و... این زمان تمدید گردید و دیگر تمدید نمی گردد.
پورسیدآقایی در ادامه در مورد ورود دیوان عدالت اداری به مبحث طرح ترافیك اظهار داشت: روزانه صدها شكایت به دیوان عدالت اداری وصول می گردد و فردی هم در مورد گران شدن طرح ترافیك شكایتی را مطرح كرد كه این مسئله به معنای لغو نیست.
وی با اشاره به اینكه به من هم اطلاع داده شد كه چنین شكایتی رسیده است، خاطرنشان كرد: حق هر شهروند است كه اگر ایرادی در مورد مسائل می بیند به دیوان عدالت اداری شكایت كند و چون حدس می زدیم كه این اتفاق می افتد از قبل اطلاعات و مستندات را در اختیار دیوان عدالت اداری گذاشته بودیم اما مجددا خواستار توضیحات بیشتر بودند كه برای آنها ارسال شد.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینكه به نظر می رسد این مسئله بزرگنمایی شده اظهار داشت: مثل این است كه یك نفر را در دادستانی بازداشت كنند اما تیترهای مختلفی زده شود.
وی با اشاره به اینكه اگر شكایتی صورت نگیرد دیوان عدالت اداری قانونا وارد نمی گردد اظهار داشت: البته این شكایت از مصوبات شورای شهر است كه رسیدگی به آن پیچیده و مشكل است و حتی كمیته تخصصی متشكل از قضات و... تشكیل می گردد ولی به نظر می رسد جوسازی شده است و حتی شاید بخشی از ثبت نام دیرهنگام هم به این دلیل بود كه صبر نماییم ببینیم چه می گردد.

به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، پورسید آقایی در ادامه با اشاره به اینكه برای اجرای طرح ترافیك نیازمند دو زیرساخت جدی هستیم، اظهار داشت: در وهله اول می بایست شهرداری تهران زیرساخت های خویش را در حوزه نرم افزاری، دوربین ها و... فراهم می كرد كه با تلاش شبانه روزی همه كارها به موقع انجام و حتی كد جریمه ها ثبت شده است.
وی با اشاره به اینكه با این حال در سویی دیگر می بایست سهمیه بگیران نسبت به تكمیل ثبت نام خود اقدام می كردند، اظهار داشت: با اینكه تا كنون بیش از 90 هزار خودرو اطلاعاتش ثبت شده اما به علت اینكه شاهد كاهش 40 درصدی سهمیه ها در سازمان ها، دستگاه ها و... بودیم، هنوز مسئولان این سازمان ها نتوانستند در مورد چگونگی تخصیص سهمیه ها به نتیجه برسند و بنابراین با هماهنگی سرپرست شهرداری تهران اجرای این طرح تا 15 اردیبهشت ماه عقب می افتد و به عبارتی دیگر طرح های ترافیك 96 تا 15 ماه آینده یعنی اردیبهشت ماه اعتبار دارد.
وی با اشاره به اینكه باید به سمت توسعه حمل و نقل عمومی و نه افزایش سهمیه ها پیش برویم اظهار داشت: هر خودرویی كه كمتر در سطح شهر تردد كند به معنای تولید فضای بهتر و سالم تر است.
وی در پاسخ به این سوال كه حمل و نقل عمومی آمادگی پذیرش مسافران جدید را دارد یا نه؟ اظهار داشت: هم اكنون حدود پنج میلیون سفر توسط اتوبوس و مترو پوشش داده می گردد و اگر 50 هزار نفر از سهمیه بگیران را مجاب نماییم كه به جای استفاده از خودروی شخصی از حمل و نقل عمومی استفاده كنند، باز هم حمل و نقل عمومی پاسخگوی آنها است.
وی با اشاره به اینكه سرفاصله حركت قطارها را در خطوط یك، دو و چهار تا چهار دقیقه كاهش دادیم، اظهار داشت: خوشبختانه ازدحام مسافران به مانند قبل نیست و وضعیت بهتر شده است.
وی با اشاره به اینكه برخی ها گلایه مند هستند كه قیمت طرح ترافیك افزایش یافته است، اظهار داشت: ما منكر این مورد نیستیم اما دقت داشته باشید كه طرح ترافیك برای مردم ارزان شده است. چون كه مردم عادی پیش از این باید طرح ترافیك را 40 هزار تومان خریداری می كردند اما حالا در بدترین وضعیت نرخ عوارض 36 هزار تومان خواهد بود اما قبول دارم كه برای سهمیه بگیران خاص گرانتر شده است اما همه این گله ها به فرض این است كه افراد با ماشین تردد كنند اما باید به سمتی پیش برویم كه خودرو تنها در حالت اضطرار مورد استفاده قرار بگیرد.
خطوط 6 و 7 مترو بزودی وارد مدار می شود
وی با اشاره به اینكه خط 6 و 7 مترو بزودی وارد مدار می شود، اظهار داشت: خط 7 تا آخر اردیبهشت، بخش هایی از آن وارد مدار می گردد و 10 كیلومتر از خط 6 هم تا اول مهرماه افتتاح می گردد. همینطور در حوزه اتوبوسرانی هم پیش بینی ما این است كه بتوانیم 550 دستگاه اتوبوس از محل خرید طرح ترافیك خریداری نماییم و این در حالیست كه دولت هم قول داده است كه 1000 دستگاه اتوبوس را به شهرداری تهران بدهد و امیدواریم تا آخر سال 1550 دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه شود كه تحول خوبی در این زمینه است.
وی در مورد اعتراض رانندگان آژانس هم با اشاره به اینكه ما مجری مصوبات شورای شهر هستیم، اظهار داشت: درست است كه باید اقتصاد همه اقشار را در نظر بگیریم اما نمی توان تخفیفی كه برای رانندگان تاكسی در نظر گرفتیم برای آژانس ها هم در نظر بگیریم. چون كه تاكسی هویت رسمی و شخصیت شهر است و بنابراین تردد تاكسی ها در محدوده طرح مجانی بوده اما تخفیف 50 درصدی برای آژانس ها در نظر گرفته شده است.
سهمیه بگیران باید 100 هزار تومان در ابتدا پرداخت كنند
وی در مورد سرانجام كارت های شناور اظهار داشت: كارت شناور به معنای اینكه هر روز سه خودرو بتوانند وارد محدوده شوند، نداریم چون كه این تبعیض، رانت و بی عدالتی است كه به عده ای بگوییم شما برای ورود به طرح دو میلیون و 400 هزار تومان بدهید و به عده ای دیگر بگوییم شما مبالغ كمتر یا بیشتر بدهید.
وی در مورد سهمیه سازمان ها و ارگان ها با اشاره به اینكه 40 درصد سهمیه همه ارگان ها و سازمان ها به غیر از بنیاد شهید كم شده است، اظهار داشت: امیدواریم كه طرح ترافیك آنقدر خوب پیش برود كه شرایطی فراهم گردد كه كل سهمیه ها برداشته شود چون كه در عمل سهمیه بگیرها می بینند كه در پرداخت و رفتار تفاوتی میان آنها وجود ندارد.
به گفته پورسیدآقایی، سهمیه بگیران برای ثبت سهمیه خود و بهای خدمات سهمیه باید 100 هزار تومان در ابتدا پرداخت كنند.
وی در مورد آماده بودن زیرساخت ها هم اظهار داشت: زیرساخت ها توسط شهرداری آماده شده و پلیس راهور هم در تعداد بالا و به صورت رندم دوربین ها را چك كرده است.
شارژ یك میلیون تومانی حساب شهروندی تنها متعلق به خودروهای دستگاه های اجرایی است
وی در مورد مجوز سیار برخی نهادها و سازمان ها اظهار داشت: دقت داشته باشید كه این مجوز سیار، به مانند كارت شناور نیست. چون كه در قیمت تغییری تولید نمی گردد اما برخی نهادهای امنیتی و حفاظتی كه همه روزه یك خودرو را سوار نمی شوند و مورد استفاده قرار نمی دهند اجازه دارند شماره خودروی خویش را در این مجوز سیار وارد كنند اما نرخ عوارض آنها تغییری نمی كند و این مجوز تنها به علت مسائل مختلف به نهادهای امنیتی و نظارتی داده می گردد اما در مورد كارت شناور مبحث متفاوت بود چون كه یك كارت صادر می شد و سه خودرو می توانستند به صورت بی نهایت مجانی وارد محدوده شوند اما در مجوز سیار هر چه خودرو تردد كند باید پولش را بدهد.
وی در مورد واریز یك میلیون تومان از جانب سهمیه بگیرها اظهار داشت: یك میلیون تومان را تنها باید دستگاه های اجرایی كه سهمیه دائمی دارند در ابتدا پرداخت كنند. چون كه خودروهای دستگاه های اجرایی در طول روز تردد می كند و باید لااقل یك میلیون تومان در حساب كاربری شان شارژ داشته باشند زیرا اگر عوارض خویش را ندهند نمی توانیم كه خودروی یك دستگاه اجرایی را بخوابانیم.
وی اضافه كرد: شارژ یك میلیون تومانی حساب شهروندی تنها متعلق به خودروهای دستگاه های اجرایی است و لازم نیست سایر سهمیه بگیران همچون خبرنگاران، جانبازان، معلولان و... آن را پرداخت كنند. هر چند كه این پول در حساب شهروندی می ماند و تنها به اندازه مصرف شهروندان نرخ عوارض كم می گردد.
وی با اشاره به اینكه شهروندان دقت داشته باشند كه به ازای هر روز باید مبلغ 36 هزار تومان در حساب شهروندی شان باشد، اظهار داشت: در غیر اینصورت افراد مجاز به سهمیه نیستند.
وی در مورد سرانجام طرح ترافیك خبرنگاران هم اظهار داشت: از آنجایی كه مد نظرمان بود كه طرح جدید را از اول اردیبهشت ماه آغاز نماییم بر همین مبنا بررسی آثار خبرنگاران را آغاز كردیم و جالب است بدانید كه تا كنون 3235 نفر تحت عنوان خبرنگار ثبت نام كرده اند كه در حال بررسی و چك مدارك آنها هستیم.
وی با اشاره به اینكه این طرح تعداد موافقانش بیشتر از مخالفانش است، اظهار داشت: به علت برخی خبرسازی های نادرست و انتشار اطلاعات اشتباه تصورات دیگری در بین افراد تولید شده، به گونه ای كه چندی قبل نزد رئیس مركز پژوهش های مجلس رفتیم و او پس از آنكه جزئیات طرح را شنید اعلام نمود كه از مدافعان طرح ترافیك است.
وی با اشاره به اینكه مسئولین طرح ترافیك مشترك است، اظهار داشت: این طرح توسط لایحه ای از جانب شهرداری به شورا ارسال شد و مورد تصویب شورای شهر قرار گرفت و از جانب فرمانداری، استانداری و شورای ترافیك هم مورد تصویب قرار گرفت و نتیجه خرد جمعی است. اما نهایتا مسئولیت اجرای این طرح را بنده می پذیرم.
وی در پاسخ به این سوال كه چرا تنها اسامی خبرنگاران دریافت كننده طرح در سامانه منتشر می گردد اظهار داشت: می توانیم این پیشنهاد را هم بدهیم كه نام همه دستگاه های دریافت كننده طرح ترافیك منتشر شود اما باید مجوزات لازم را داشته باشیم. هر چند كه انتشار نام خبرنگاران دریافت كننده طرح ترافیك مانع از فساد می گردد. چون كه شاهدیم عده ای كه خبرنگار نیستند می خواهند از تخفیف 90 درصدی استفاده كنند و حتی شاهد می باشیم در این مدت دستگاه هایی كه تنها با خبرنگاران ارتباط دارند هم عنوان كردند كه باید از این تخفیف استفاده كنند اما پس از اینكه به آنها گفتیم كه نامشان در سایت منتشر می گردد منصرف شدند و این به نفع خبرنگاران است.
وی در پاسخ به این سوال كه وضعیت تهران به گونه ای است كه هم اكنون در همه جای شهر ترافیك دیده می گردد و آیا برنامه ای برای ساماندهی آن دارید یا نه؟ اظهار داشت: به جای آنكه برای یك محدوده محدودیت های ترافیكی بگذاریم باید به سمت معابر ترافیكی برویم و اینگونه می توان شهر تهران را سامان داد.
وی در مورد تردد خودروهای پلاك شهرستان هم اظهار داشت: باید به سمت اصلاح قوانین برویم و خودروهای پلاك شهرستان در مبادی ورودی تهران مورد كنترل قرار گیرند. اما فعلا در مقررات كشور تفاوتی حاصل نشده است.
پور سید آقایی در مورد درخواست افزایش سهمیه از جانب سازمان نظام پزشكی اظهار داشت: این افراد با ما هماهنگی انجام نداده اند. هر چند كه ممكن است شورای شهر بخواهد طرحی را عرضه كند اما دقت داشته باشید كه اگر قرار باشد باب این تغییرات آغاز شود این طرح هم به سرانجام طرح های قبلی دچار می گردد و باید كار را از ابتدا شروع نماییم.

وی در مورد نرخ جریمه در طرح ترافیك جدید اظهار داشت: امسال هر كس كه به صورت غیرقانونی وارد محدوده شود باید علاوه بر پرداخت جریمه، عوارض را هم پرداخت كند و اینگونه نیست كه برخی ها معتقد باشند كه جریمه 20 هزار تومانی ورود به محدوده را می دهند اما طرح 36 هزار تومانی نمی خرند چون كه اگر فردی بدون مجوز وارد طرح شود علاوه بر اینكه جریمه می شود، به علت آنكه بدون پرداخت وارد شده، باید جریمه 20 درصدی عوارض را بدهد و این در حالیست كه اگر عوارض خویش را هم پرداخت نكند در مجموع عوارض خودرویی اش ثبت خواهد شد.
وی در پاسخ به برخی شائبات در خصوص اینكه خبرنگارانی لیست نهایی خبرنگاران را چك می كنند، اظهار داشت: خبرنگاری را برای كمك نیاوردیم اما تیمی مستقر شده است كه مدارك بارگذاری شده را بررسی می كند.
وی در مورد وضعیت تردد در زوج و فرد هم اظهار داشت: قوانین تردد در محدوده زوج و فرد به مانند سال های گذشته است و طرح جدید تنها مشمول محدوده طرح ترافیك می گردد اما از آنجایی كه تمهیداتی اندیشیده شده بود كه همزمان این طرح در محدوده زوج و فرد هم اجرایی شود اما شورای ترافیك تا كنون موافقت نكرده با این مسئله مواجه هستیم كه برای روز پنجشنبه خودروهایی كه ترددشان در محدوده طرح ترافیك مجانی است در محدوده زوج و فرد مجانی نیست و تنها خودروهای پلاك فرد می توانند به محدوده وارد شوند.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینكه گفته می گردد یكی از دلایل رفتن نجفی وجود این طرح و فشارهای ناشی از آن بود اظهار داشت: این سوال را از نجفی بپرسید. هر چند كه می دانم یكی از افتخارات خویش را اجرای این طرح و برقراری عدالت ناشی از آن می دانست.



1397/01/29
22:52:07
5.0 / 5
36
تگهای خبر: تردد , تولید , خودرو , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد