عملكرد مترو در سالی كه گذشت

عملكرد مترو در سالی كه گذشت

بتن آنلاین: روابط عمومی مترو با ارائه گزارش عملکرد سال قبل اعلام نمود که سال 1399 با تمام فراز و نشیب هایش به انتها رسید؛ سالی که به جهت بروز مشکلات بی سابقه اقتصادی و نیز اپیدمی ویروس کرونا، روند فعالیت بسیاری از بخش های اجرائی کشور را تحت تأثیر قرار داد و در زمان بندی تحقق اهداف برنامه های پیش بینی شده، اختلال ایجاد کرد. با این حالی نگاهی اجمالی به عملکرد شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در سال قبل نشان میدهد که باوجود وجود معضلات گوناگون که با آزادسازی دیرهنگام وجوه حاصل از فروش اوراق مشارکت سال 1398 توأم شد، باز هم اقدامات بهادار ای در امتداد خدمات رسانی به مردم صبور پایتخت شکل گرفت.


به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران دراین زمینه اضافه کرد: سال اخیر را به جرأت می توان یکی از سخت ترین سالها برای پیشبرد اهداف برنامه های اجرائی در کل کشور دانست که این امر قاعدتاً مبتلابه کارهای شهرداری کلانشهرها هم بوده است. با این اوصاف شهرداری تهران تلاش فراوانی مبذول داشت تا از تمام امکانات بالقوه و بالفعل استفاده نماید و بتواند اولویت های برنامه خود در سال ۹۹ را به سرانجام برساند؛ یکی از این اولویت ها، توسعه شبکه حمل و نقل عمومی و در ذیل آن، افزایش راندمان خطوط متروی تهران بود.
امام در ادامه صحبت های خود به اهم اقدامات اجرائی شرکت مترو در سال قبل اشاره نمود و اظهار داشت: گر چه به لحاظ تامین منابع مالی عملاً در ماههای نخست سال ۱۳۹۹ روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم اما به سبب بهره مندی از بخش عمده وجوه اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ که البته آن هم در چند نوبت میسر شد، نهایتاً موفق شدیم ۳ پست برق در خطوط ۳ و ۷ به همراه ۵ ورودی جدید در ایستگاههای خط ۷ شامل ایستگاههای مهدیه، شهید نواب صفوی، کمیل، میدان صنعت و بزرگراه بسیج را به امکانات شبکه مترو اضافه نماییم.
همین طور در یک بازه زمانی ۳ ماهه، یعنی از روزهای پایانی آذر ماه تا ۲۶ اسفند ماه، ۹ ا یستگاه به ایستگاههای خطوط ۶ و ۷ اضافه گردید که این امر با صرف هزینه ای بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان محقق شد؛ این ایستگاهها شامل ایستگاههای برج میلاد، چهل تن دولاب، میدان قیام و آهنگ در خط ۷ به همراه ایستگاههای امیرکبیر، یادگار امام (ره)، شهید ستاری، دانشگاه تربیت مدرس و شهید اشرفی اصفهانی در خط ۶ بودند.
مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه صحبت های خود به پیگیری روند توسعه خطوط در حال
بهره برداری مترو پرداخت و اضافه کرد: شروع عملیات اجرائی پروژه توسعه جنوبی خط ۳، توسعه شمال غربی خط ۷ و ادامه عملیات توسعه جنوبی خط ۶ در امتداد افزایش راندمان خطوط موجود مدنظر قرار گرفت که خوشبختانه همگی در سال قبل شروع شده و یا ادامه یافتند. ضمن اینکه اواسط شهریور ماه نیز کلنگ راه اندازی خط ۱۰ مترو که یکی از خطوط جدید و مصوب آخرین طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به شمار می آید، به زمین زده شد.
طبق گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، مدیرعامل شرکت مترو، شروع عملیات اجرائی پروژه عظیم راه اندازی پایانه آزادگان به وسعت ۵۰ هکتار را از دیگر اقدامات قابل توجه سال ۱۳۹۹ بر شمرد و در آخر گفته های خود در خصوص شرح اجمالی کارهای اجرائی سال قبل شرکت مترو اظهار داشت: به ثمر نشستن پروژه طراحی و ساخت اولین نمونه قطار ملی مترو که حاصل ۱۸ ماه تلاش ۱۸ شرکت دانش بنیان و ۴ مجموعه بزرگ داخلی بود و طی آن سطح داخلی سازی قطارهای مترویی به ۸۵ درصد رسید، یکی از افتخارات صنعت کشور به شمار می آید که به خواست پروردگار و همت تلاشگران ایرانی، شکل واقعیت به خود گرفت. متعاقب این قضیه، قرارداد تولید و ساخت ۱۰۵ دستگاه واگن بین شرکت مترو و شرکت واگن سازی تهران نیز در آخرین هفته سال ۱۳۹۹ منعقد شد که این مهم در کنار امضاء تفاهمنامه بازسازی کامل ۳۱ رام قطارهای مترو تهران بین شهرداری تهران و سازمان برنامه و بودجه کشور، بطور قطع کمک شایان توجهی به ساماندهی ناوگان حمل و نقل ریلی پایتخت در سالهای آتی خواهدنمود. این در حالیست که در تیرماه سال جاری ۲ رام قطار به بهره برداری رسید و بدین ترتیب پروژه تولید ۷۰ دستگاه واگن آلومینیومی نیز به ثمر نشست.




منبع:

1400/01/14
19:45:16
5.0 / 5
1472
تگهای خبر: اوراق , بازسازی , پایتخت , پروژه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد