رییس كمسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر عنوان كرد

خودروهای فرسوده منشاء عمده آلودگی هوای تهران، آلودگی ارتباطی با بنزین ندارد

خودروهای فرسوده منشاء عمده آلودگی هوای تهران، آلودگی ارتباطی با بنزین ندارد

بتن آنلاین: رییس كمسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران، ری و تجریش خودروهای فرسوده را منشاء عمده آلودگی ها دانست و اظهار داشت: مادامی كه خودروهای فرسوده در تهران تردد می كنند وضعیت هوای تهران بهبود پیدا نمی نماید.



زهرا صدر اعظم نوری درگفت وگو با ایسنا، درباره منابع آلاینده هوای شهر تهران و میزان تاثیر استاندارد سوخت در هوای این كلان شهر اظهار داشت: باتوجه به گزارشی كه وزیر نفت عرضه كردند هم اكنون بنزین عرضه شده در سطح شهر تهران استاندارد است و این آلودگی كه تهران از آن رنج می برد مربوط به ذرات معلق زیر 2. 5 میكرون است. بنابراین ارتباطی با بنزین ندارد.

وی اضافه كرد: هم اكنون در سطح شهر تهران بنزین با استاندارد یورو چهار عرضه می گردد و این بنزین تولید آلودگی نمی نماید. درحقیقت گازهایی كه هم اكنون در سطح شهر تهران انباشته می شوند، منشاء آلودگی محسوب می شوند و ارتباطی با بنزین ندارند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: آلودگی امروز تهران بیشتر به خودروها و نوع احتراقی كه درآنها انجام می گردد ارتباط پیدا می كند اگر بهترین بنزین یعنی با بالاترین استاندارد موجود را در داخل خودروی فرسوده بریزیم عمل احتراق به خوبی انجام نمی گیرد و طبیعتا تولید آلودگی می كند بدین سان مشكل اصلی ما خودروهای فرسودده و دیزلی وكاربراتوری هستند و مادامی كه اینها در سطح شهر تردد می كنند آلودگی از بین نخواهد رفت.

رییس كمسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاكید بر اینكه مادامی كه منشاء آلودگی وجود دارد وضعیت هوای شهر تهران همچنان ناسالم باقی می ماند، اضافه كرد: امروز ظرفیت تحمل شهر در حوزه آلایندگی به سر رسیده به شكلی كه شاخص كیفیت هوا گاها از مرز 150 عبور می كند و به عدد 200 نزدیك می گردد و وضعیت هوای شهر تهران را درحالت اخطار قرار می دهد. این یعنی ظرفیت و تحمل كلان شهر تهران به سر آمده و این مسئله عوارض زیادی برای شهروندان خواهد داشت.

وی در باره طرح عرضه شده توسط معاونت حمل و نقل ترافیكی شهر تهران در خصوص شناور شدن ساعات تردد طرح ترافیك در شهر تهران اظهار داشت: نباید به این طرح یك سویه بنگریم باید بر روی آن بحث و بررسی انجام شود تا مردم با ابعاد آن آشنا شوند و در این صورت بطور قطع استقبال خواهند كرد چون كه این طرح رانت های گذشته را از بین خواهد برد.

نوری ادامه داد: در گذشته گروهی خاص وجود داشتند كه از امكانات برخوردار بودند و به راحتی می توانستند وارد محدوده طرح ترافیك شوند و اتفاقا بیشتر آلودگی را وارد می كردند، در حالیكه طرح جدید معاونت حمل و نقل ترافیك جلوی این افراد را خواهد گرفت.

به گفته نوری، این طرح می خواهد شرایط یكسانی برای همه فراهم كند. ازاین رو عدالت اجتماعی در شهر برقرار خواهد شد منتها افرادی كه می خواهند بیشتر در شهر تردد كنند باید هزینه بیشتری پرداخت كنند و افرادی كه كمتر تردد می كنند هزینه كمتری پرداخت می كنند با این نگاه فردی كه در شهر می خواهد كیلومترها حركت نماید و از شمال به جنوب و از شرق به غرب تردد داشته باشد باید هزینه آن را پرداخت كند.

وی با تاكید بر اینكه نباید افرادی كه در طول سال تردد كمتری دارند و بخصوص كمتر به محدوده های طرح ترافیك وارد می شوند هزینه بیشتری پرداخت كنند اضافه كرد: برخی افراد در طول سال تردد كمی در محدوده طرح ترافیك دارند اما با شرایط فعلی مجبور هستند مجوز تردد به طرح ترافیك را یك ساله خریداری كنند. بدین سان برای رفت و آمد محدود هزینه یك سال را پرداخت می كنند. با طرح جدید معاونت حمل و نقل ترافیك این افراد می توانند به میزان تردد خود هزینه پرداخت كنند.

نوری ادامه داد: البته باید معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران توضیحات بیشتری درمورد این طرح عرضه كند و آقای پورسید آقایی هم در این خصوص به شورای شهر توضیح ندادند و فقط كلیتی دركمسیون عمرانی عنوان شده است كه باید ابعاد مختلف این طرح بازگو شود. ما هم بعنوان نمایندگان مردم تلاش خواهیم كرد منافع شهروندان و شهر را در نظر بگیریم.






1396/10/08
21:18:33
5.0 / 5
147
تگهای خبر: تردد , تولید , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد