پیاده سازی الگوی مدیریت کریدورهای ترانزیتی در وزارت راه و شهرسازی

پیاده سازی الگوی مدیریت کریدورهای ترانزیتی در وزارت راه و شهرسازی

بتن آنلاین: پیاده سازی الگوی مدیریت کریدورهای ترانزیتی ذیل مدیریتی یکپارچه و واحد برمبنای تجربیات موفق منطقه ای و جهانی، به عنوان وظیفه و نقش حاکمیتی، از طرف معاونت حمل و نقل پیگیری می شود.



به گزارش بتن آنلاین به نقل از مهر، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده اظهار داشت: کریدورهای ترانزیتی را فصل مشترک همکاری ها، هماهنگی ها، راهبردها، اهداف، برنامه ریزی ها و نظارت های دولت های عضو و سایر ذی نفعان شامل صاحبان بار، تجار، فعالان بخش خصوصی و شرکت های حمل و نقل بین المللی و لجستیکی برشمرد و تاکید نمود: تقویت و توسعه این طیف وسیع همکاریهای بین دولتی، مستلزم پیاده سازی الگوی مدیریت کریدورهای ترانزیتی در سطح ملّی کشورهای عضو این کریدورها، از طرف نهادهای حاکمیتی می باشد.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: در سطح بین دولتی، شوراهای هماهنگی متشکل از مقامات عالی رتبه کشورهای عضو، به عنوان بالاترین نهادهای اصلی سیاست گذار و تصمیم گیر، همین طور گروههای کارشناسی و تخصصی این کشورها، به عنوان بازوهای تصمیم ساز و تصمیم یار شوراهای هماهنگی، در قالب معاهدات بین المللی که بستر ایجاد کریدورهای ترانزیتی می باشند، جهت گیری های کلی، خط مشی ها، راهبردها و برنامه های عمل در رابطه با کریدورها را تعیین می کنند. لذا؛ راهبری و نظارت بر پیشبرد این دست اقدامات مشترک، نیازمند استقرار مدیریتی یکپارچه و واحد در پیکره حاکمیت اعضا در سطح ملّی می باشد.
افندی زاده اضافه کرد: این سازوکار مدیریتی منسجم و واحد، علاوه بر اینکه امور اجرائی و عملیاتی را در قالب کارهای دبیرخانه ای در کشورها پیگیری، تسهیل، راهبری و نظارت می کند، هماهنگی های داخلی را با سایر بخش ها و دستگاه های ذیربط دولتی و فعالان بخش خصوصی و تجار، در حوزه هایی چون توسعه هدفمند و همگام زیرساخت های حمل ونقلی و لجستیکی، استانداردها، ضوابط و قوانین و مقررات حمل، اختصاص بهینه بودجه های عمرانی، روان سازی ترانزیت و رفع موانع و مشکلات فرآیندی در مبادی مرزی و سرزمین کشورها، به اشتراک گذاری اسناد و اطلاعات و مقوله حائز اهمیت هوشمندسازی و راهکارهای نوین لجستیکی همچون حمل و نقل چندوجهی و ترکیبی را به عمل می آورد.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: باتوجه به حدود وظایف و اختیارات و نیز ظرفیتهای حاکمیتی موجود در وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل کشور، مشخصاً شورای عالی هماهنگی ترابری و نیز شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور، هر دو به ریاست وزیر محترم راه و شهرسازی، همین طور ظرفیتهای بالفعل و بالقوه اجرائی موجود در سازمان های و شرکت های حمل ونقلی تابعه در شقوق دریایی، ریلی، جاده ای و هوایی، الگویی جامع جهت مدیریت کریدورهای ترانزیتی درحال توسعه می باشد، که بدیهی است پیشبرد این الگو، مستلزم همکاری و هم افزایی کلیه بخش ها و دستگاه های ذی ربط در مقوله ترانزیت کشور و نیز بخش خصوصی فعال می باشد.
وی در آخر اضافه کرد: در امتداد تحقق این الگوی راهبردی و ظرفیت ساز، که برمبنای تجربیات موفق منطقه ای و جهانی پیاده سازی می شود، در صورت تصویب از ظرفیت موجود در فصل ۱۲ برنامه هفتم توسعه، که اخیراً لایحه آن توسط رییس جمهور محترم به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، درباب تشکیل ستاد ملّی ترانزیت با عضویت وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، کشور، نفت و امور خارجه و سازمان برنامه و بودجه کشور به ریاست وزیر راه و شهرسازی، به نحو مناسبی استفاده خواهد شد.


منبع:

1402/04/09
14:01:57
5.0 / 5
402
تگهای خبر: استاندارد , توسعه , دولت , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد