معاون شركت ساخت زیربناهای حمل و نقل؛

خرید ریل از تولیدكننده داخلی به صرفه تر از واردات است

خرید ریل از تولیدكننده داخلی به صرفه تر از واردات است

بتن آنلاین: معاون شركت ساخت زیربناهای حمل و نقل با اشاره به توافق اولیه این شركت با تولیدكننده داخلی برای خرید ۲۵ هزار تن ریل، اظهار داشت: خرید ریل از داخل به صرفه تر از واردات آن است.



به گزارش بتن آنلاین به نقل از مهر، جبارعلی ذاكری معاون ساخت و توسعه راه آهن شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور در نشست خبری در حاشیه دومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با اشاره به اینكه امسال پنج پروژه در زیرمجموعه پروژه های اقتصاد مقاومتی در دستور كار داریم، اظهار داشت: نخستین پروژه راه آهن تهران- همدان بود كه مورد بهره برداری قرار گرفته است. پروژه بعدی احداث خط آهن ملایر- كرمانشاه بود كه ریل گذاری آن تكمیل شده و بعد از رفع عیوب و نقصها موردنظر شركت راه آهن، در حال تحویل پروژه به این شركت هستیم.
وی با اشاره به اینكه از زمان ورود راه آهن به ایران تابحال بیشترین ركورد ساخت زیربناهای ریلی سالانه ۲۵۷ كیلومتر و میانگین ۱۴ سال اخیر ۱۷۴ كیلومتر بود، ادامه داد: امسال برنامه احداث ۵۱۶ كیلومتر خط آهن در برنامه شركت ساخت بود كه تاكنون ۴۴۰ كیلومتر آن احداث شده است.
به گفته این مقام مسئول در شركت ساخت، با اتمام این ۵۱۶ كیلومتر خطوط ریلی، ۹۱۹ كیلومتر مجموع راه آهن تولید شده در چند سال اخیر خواهد بود.
ذاكری در مورد واردات ریل علیرغم امكان تولید آن در داخل تصریح كرد: شركت ساخت، ذوب آهن را برای تولید ریل قبول دارد و از نظر زمان و هزینه هم برای ما خرید ریل از ذوب آهن به صرفه تر است.
معاون شركت ساخت ادامه داد: با این حال هنوز ذوب آهن نتوانسته به ظرفیت حداقلی در تولید ریل برسد و ذوب آهن مشكلات اولیه در تولید ریل ملی دارد.
وی با اشاره به اینكه شركت راه آهن برای خرید ۴۰ هزار تن ریل از شركت ذوب آهن قرارداد دارد، خاطرنشان كرد: شركت ساخت هم برای خرید ۲۵ هزار تن ریل از ذوب آهن به توافق اولیه رسیده و در صورت حل مشكلات ذوب آهن، مقرر است این میزان ریل با استفاده از شمش فولادی هندی تولید شود.
ذاكری درباره احداث ۱۱ كیلومتر باقیمانده راه آهن تهران-همدان تصریح كرد: پیش از این ایستگاه راه آهن همدان در ۱۱ كیلومتری این شهر جانمایی شده بود كه با دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد ایستگاه به داخل شهر منتقل و ایستگاه موجود بعنوان باری استفاده شود، بنابراین ۲ كیلومتر از سمت ایستگاه باری به داخل شهر همدان برای احداث خط آهن میخكوبی شده است و امیدواریم مابقی راه هم تكمیل شود.


1396/09/29
18:08:55
5.0 / 5
148
تگهای خبر: توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد