معاون وزیر كشور:

۱۳۰۰ شهر و ۳۷ هزار روستا در كشور داریم

۱۳۰۰ شهر و ۳۷ هزار روستا در كشور داریم

به گزارش بتن آنلاین معاون عمران و توسعه شهری وزارت كشور اظهار داشت: در كشور ایران 1300 شهر و 37 هزار روستا داریم كه هر كدام ظرفیت ها و جاذبه های خاص خودرا دارند.


به گزارش بتن آنلاین به نقل از ایسنا منطقه بوشهر، مهدی جمالی نژاد در آیین افتتاح شهرداری بیدخون واقع در استان بوشهر با اشاره به مشخصه های نظام شهری اظهار نمود: با عنایت به روند پیری جمعیت باید سیاست های افزایش جمعیت مورد توجه قرار بگیرد، اما در صورت تمركز جمعیت در شهرها باز هم اهداف ما محقق نخواهد شد چون توزیع متوازن نیز بسیار مهم می باشد.
وی اشاره كرد: سیاست ملی شهری در تشكیل شهرها كمك می نماید تا نقاط دارای قابلیت شهر شدن مشخص و مورد توجه قرار بگیرد.
وی با برشمردن قسمتی از تاثیرات تبدیل روستاها به شهرها اظهار داشت: با تبدیل روستا به شهر، باید اداره آن و نحوه مدیریت و نگاه مدیران نیز تغییر كند.
معاون وزیر كشور اشاره كرد: منطقه عسلویه بعنوان پایتخت انرژی كشور برای جهش و پیشرفت و توسعه بایستی در راه همبستگی و تعامل بین شورای اسلامی شهر و شهرداری و مسئولان ارشد حركت نماید.
وی با اشاره به اینكه هر روستا و شهر مملو از پتانسیل است، اضافه كرد: همین عنوان پایتخت انرژی در كنار همه مشكلات مثل آلودگی هوا ایجاد ظرفیت و فرصت می كند.
جمالی نژاد تصریح كرد: این ظرفیت ها در سراسر كشور ما وجود دارد، با عنایت به گونه های مختلف گردشگری مثل اوقات فراغت، طبیعت، روستاها، سنت ها و... باید بتوانیم برای هر مكان، گونه گردشگری خاص آن منطقه را تعریف نماییم.
معاون وزیر كشور با تاكید بر اهمیت سرمایه گذاری بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار، اظهار داشت: خیلی از مشكلات اساسی شهرستان ها را می توان با استفاده از ظرفیت ها برطرف كرد. بدین سبب باید بسترها و زیرساخت های مختلف را فراهم نمود تا سرمایه گذار و توریست و... به سمت شهر بیاید.
وی عنوان كرد: با عنایت به آماده كردن زیرساخت ها الان شرایط برای جهش و توسعه برقرار است. در وزارت كشور و سازمان شهرداری ها نیز آمادگی همكاری برای تبدیل ظرفیت های بالقوه به بالفعل را داریم. در سازمان و وزارت كشور به استناد ماده ۶۲ شهرداری ها هدایت، حمایت و نظارت را در هر زمینه ای همچون جذب سرمایه گذار، مشاركت، ایجاد زیرساخت، تسهیلات و مساعدت ها انجام می دهیم. اگر در استفاده از ظرفیت ها بخش خصوصی به كار گرفته نشود، رشد شهرها و شهرستان ها بعید خواهد بود و جهشی هم ایجاد نخواهد شد. پس در كنار موارد لازم برای توسعه توجه به همكاری بخش خصوصی نیز لزوم دارد.




منبع:

1398/06/29
13:13:06
5.0 / 5
4163
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
Beton Online بتن آنلاین

Beton Online بتن آنلاین

بتن آنلاین

سفارش بتن و بتن آرمه

betononline.ir - تمام حقوق متعلق به سایت بتن آنلاین می باشد