مقام مسئول در وزارت راه خبر داد:

تأسیس صندوق توسعه زیرساخت های حمل و نقل میان ایران و ارمنستان

تأسیس صندوق توسعه زیرساخت های حمل و نقل میان ایران و ارمنستان

بتن آنلاین: مدیر کل ترانزیت وزارت راه و شهرسازی از مذاکره با ارمنستان برای تأسیس صندوق مشترک توسعه زیرساخت های حمل و نقلی آگاهی داد.



به گزارش بتن آنلاین به نقل از مهر، امین ترفع امروز در پنل حمل و نقل و لجستیک همایش همکاریهای اقتصادی ایران و اوراسیا درباره کریدورهای منطقه ای اظهار داشت: در منطقه ما کریدورهای زیادی وجود دارد اما همه کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در کریدور شمال و جنوب عضو هستند. البته حمل و نقل چه بار و چه مسافر، پایین ترین سطح از یک کریدور است و بخش های مختلفی بر یک کریدور همچون حمل و نقل مرتبط می شود.
وی اضافه کرد: یکی از اشکالات حمل و نقلی کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا با کشور ما در بخش حمل و نقل یکپارچه نبودن تعرفه ها است. بعنوان مثال به سبب نداشتن تعرفه واحد میان ایران با ارمنستان، کامیون های ایرانی که از ارمنستان عبور می کنند ۳۸۰ دلار هزینه عبور از خاک ارمنستان را پرداخت می کنند.
ترفع گفت: ما با هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، موانع غیر تعرفه ای داریم. در صورتیکه اگر بخواهیم کریدور ایران و اوراسیا را به یک کریدور اقتصادی تبدیل گردد، باید موانع غیرتعرفه ای را برداریم.
مدیرکل ترانزیت وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد: هم اکنون رابطه تجاری ما با هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا از یک مدل دو جانبه تبعیت می کند نه مدل اتحادیه ای. از این روست که برای عبور کامیون های ما از این کشورها باید علاوه بر تعرفه تجاری، هزینه تردد نیز پرداخت نماییم.
وی درباب پیشنهاد تأسیس صندوق توسعه زیرساخت های حمل و نقلی میان ایران و اتحادیه اوراسیا، اظهار داشت: گام های اولیه در این خصوص برداشته شده و در حال مذاکره هستیم. به خصوص در حال مذاکره با ارمنستان هستیم تا صندوق مشترک توسعه زیرساخت های حمل و نقلی را تأسیس نماییم.
این مقام مسئول در معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: موانع غیر تعرفه ای که در راه حمل و نقل ما با اوراسیا قرار دارد، سبب شده تا نتوانیم همین زیرساخت های فعلی و موجود را هم بطور کامل بهره برداری نماییم.
ترفع اشاره کرد: باید مدل رابطه تجاری میان کشورها نسبت به دیگر کشورهای عضو این اتحادیه باتوجه به مسائل بین المللی و منطقه ای تغییر یابد که در نتیجه آن شبکه ترانزیتی ایران با اوراسیا پیوند بخورد.


منبع:

1399/11/09
15:55:51
0.0 / 5
1068
تگهای خبر: تردد , توسعه , شهرسازی , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد