در پاسخ به گزارش مهر؛

شركت ساخت زیربناهای حمل ونقل، سخنان معاون خویش را تكذیب نمود

شركت ساخت زیربناهای حمل ونقل، سخنان معاون خویش را تكذیب نمود

بتن آنلاین: شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از اتمام راه آهن رشت-انزلی در سال ۱۴۰۱ اطلاع داد و اعلام نمود: در سال اول بهره برداری از این خط، ۵ میلیون تن بار جابه جا می گردد.



به گزارش بتن آنلاین به نقل از مهر، چند روز قبل گزارشی با عنوان «تصمیم عجیب دولت/ ساخت دو خط آهن جداگانه برای یك مسیر واحد! » بر روی خروجی خبرگزاری مهر منتشر گردید كه شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور با ارسال جوابیه ای، توضیحاتی در مورد یكی از این پروژه ها یعنی خط آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی عرضه داد اما وزارت راه و شهرسازی كه طبیعتا می باید پاسخ واضحی به این گزارش و نقد مطرح شده در آن، عرضه می داد، ترجیح داد سیاست سكوت در پیش بگیرد.
متن توضیحات شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور در مورد خط آهن قزوین- رشت-انزلی به این شرح است:
احتراما پیرو درج خبر با تیتر «تصمیم عجیب دولت/ ساخت دو خط آهن جداگانه برای یك مسیر واحد! » در سرویس اقتصادی آن خبرگزاری، مورخ ۹۷.۵.۵ با كد ۴۳۵۸۰۲۳ جوابیه زیر تقدیم حضور می گردد. مقتضی است این جوابیه برابر قانون مطبوعات در اسرع وقت در همان جایگاه و همان رده خبری درج شود.
۱-عملیات اجرایی راه آهن قزوین- رشت- انزلی از سال ۱۳۸۶ شروع شده و امسال شاهد بهره برداری از فاز اول آن یعنی مسیر ریلی قزوین – رشت خواهیم بود. امتداد این مسیر از رشت به سمت آستارا هم به منظور تولید كریدور ریلی سراسری شمال – جنوب از بندرعباس به سمت آذربایجان – گرجستان – روسیه و در نهایت كشورهای اسكاندیناوی تعریف شده و در اسناد مختلف بین المللی بر آن تاكید گردیده است. در همین راستا در دو سال قبل اتصال ریلی شهر آستارای ایران به شهر آستارای آذربایجان با سرمایه گذاری طرف آذری در دستور كار قرار گرفته و بخش عمده آن تكمیل شده كه با عنایت به ساخت مسیر اصلی و بخش هایی از ایستگاه آستارا، مبادلات باری میان دو كشور ایران و آذربایجان در حال انجام می باشد.
۲- هدف از ساخت مسیر ریلی رشت – انزلی به طول ۴۰ كیلومتر اتصال شهر و بندر انزلی به شبكه ریلی و تقویت حمل و نقل تلفیقی از دریا به ریل و بالعكس است. در این خصوص حمل و نقل بالغ بر ۵ میلیون تن بار برای این خط ریلی در سال اول بهره برداری (سال ۱۴۰۱) پیش بینی شده است.
۳-موضوع احداث بندر كاسپین خارج از حوزه عملیاتی و وظایف شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور بوده و در حوزه سازمان مناطق آزاد تجاری – صنعتی انزلی پیگیری می گردد.
۴-بندر امیرآباد در استان مازندران و در فاصله حدود ۴۲۰ كیلومتری از بندر انزلی واقع شده كه تسهیل دسترسی هر دو بندر امیرآباد و انزلی به شبكه حمل ونقل ریلی نه تنها اشكال تلقی نشده بلكه لازم است و انشان از اهتمام صنعت حمل و نقل ریلی به استفاده حداكثری از شبكه حمل و نقل تركیبی دارد.
در آخر بایست اعلام داریم كه ضمن استقبال از نظرها و انتقادهای كارشناسان دلسوز حوزه حمل و نقل برای بهبود شبكه ترابری كشور، شایسته است قبل از درج این گونه اخبار و تزریق این نگاه كه تصمیمات كشور در فضای غیركارشناسی اتخاذ می شود، خبرنگار محترم آن خبرگزاری با تنی چند از كارشناسان خبره در این حوزه مشورت و نظرات ایشان را جویا شود تا شاهد چنین اخبار كذب و غیركارشناسی نباشیم.
روابط عمومی شركت ساخت، سخنان معاون شركت را كذب می داند
به گزارش بتن آنلاین به نقل از مهر، در گزارشی كه روز جمعه ۵ مرداد ماه در خبرگزاری مهر انتشار یافت، از نبود استراتژی روشنی در وزارت راه و شهرسازی برای تعریف نحوه اتصال شهرهای مسیر كریدور شمال ـ جنوب به بندر انزلی و آستارا و موازی كاری در حوزه زیرساخت های حمل و نقل میان شركت راه آهن و شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور انتقاد شده بود كه متأسفانه شركت ساخت در توضیحات خود، به این نقد اصلی گزارش اشاره ای نكرده و پاسخی نداده و در انتهای توضیحات خود، این پرسش و نقد خبرنگار مهر در خصوص چرایی وجود دو مسیر ریلی متفاوت برای یك محور را خبری كذب معرفی كرده است.
این تكذیب در حالی است كه عباس خطیبی، معاون همین شركت ( شركت ساخت و توسعه راه آهن شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل) در گفت وگو با خبرنگار مهر از وجود چنین تصمیمی در دولت اطلاع داده است.
همانگونه كه در گزارش «تصمیم عجیب دولت/ ساخت دو خط آهن جداگانه برای یك مسیر واحد! » آمده است، عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور در گفت وگو باخبرنگار مهر درباره احداث دو راه آهن جداگانه «قزوین ـ رشت ـ آستارا» و «رشت ـ انزلی» گفته است: ما آنچه دولت به ما ابلاغ می كند را انجام می دهیم هم اكنون ابلاغیه دولت به شركت ساخت و توسعه این است كه ما راه آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی را می سازیم. شركت راه آهن هم مقرر است راه آهن رشت ـ آستارا را بسازد. یكی از دلایل اینكه دو محور جداگانه ریلی مقرر است در طول یك مسیر ساخته شود، این است كه شركت راه آهن طرف مذاكره كننده با طرف آذری است؛ وزارت راه و شهرسازی هم به این نتیجه رسید كه طرف مذاكره كننده، خودش هم سازنده باشد.
خبرگزاری مهر آمادگی دارد فایل صوتی آقای خطیبی را منتشر كند.

1397/05/10
14:39:10
5.0 / 5
4631
تگهای خبر: بندر , توسعه , دولت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد