افتتاح ورودی ایستگاه متروی نواب در خط هفت مترو

افتتاح ورودی ایستگاه متروی نواب در خط هفت مترو

به گزارش بتن آنلاین مدیرعامل متروی تهران از افتتاح ورودی مستقل ایستگاه متروی نواب در خط هفت اطلاع داد.


به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، علی امام ظهر امروز در حاشیه افتتاح ورودی ایستگاه شهید نواب صفوی در خط هفت مترو تهران با اشاره به اینکه به لطف خدا امروز توانستیم ورودی مستقل ایستگاه متروی نواب را افتتاح نماییم، اضافه کرد: ایستگاه مترو نواب یک ایستگاه تقاطعی میان خط دو و هفت مترو است که در خرداد ماه سال ۹۷، این ایستگاه با ورودی از خط دو مترو به بهره برداری رسید اما امروز ورودی مستقل این ایستگاه از خط هفت راه اندازی شد.
وی با اشاره به اینکه همینطور تجهیزات این ایستگاه همچون سیستم اطفای حریق، ده دستگاه پله برقی و سالن فروش بلیت مستقل افتتاح شده است، اضافه کرد: مساحت این ایستگاه ۱۴ هزار متر مربع است که ۱۵۹ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است.
امام با اشاره به اینکه این ایستگاه یکی از عمیق ترین ایستگاه های خط هفت است که ۴۸ متر زیر زمین و زیر خط دو مترو بوجود آمده است، اظهار داشت: این ایستگاه در مجاورت خیابانهای آذربایجان، بزرگراه نواب و خیابان جیحون و رودکی است که میتواند شرایط مناسب تری برای شهروندان فراهم آورد هر چند که در مطالعات این ایستگاه به مسافرپذیری ۵۰ هزار نفری توجه شده اما این مهم به مرور زمان محقق می شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه امروز از تولیدات داخلی مترو هم در این ایستگاه استفاده شده است بگونه ای که فن های هواساز در ایستگاه و تونل و همینطور گیت های بلیت از تولیدات داخلی مهندسان ایرانی هستند.

امام با اشاره به اینکه در سالهای اخیر به سمت استفاده از توان داخلی و استفاده تجهیزات ساخت داخل روی آوردیم تا با استفاده از توان کارگران و مهندسان ایرانی بتوانیم، نیازهای خود در مترو را رفع نماییم، اضافه کرد: هرچند که گاها شرکت های داخلی هم با عنایت به تحریم ها با مشکلاتی در تأمین قطعات مواجهند اما باید به توان جوان ایرانی اعتماد نماییم.

وی با اشاره به آلودگی هوای پایتخت اظهار داشت: می توانیم با تمرکز بر توسعه حمل و نقل پاک مثل مترو و افزایش دسترسی های مردم به این شبکه، شرایطی را فراهم نماییم که خود شهروندان مایل به استفاده از وسایل نقلیه شخصی نباشند.

امام با تاکید بر اینکه شبکه حمل و نقل تهران هنوز تکمیل نشده افزود: برپایه طرح جامع تهران، هر شهروند باید با طی حداکثر 800 متر به یکی از مدهای حمل و نقل شامل مترو یا اتوبوس دسترسی پیدا کند که هنوز بااین شرایط ایده ال فاصله بسیاری دارد و لازم است تا دولت به تعهدات خود در این حوزه عمل کند.

وی با اشاره به اینکه اگر حمایت دولت از حمل و نقل عمومی افزایش نیابد و جدی تر نشود نمی توانیم به اهداف مشخص شده برسیم، افزود: شهر تهران و جمعیت آن به سرعت در حال توسعه و رشد هستند اما متاسفانه شاهد آن هستیم که حمل و نقل عمومی از این توسعه عقب مانده و دولت هم کمکی نمی کند در حالیکه برپایه مصوبات قانونی مجلس، دولت تکالیفی در جهت توسعه حمل و نقل عمومی دارد که به انجام آنها بی توجه است بعنوان مثال دولت می بایست در قرار داد تأمین واگن، 1050 واگن تا سال 1400 به تهران تحویل می داد اما خبری از آن نیست یا از سال 89 تابحال حتی یک اتوبوس دولتی وارد ناوگان تهران نشده است.
امام اضافه کرد: ما ازدولت می خواهیم که در جهت وظایف قانونی اش نه بیشتر، به شهرداری ها در توسعه حمل و نقل کمک نماید چونکه اگر نتوانیم کمک های دولت را داشته باشیم بطور قطع به علت تجمیع عقب ماندگی ها نمی توانیم به تعهدات خود در سند جامع حمل و نقل در سال 1420 عمل نماییم و این یک آسیب بزرگ به تهران وارد می نماید.



1399/07/28
16:27:58
5.0 / 5
417
تگهای خبر: آلودگی , پایتخت , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد