معاون وزیر كشور خبر داد

۱۰۰۰ بعلاوه ۱۵۰۰ كیلومتر مسیر دوچرخه سواری در كشور

۱۰۰۰ بعلاوه ۱۵۰۰ كیلومتر مسیر دوچرخه سواری در كشور

یزد معاون وزیر کشور از ایجاد بیش از 1000 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در مراکز استانها و بهسازی مسیرهای موجود آگاهی داد و اظهار داشت: ایجاد 1500 کیلومتر مسیر جدید نیز در دست اقدام است.


«مهدی جمالی نژاد» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا از ارائه گفتمان، نگاه جدید و توجه به حمل و نقل پاک با ایجاد بیش از یک هزار کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری در مراکز استانها و بهسازی مسیرهای پیاده در شهرها از طرف شهرداری ها آگاهی داد.
وی ادامه داد: ایجاد بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر مسیر جدید دوچرخه در سطح شهرها و حتی درخلال شهرها نیز در دستور کار قرار گرفته که ایجاد این مسیرها، در سالهای اخیر تبدیل به یک سیاست پایدار و اولویت دار مدیریت شهری شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر پویش های مختلفی از طرف مدیریت شهری با محوریت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شروع به کار کرده است، اظهار داشت: در طول این زمان سهم شایان توجهی در توسعه و ترویج فرهنگ استفاده از شیوه های حمل و نقل پاک، جلب نظر شهرداران و شوراها، مسئولان شهرداری ها، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش و دیگر مسئولان در حرکت به سمت گسترش زیرساخت های حمل و نقل پاک برداشته شده است.
جمالی نژاد اشاره کرد: درباب ترویج استفاده از شیوه های حمل و نقل پاک نشست های زیادی در شهرها با هدف آگاهی بخشی به مردم بصورت حضوری و مجازی با حضور مدیران و مسئولان شهرداری ها، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون دوچرخه سواری و سایر دستگاهها برگزار شده که همچنان این برنامه تداوم دارد.
وی با اشاره به اینکه تولیدمحتوا برای انتشار در فضای مجازی سرعت گرفته است، اظهار داشت: خوشبختانه روز به روز و هفته به هفته، استقبال از دوچرخه و دوچرخه سواری در شهرهایمان در امتداد نیل به شهرهای دوستدار محیط زیست بیشتر و بیشتر شده است.
این مسئول افزود: پدیده های نوظهور شوم و بدیمنی همچون کرونا هم مانع گسترش و ترویج دوچرخه سواری نشده و حتی بعنوان یک وسیله حمل و نقل پاستوریزه و تک نفره مقبولیت بیشتری نیز یافته است.
وی با اشاره به اینکه برای ترویج دوچرخه سواری، تفاهم نامه های همکاری مشترک با سایر دستگاهها منعقد شده است، اظهار داشت: در این زمینه شاهد حضور سازمان های مردم نهاد و تشکل های ورزشی در برنامه های مربوطه، ارتقای استانداردهای این موضوع، برنامه ریزی برای افزایش ایمنی دوچرخه سواران و توجه دستگاهها به کارمندان دوچرخه سوار و دیگر موارد هستیم.
جمالی نژاد افزود: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور کوشیده تا در همکاری و هماهنگی با مدیریت شهری و سایر دستگاهها به ارتقای سطح کارهای این حوزه کمک نماید.
بگفته معاون وزیر کشور، از زمان شیوع ویروس کرونا و ضرورت فاصله گذاری فیزیکی در جامعه، مدیریت شهری تلاش نموده که با تبلیغ و ترویج استفاده از دوچرخه در مسیرهای شهری، توجه عموم شهروندان را به این مساله بعنوان یکی از شیوه های حمل و نقل پاک جلب نماید.



1400/02/22
10:06:35
5.0 / 5
1223
تگهای خبر: استاندارد , توسعه , تولید , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد