معاون وزیر راه خبر داد؛

امتناع كشورهای اروپایی از سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی

امتناع كشورهای اروپایی از سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی

بتن آنلاین: رئیس سازمان هواپیمایی كشوری اظهار داشت: علاوه بر تركیه و لبنان، اغلب كشورهای اروپایی هم از سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی خودداری می كنند.



به گزارش بتن آنلاین به نقل از مهر، علی عابدزاده در نشست خبری سومین نمایشگاه صنعت حمل و نقل اظهار داشت: دو اتفاق مهم در صنعت هوانوردی در ماه های اخیر رخ داده است، یكی تغییر نرخ ارز به صورت پله ای و دو برابر شدن نرخ ارز مصرفی شركت های هواپیمایی و دومین اتفاق، تشدید تحریم ها توسط دولت آمریكا است. این دو مولفه همه مسائل صنعت هوانوردی را تحت تاثیر قرار داده است.
وی اضافه كرد: در سازمان هواپیمایی كشوری تلاش داریم اولاً شرایط فعلی را حفظ نماییم و دوم اینكه به توسعه این صنعت بپردازیم. ما قبلاً هم در شرایط خاص تحریمی بوده ایم ولی در این مرحله توان و دانش بیشتری نسبت به گذشته در بین كارشناسان صنعت هوانوردی وجود دارد.
رئیس سازمان هوانوردی كشوری افزود: برای نشست و برخاست هواپیماهای كشورهای خارجی همچون هواپیماهای آمریكایی هیچ محدودیتی نداریم و از نظر سازمان هواپیمایی كشوری همه هواپیماها می توانند در فرودگاه های ما نشست و برخاست داشته باشند. تنها محدودیت برای هواپیماهای متعلق به رژیم صهیونیستی است.
عابدزاده درباره اجرای دستورالعمل های صنعت هوانوردی اظهار داشت: دستورالعمل های هوایی برای افزایش رضایتمندی مسافران از خطوط هوایی است. باآنكه در دستورالعمل صدور مجوز تاسیس شركت هواپیمایی داشتن حداقل ۵ فروند هواپیما تاكید شده، اما در دستورالعمل دیگری برای جذب سرمایه های كوچكتر این مجوز را صادر كرده ایم كه متقاضی تاسیس ایرلاین می تواند با تعداد هواپیمای كمتر و سرمایه كمتر مبادرت به تاسیس شركت هواپیمایی كند تا فرودگاه های كوچك ما فعال شوند. اخیراً به چند ایرلاین جدید مجوز تاسیس داده ایم و به صورت كلی دستورالعمل های سازمان هواپیمایی شفاف هستند و پیش از ابلاغ، در سایت سازمان انتشار یافته تا نظرات كارشناسان را دریافت و اعمال نماییم.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره سن ناوگان هوایی هم اظهار داشت: بر مبنای مصوبه مجلس حداكثر سن هواپیما باید ۱۵ سال باشد اما با عنایت به اینكه ۳۵ تا ۳۶ سال صنعت هوایی ما بد اداره می شد و قیمت گذاری ها سبب شده بود تا به این صنعت فشار بیاید، این مصوبه فعلاً اجرا نشده است.
عابدزاده درباره تخصیص سوخت به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه های خارجی اظهار داشت: هم اكنون اغلب كشورهای اروپایی، تركیه و لبنان به هواپیماهای ایرانی سوخت نمی دهند اما شركت های هواپیمایی در حال مدیریت هستند تا با همین ناوگان موجود، پروازها را ادامه دهند.
وی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما هم اظهار داشت: افزایش دو و نیم برابری ارز در ماه های گذشته از یك سو و با عنایت به بالا بودن هزینه ارزی اداره شركت های هواپیمایی كه تا ۵۵ درصد هزینه این شركت ها را شامل می شود، قیمت بلیت هواپیما افزایش یافت اما در چند ماه آتی شاهد تعادل در نرخ بلیت ها خواهیم بود.
عابدزاده درباره خرید و فروش مجوز شركت هواپیمایی اظهار داشت: قبلاً مجوز ایرلاین را با قیمت بالایی می فروختند و بعد از دریافت موافقتنامه اصولی تاسیس شركت هواپیمایی، این مجوز را ۳ تا ۴ میلیارد تومان به فروش رسانده و بعد هم شركت هواپیمایی راه اندازی نمی شد. اما هم اكنون موافقت اصولی را زمانی می دهیم كه سرمایه گذار اول هواپیما را خریداری كند و پس از خرید هواپیما موافقت اصولی خواهیم داد.
معاون وزیر راه درباره فروش چارتری بلیت هواپیما هم اظهار داشت: در سالهای گذشته بخش زیادی از فروش بلیت ایرلاین ها به صورت چارتری بود اما در دو سه سال اخیر تلاش داشتیم میزان فروش چارتری را به حداقل برسانیم.
وی افزود: به صورت كلی فروش چارتری بلیت هواپیما حذف نخواهد شد چون كه بلیت چارتری به صنعت گردشگری كمك می نماید. سازمان هم از خرید و فروش چارتری بلیت در جهت توسعه صنعت گردشگری حمایت خواهد نمود.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره شكایت انجمن دفاتر خدمات گردشگری از شركت های هواپیمایی كه تخفیف ویژه به خریداران بلیت این شركت ها در صورت خرید بلیت از سایت های رسمی خود داشته باشند، اظهار داشت: سازمان هواپیمایی كشوری از رقابت مضره جلوگیری خواهد نمود.

1397/09/26
13:49:31
5.0 / 5
81
تگهای خبر: توسعه , خدمات , دولت , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد